Έως και τον Ιούνιο του 2024 αναμένεται η υποβολή προσφορών από τα 4 σχήματα που διεκδικούν την παραχώρηση. Μέσα στο 2024 εκτιμάται ότι θα προκύψει η επιλογή αναδόχου, ενώ το 1ο τρίμηνο 2025 η έναρξη λειτουργίας.
Τα επόμενα βήματα για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού της παραχώρησης του αεροδρομίου της Καλαμάτας περιγράφει το Υπερταμείο σε σχετική του παρουσίαση, σύμφωνα με το insider.gr.
Ειδικότερα, τον Φεβρουάριο του 2024 το Υπερταμείο θα αποστείλει τη σύμβαση παραχώρησης στους υποψηφίους, ενώ έως και τον Ιούνιο του 2024 αναμένεται η υποβολή προσφορών από τους υποψήφιους. Εντός 2 μηνών, από τις αρχές Ιουλίου, εκτιμάται ότι θα προκύψει η επιλογή αναδόχου, ενώ το 1ο τρίμηνο 2025 εκτιμάται η έναρξη λειτουργίας από τον τελικό ανάδοχο. Ο διαγωνισμός για το αεροδρόμιο έχει μπει στη β΄ φάση, με στόχο τον Ιούνιο του 2024 να ολοκληρωθεί η διαδικασία, να υπάρξει ο ανάδοχος, «και να μπει στη συνέχεια η Καλαμάτα σε νέα πορεία». Θυμίζουμε ότι έχει προηγηθεί η υποβολή υποψηφιοτήτων από 4 μεγάλα επενδυτικά σχήματα, όπως οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.- GMR Airports Limited, ΜΥΤΙΛHΝΑΙΟΣ Α.Ε.-CORPORATION AMERICA AIRPORTS S.A, Egis Airport Operation-AKTOR CONCESSIONS SINGLE MEMBER S.A.- Aéroports de la Cote d’Azur, FRAPORT AG- DELTA AIRPORT INVESTMENTS A.E.- ΠΗΛΕΑΣ Α.Ε.
Μέσα από επενδύσεις το αεροδρόμιο Καλαμάτας θα μπορέσει υποδεχθεί ένα συνεχώς αυξανόμενο αριθμό επιβατών που εκτιμάται ότι θα προσεγγίσει τους 500.000 πολύ νωρίτερα από το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας. Ο αυξημένος αυτός αριθμός επιβατών σε συνδυασμό με τις σημαντικές ιδιωτικές επενδύσεις στον τουριστικό κλάδο και βελτίωση των οδικών υποδομών στο νομό αναμένεται να έχει πολλαπλασιαστικές θετικές επιπτώσεις στο νομό Μεσσηνίας αλλά και την ευρύτερη ζώνη επιρροής του αεροδρομίου. Στη φάση που βρισκόμαστε θα προσδιοριστεί η ακριβής διάρκεια της παραχώρησης (διότι ο διαγωνισμός κάνει γενικά λόγο για παραχώρηση περί τα 40 έτη), καθώς και άλλες κρίσιμες συμβατικές ρυθμίσεις.
Υπενθυμίζεται ότι το insider.gr από τον περασμένο Νοέμβριο είχε αναδείξει τις ζυμώσεις για την αξιοποίηση των 22+1 αεροδρομίων, αναφέροντας το μοντέλο αξιοποίησης και διάφορα ορόσημα για τους δύο διαγωνισμούς (Αεροδρόμια: Η υβριδική παραχώρηση και το timing για τα 22 περιφερειακά – Το «ρεκόρ» της Καλαμάτας και ο στόχος). Σημειώναμε δε ότι σε αύξηση επιβατικής κίνησης άνω του 40%, έως το 2030, σε σχέση με τα τρέχοντα επίπεδα των 2,2 εκατομμυρίων επιβατών ανά έτος, και προφανώς της αεροπορικής κίνησης (38 χιλ. επιβιβάσεις), σε σημαντικά οικονομικά οφέλη για το δημόσιο, ανάπτυξη τοπικών κοινωνιών και οικονομιών, με σεβασμό πάντα προς το τοπικό στοιχείο και περιβάλλον, προσδοκούν κυβέρνηση και Υπερταμείο από την πλάνο εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης των 22+1 αεροπορικών υποδομών, ήτοι των 23 περιφερειακών αερολιμένων της χώρας, μαζί με αυτό της Καλαμάτας («Καπετάν Βας. Κωνσταντακόπουλος»), αρκετά εκ των οποίων έχουν απαρχαιωμένες εγκαταστάσεις.