Tη στιγμή που οι συνεχείς ανατιμήσεις σε βασικά αγαθά «καίνε» την τσέπη των καταναλωτών και οι τιμοκατάλογοι των προμηθευτών που φτάνουν στις επιχειρήσεις προμηνύουν νέες αυξήσεις το επόμενο διάστημα, τα βλέμματα στρέφονται στο «καλάθι» των 50 προϊόντωνπου συμφώνησαν να δημιουργήσουν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ.
Ο στόχος της συμφωνίας που προέκυψε κατά τησυνάντηση του υπουργού Ανάπτυξης, Άδωνι Γεωργιάδη με τους εκπροσώπους του οργανωμένου λιανεμπορίου είναι σε 50 προϊόντα βασικής ανάγκης, τη λίστα των οποίων θα αποφασίσει η κάθε αλυσίδα ξεχωριστά, να κρατηθούν όσο το δυνατό χαμηλότερα οι αυξήσεις. Προκειμένου οι καταναλωτές ακόμη και με χαμηλότερα εισοδήματα να μην στερηθούν τίποτα από εκείνα που τους είναι απολύτως απαραίτητα, όπως σημειώνουν στο αρμόδιο υπουργείο.
Άλλωστε σύμφωνα με όσα επισημαίνουν στελέχη της αγοράς, οι ανατιμήσεις που έρχονται το αμέσως επόμενο διάστημα και σταδιακά έως το τέλος Νοεμβρίου, ανάλογα με τα αποθέματα της κάθε επιχείρησης, είναι σημαντικές και σε διψήφιο ποσοστό σε κάποιους κωδικούς βασικών αγαθών.
Ανάμεσα σε εκείνες που ξεχωρίζουν είναι στα τυροκομικά, τα χαρτικά, τα έλαια, τα αναψυκτικά και τα κρέατα. Σημειώνεται ότι τόσο το καλοκαίρι όσο και τον Σεπτέμβριο είχε καταγραφεί ακόμη ένα μεγάλο κύμα ανατιμήσεων όπως προκύπτει από τα στοιχεία των πωλήσεων των σούπερ μάρκετ. Μάλιστα, σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της εταιρείας IRI για τις πωλήσεις τον Αύγουστο καταγράφηκε το μεγαλύτερο «χάσμα» ανάμεσαστις πωλήσεις σε αξία και σε εκείνες ανά μονάδα τους τελευταίους μήνες.
Στο e-katanalotis τα «καλάθια» των 50 προϊόντων
Σε ότι αφορά στο νέο «εργαλείο» που αναμένεται να ενεργοποιηθεί στο τέλος του μήνα, στην προσπάθεια για συγκράτηση των αυξήσεων, το υπουργείο Ανάπτυξης έως τη Δευτέρα αναμένεται να ορίσει τις γενικές κατηγορίες των βασικών προϊόντων για το «καλάθι». Όπως γαλακτοκομικά, κρέας, λάδι, άλευρα, ζυμαρικά, χαρτικά, απορρυπαντικά κ.α.
Στη συνέχεια, κάθε αλυσίδα σούπερ μάρκετ, θα έχει ένα περιθώριο κάποιων ημερών ώστε να δηλώσει και να παρουσιάσει στο καταναλωτικό κοινό, με βάση τις 50 αυτές κατηγορίες, το δικό της «καλάθι του νοικοκυριού». Είτε αυτά είναι επώνυμα προϊόντα, είτε ιδιωτικής ετικέτας, θα τα επιλέξουν τα ίδια τα σούπερ μάρκετ.
Ακολούθως, στην εφαρμογή e-katanalotis του υπουργείου Ανάπτυξης, θα αναρτηθούν τα «καλάθια» όλων των αλυσίδων προκειμένου οι καταναλωτές να γνωρίζουν και να επιλέξουν τα προϊόντα με τις μικρότερες ανατιμήσεις, τα οποία θα αγοράσουν, ανάλογα με τις ανάγκες τους.
«Δεν έχει πλαφόν το καλάθι, θα είναι η προσπάθεια της κάθε αλυσίδας να δείξει την χαμηλότερή της τιμή συγκεντρωμένη» ξεκαθάρισε την Παρασκευή μιλώντας στο Μega o υπουργός Ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης, προσθέτοντας ότι «όσο διαρκεί ο πληθωρισμός θα υπάρχει και το καλάθι».
Παράλληλα, με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένεται η συνάντηση την οποία προανήγγειλε ότι θα έχει την ερχόμενη εβδομάδα ο υπουργός Ανάπτυξης με εκπροσώπους της ελληνικής βιομηχανίαςώστε να διερευνηθεί πως από την πλευρά τους μπορούν να συμβάλλουν στη συγκράτηση των αυξήσεων των τιμών.