Του Σπύρου Χανδρινού
Ο τουρισμός δυστυχώς είναι ένας τομέας που δεν έχει άμεση δοσοληψία με τον ψηφοφορο και όπως είναι φυσικό η δημοτική αρχή της πόλης μας τον έχει αφήσει στο έλεος του. Τι και αν οι αφίξεις στο αεροδρόμιο Καλαμάτας καταρρίπτουν το ένα αρνητικό ρεκόρ μετά το άλλο; Τι και αν η πτήση Καλαμάτα-Θεσσαλονίκη οδεύει προς κατάργηση; Πέρα βρέχει!
Χαρακτηριστικό παράδειγμα της αδιαφορίας είναι η πλήρης απαξίωση της έκθεσης τουρισμού Philoxenia Expo 2023 που έλαβε μέρος στη Θεσσαλονίκη στις 10-12 Νοεμβρίου. Η Philoxenia Expo είναι μια από τις σημαντικότερες εκθέσεις τουρισμού της χώρας μας με παρουσία υπουργών, πολιτικών παραγόντων καθώς και πολλών σημαντικών τουριστικών πρακτόρων και εμπορικών επισκεπτών από εντός και εκτός συνόρων. Ο Δήμος Καλαμάτας λοιπόν με πολλαπλά δελτία τύπου στα τοπικά μέσα μάς ενημερώνει ότι θα παρευρεθεί στην εν λόγω έκθεση στο περίπτερο της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων με άλλους δήμους και θα έχει σειρά συναντήσεων με πράκτορες. Ως μέλος της Ένωσης Ξενοδόχων Μεσσηνίας και ως επιχειρηματιας στον τουρισμό επισκέφτηκα την έκθεση ώστε να συναντήσω συνεργάτες μου απο την περιοχή και να προωθήσω την επιχειρησή μου. Δυστυχώς, ενώ περίμενα να βρω ανθρώπους από το Δήμο στο stand μας στο περίπτερο της ΠΕΔ να διαφημίζουν την πόλη μας και να κάνουν συναντήσεις, η εικόνα που αντίκρισα ήταν απογοητευτική. Το stand της πόλης μας ήταν παρατημένο σε μια γωνιά δίπλα σε κάτι κάδους και κάτι πολύπριζα χωρίς φυσικά κανένα διαφημιστικό υλικό ή κάποιον παρευρισκόμενο του Δήμου, την ίδια ώρα που οι υπόλοιποι δήμοι της ΠΕΔ έσφιζαν από κόσμο προωθώντας τοπικά προϊόντα και πραγματοποιώντας συναντήσεις. Κάποιοι άλλοι δήμοι, όπως αυτός της Σπάρτης, έκαναν ένα βήμα παραπέρα έχοντας στήσει το δικό τους περίπτερο, προωθώντας το δήμο τους με άλλον αέρα και δυναμική (γένος που απέδωσε, καθώς, όπως με ενημέρωσε ο εκπρόσωπος της Σπαρτης, έχει 35 πολύ ενδιαφέρουσες συναντήσεις οπου αρκετές οδήγησαν σε σύναψη συμφωνιών).
Η δημοτική αρχή της Καλαμάτας, αν είχε το στοιχειώδες ενδιαφέρον για το τουριστικό προϊόν της πόλης, θα μπορούσε να επικεντρώσει τις προσπάθειές της στο να παρευρεθεί πραγματικά στην έκθεση και να οργανώσει ένα event σε συνεργασία με το δήμο Θεσσαλονίκης και την Aegean Airlines (η οποία ήταν παρούσα στην έκθεση) με κληρώσεις και δώρα εισιτήρια και διαμονές σε ξενοδοχεία της πόλης ώστε να διαφημίσει και ενισχύσει τη πτήση Καλαμάτα-Θεσσαλονίκη.
Το συμπέρασμα είναι ξεκάθαρο: για να δούμε αποτελέσματα χρειάζεται άμεσα η δημοτική αρχή να επιδείξει επαγγελματισμό και ενδιαφέρον και να αφήσει πίσω τις τεχνικές παραπλάνησης και λαϊκισμού περασμένων δεκαετιών. Δεν μπορεί άλλο οι επαγγελματίες να τραβάνε μόνοι τους τον ανήφορο. Πρέπει οι εισφορές τους να πιάσουν πια τόπο. Και οι φορείς της πόλης, όπως η Ένωση Ξενοδόχων, πρέπει να παίξουν πρωταγωνιστικο ρόλο σε αυτή τη προσπάθεια. Η πόλη μας επιτέλους πρέπει να αποκτήσει μια σύγχρονη νοοτροπία διοίκησης.
Σπύρος Χανδρινός
Δημοτικός Σύμβουλος με την παράταξη ΚΑΛΑΜΑΤΑ_ΜΕΤΑ
Πολιτικός Μηχανικός Ε.Μ.Π. – Τουριστικές Επιχειρήσεις