Eντός του Β’ Εξαμήνου του 2022 θα τρέξει ο διαγωνισμός για την αξιοποίηση του αεροδρομίου «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος» της Καλαμάτας, ενώ το 2023 θα ακολουθήσουν οι διαγωνισμοί για τα 23 περιφερειακά αεροδρόμια που θα προκηρύξει η Ελληνική Εταιρεία Συμμέτοχων και Περιουσίας (ΕΕΣΥΠ) με διευθύνοντα σύμβουλο το Γρηγόρη Δημητριάδη.
Σύμφωνα με πληροφορίες, πραγματοποιήθηκε στις αρχές του τρέχοντος μήνα συνάντηση στελεχών του Υπερταμείο με τον τεχνικό σύμβουλο, ο οποίος είναι το γραφείο Δοξιάδης Associates που συνεπικουρεί την ΕΕΣΥΠ στη διαδικασία εκπόνησης των τευχών δημοπράτησης.
Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στην Καλαμάτα και πραγματοποιήθηκε επισκόπηση των υποδομών και του προς δημοπράτηση αεροδρομίου, ενώ έγινε πραγματοποιήθηκε και αξιολόγησή τους. Η διαδικασία αυτή αποτελεί μέρος του αντικειμένου του έργου που έχει αναλάβει το εν λόγω γραφείο και τα αποτελέσματά της θα δοθούν στους υποψήφιους επενδυτές κατά τη διάρκεια της διαγωνιστικής διαδικασίας.
Αρχιτεκτονική του διαγωνισμού
Εξετάζεται, δε, και η αρχιτεκτονική του διαγωνισμού για το αεροδρόμιο και ανάλογα με το ποια λύση θα επιλεγεί θα προκύψει και ο χρόνος δημοπράτησης του έργου.
Εάν το έργο δημοπρατηθεί ως δημόσιο, τότε δεν αποκλείεται ο προσωρινός μειοδότης να προκύψει κατά τα τέλη του τρέχοντος έτους, εφόσον ο διαγωνισμός προκηρυχθεί στις αρχές του Β’ Εξαμήνου του 2022. Πρόκειται για μία μέθοδο που προτιμάται για γρήγορες δημοπρατήσεις έργων καθώς η ημερομηνία υποβολής των προσφορών και η αποσφράγιση των φακέλων γίνονται την ίδια μέρα.
Στην περίπτωση που επιλεγούν τα μοντέλα των ΣΔΙΤ, των παραχωρήσεων ή του ανταγωνιστικού διαλόγου, τότε η ανάδειξη του αναδόχου και η υπογραφή της σύμβασης αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί εντός του 2023.
Αυτό συμβαίνει, διότι οι τρεις αυτές λύσεις απαιτούν περισσότερα στάδια, όπως η υποβολή προτάσεων εκδήλωσης ενδιαφέροντος, η επιλογή των σχημάτων που θα μπορούν να υποβάλλουν τις προσφορές, καθώς και η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών.
Το ελληνικό και γερμανικό ενδιαφέρον
Ταυτόχρονα διαδίδονται και διάφορα ονόματα, όπως έχει γραφτεί στο παρελθόν, σχετικά με τους ενδιαφερόμενους που θα κτυπήσουν τη νέα παραχώρηση. Καθώς το Costa Navarino γειτνιάζει με το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, ενδέχεται να υπάρξει ενδιαφέρον από την ΤΕΜΕΣ, η οποία θα πρέπει να αναζητήσει και έναν συνεργάτη που να διαθέτει εμπειρία στη διαχείριση αεροδρομίων. Όσον αφορά τους υπόλοιπους εγχώριους παίκτες, ενδιαφέρον φαίνεται να έχει αναπτύξει o Πρόεδρος των Aegean και Olympic Air, Ευτύχιος Βασιλάκης.
Φυσικά, το έργο αναμένεται, όπως έχει γράψει στο παρελθόν η γερμανική Handesblatt, να διεκδικήσει και ο γερμανικός κολοσσός της Fraport AG, ο οποίος έχει ήδη αναλάβει μέσω της ελληνικής θυγατρικής της Fraport Greece, που συνεργάζεται με τον Όμιλο Κοπελούζου και το Marguerite Fund, την αξιοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων.
Ωστόσο, η διεκδίκηση του έργου δεν μπορεί να γίνει από τη Fraport Greece, καθώς μοναδικός σκοπός της είναι η διαχείριση των 14 αεροδρομίων. Επομένως, η απόφαση για τη συμμετοχή στον διαγωνισμό του Υπερταμείου, η επιλογή των συμμάχων καθώς και η υποβολή των προσφορών αναμένεται να γίνει από τη Fraport AG.
Το 2023 ο διαγωνισμός για τα 23 περιφερειακά αεροδρόμια
Άλλος ένας διαγωνισμός για τον οποίο δείχνει ενδιαφέρον η Fraport AG είναι αυτός της παραχώρησης των 23 περιφερειακών αεροδρομίων. Προς το παρόν το Υπερταμείο αναμένει τα αποτελέσματα της μελέτης της Kantor του Κωνσταντίνου Καστρινάκη βάσει της οποίας θα καθοριστεί το μοντέλο δημοπράτησης του έργου.
Η Kantor προχωράει σε αναθεώρηση της μελέτης που είχε συντάξει το 2016 για το ίδιο έργο και βάσει των αποτελεσμάτων της θα παρουσιαστούν στο Υπερταμείο τα σενάρια για τη δημοπράτηση των αεροδρομίων.
Το επόμενο βήμα είναι να τρέξει από το Υπερταμείο ο διαγωνισμός για τους χρηματοοικονομικούς συμβούλους, οι οποίοι θα εκπονήσουν τα τεύχη δημοπράτησης. Βάσει της πορείας της ολοκλήρωσης τα παραπάνω μελέτης ο διαγωνισμός αναμένεται να προκηρυχθεί εντός του 2022, γεγονός και το οποίο σημαίνει πως η προκήρυξη του διαγωνισμού για τα 23 αεροδρόμια τοποθετείται εντός του 2023.
Στόχος του Υπερταμείου είναι ο διαγωνισμός ή οι διαγωνισμοί για τα εν λόγω αεροδρόμια να γίνουν με ελκυστικούς όρους για τους υποψήφιους επενδυτές. Για επιτευχθεί ο στόχος αυτός δεν αποκλείεται να υπάρξει μία ομαδοποίηση των αεροδρομίων, καθώς πρόκειται για αερολιμένες μικρής και μεσαίας επιβατικής κίνησης, βάσει της γεωγραφικής θέσης και της επισκεψιμότητάς τους.
Πηγή: https://www.mononews.gr/