• Αναζήτηση

Το τρένο επιστρέφει στον Πύργο, πως σχεδιάζει ο ΟΣΕ την επαναλειτουργία της γραμμής – Θα φτάνει μέχρι την Κυπαρισσία

Την δημοπράτηση εντός του 2021 του έργου αναβάθμισης και επαναλειτουργίας της γραμμής Πάτρας-Πύργου αποκάλυψε ο αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ κ. Αθανάσιος Κοτταράς μιλώντας στο patrisnews.com. Όπως είπε στόχος είναι η άμεση επαναλειτουργία της γραμμής τη στιγμή που οι συνθήκες το επιτρέπουν, θέλουμε να συνδέσουμε σιδηροδρομικά τον Πύργο, την Αρχαία Ολυμπία και τις υπόλοιπες πόλεις της Ηλείας με την Πάτρα και την Αθήνα. Το έργο εντάσσεται στο συνολικό σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την ανάπτυξη των σιδηροδρομικών μεταφορών της χώρας.

Τι θα περιλαμβάνει το έργο
Η συγκεκριμένη μελέτη που ολοκληρώνεται τις επόμενες ημέρες, περνά πλέον στην τελική φάση με το έργο να δημοπρατείται το πρώτο τρίμηνο του 2021 και με στόχο την άμεση έναρξη των εργασιών, περιλαμβάνει την ανακαίνιση και αναβάθμιση της υπάρχουσας γραμμής που είναι ανενεργή σχεδόν μια δεκαετία μέχρι και τον Πύργο προϋπολογισμού 45 εκ. ευρώ στην οποία συμπεριλαμβάνεται η ανακαίνιση των επτά σταθμών από την Κάτω Αχαΐα και συγκεκριμένα τους σταθμούς στο Λάππα, τη Βάρδα, τα Λεχαινά, την Ανδραβίδα, τα Καβάσιλα, τη Γαστούνη και την Αμαλιάδα συνολικού μήκους 77 χιλιομέτρων.

Σε όλο το δίκτυο θα υλοποιηθεί ανακαίνιση της υποδομής και θα γίνει αντικατάσταση στρωτήρων από ξύλινους που είναι τώρα σε τσιμεντένιους. Επιπλέον θα τοποθετηθούν 64 αυτόματα συστήματα ισόπεδων διαβάσεων και η διάρκεια της διαδρομής θα είναι μία ώρα.

Μέχρι Κυπαρισσία
Ο κ.Κοτταράς μάλιστα προανήγγειλε την επαναλειτουργία σε δεύτερο χρόνο από τον Πύργο μέχρι την Κυπαρισσία. “Το τραίνο μπορεί να γίνει πολύ ανταγωνιστικό με το χρόνο και να επιτρέπει μετακινήσεις γρήγορες και με ασφάλεια και είναι φιλικό στο περιβάλλον. Επομένως ξεκινάει μια νέα αναπτυξιακή εποχή για την Ηλεία με εύκολες μετακινήσεις στις πόλεις, στα λιμάνια και φυσικά στην Αρχαία Ολυμπία. Κοινή διαπίστωση είναι να μη χαθεί άλλος χρόνος.

Με σκληρή δουλειά και αξιοποίηση των χρημάτων θα καταφέρουμε να αλλάξουμε την εγκαταλελειμμένη εικόνα του δικτύου και να ζωντανέψουμε ξανά αυτές τις υπέροχες διαδρομές συμβάλλοντας και στην τουριστική ανάπτυξη της Δυτικής Ελλάδας και της Πελοποννήσου γενικότερα. Θέλουμε και θα καταφέρουμε να επιστρέψει το τραίνο εκεί από όπου ξεκίνησε πριν από 120 χρόνια και να παραδώσουμε στους πολίτες της Δυτικής Ελλάδας ένα ασφαλές και γρήγορο μέσο μεταφοράς…».

Να σημειώσουμε ότι τις επόμενες ημέρες θα ξεκινήσουν οι εργασίες στη γραμμή Κατακόλου – Αρχαίας Ολυμπίας προϋπολογισμού 2,3 εκ ευρώ και μέσα στο Δεκέμβρη θα υπογραφεί η σύμβαση που αφορά την πλήρη ανακαίνιση του σταθμού στον Πύργο προϋπολογισμού 400.000 ευρώ.

Σε μελλοντικό χρόνο σχεδιάζεται η μετατροπή της μετρικής γραμμής σε κανονική, πλάνο που προς το παρόν βρίσκεται στο πεδίο του αρχικού προγραμματισμού.

Αρχική σελίδα

Ροή Ειδήσεων