Τραγική κατάληξη είχε στην Καλαμάτα η πτήση του T-2 Buckeye της Πολεμικής Αεροπορίας με χειριστή τον επισμηναγό Επαμεινώνδα Κωστέα, 40 ετών.
Ήταν η τελευταία με το συγκεκριμένο αεροσκάφος και μάλιστα έγινε μπροστά στα μάτια της οικογένειάς του από τον αεροδιάδρομο της 120 ΠΕΑ.
Ο 40χρονος επισμηναγός ήταν παντρεμένος και πατέρας δύο ανήλικων παιδιών. Υπηρετούσε επί 23 χρόνια στην Πολεμική Αεροπορία και είχε πάνω από 3.000 ώρες πτήσεις.
«Έπρεπε να έχει αντικατασταθεί»
«Βαριά χρονιά για την Πολεμική Αεροπορία, είναι η έκτη απώλεια που έχουμε φέτος», λέει, μιλώντας στο Mega, ο αεροναυπηγός Φαίδων Καραϊωσηφίδης.
«Κατέληξε, μια πολύ ευχάριστη, όπως θα είχε προγραμματιστεί, τελετή η οποία θα γινόταν… Αποχωρούν αυτοί οι οποίοι πήραν μεταθέσεις τώρα και πηγαίνουν στις νέες μονάδες τους. Ο συγκεκριμένος ιπτάμενος, απ’ ό,τι αντιλαμβάνομαι, θα έφευγε για νέα θέση και ολοκλήρωνε την καριέρα του και σαν εκπαιδευτής και σαν πιλότος».
Ο ίδιος προσθέτει:
«Το συγκεκριμένο αεροσκάφος δεν έχει πολλές απώλειες. Είναι ένα παλιό αεροπλάνο, παραγγέλθηκε το 1974, υπηρετούν από τότε ανελλιπώς. Είναι αυτά που εκπαίδευσαν όλους τους χειριστές των μαχητικών και μη αεροσκαφών της ΠΑ όλα αυτά τα χρόνια. Η προηγούμενη απώλεια είναι το 2018, αλλά τότε είχαμε δύο πτώσεις, η μία ήταν θανατηφόρα, η άλλη όχι. Και αμέσως προηγουμένως πρέπει να πάμε στο 1996. Ήταν είναι αξιόπιστο αεροπλάνο και τα εκπαιδευτικά, ιδιαίτερα αυτού του τύπου με δύο κινητήρες, είναι αυτό που λένε ότι συγχωρούν λάθη».Σύμφωνα με τον κ. Καραϊωσηφίδη:
«Δεν πετάει τίποτα στην ελληνική ΠΑ, αλλά και σε όλες τις αεροπορίες, αν δεν είναι ασφαλές. Όταν το πρωί χθες ο μηχανικός παρέδωσε το αεροπλάνο στον πιλότο και υπογράψανε, ο πιλότος είχε την εμπιστοσύνη ότι το αεροπλάνο ήταν αξιόπλοο. Τι συνέβη στη συνέχεια είναι θέμα διερεύνησης, όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά».
Τέλος, υπογραμμίζει: «Το παλιό αυτό αεροπλάνο θα έπρεπε να έχει αντικατασταθεί. Υπάρχει διαδικασία ήδη αντικατάστασης».
Η ανακοίνωση της Πολεμικής Αεροπορίας:
Την Τετάρτη 27 Δεκεμβρίου 2023 και ώρα 11:28, αεροσκάφος τύπου Τ-2E Buckeye της 363 Μοίρας Εκπαίδευσης Αέρος της 120 Πτέρυγας Εκπαίδευσης Αέρος, κατέπεσε, κατά τη διάρκεια εκπαιδευτικής πτήσης, μισό ναυτικό μίλι βορειοδυτικά του αεροδρομίου της Καλαμάτας, με συνέπεια τον θανάσιμο τραυματισμό του κυβερνήτη του, επισμηναγού (Ι) Επαμεινώνδα Κωστέα, 40 ετών.
Ο άτυχος επισμηναγός Επαμεινώνδας Κωστέας
Το χρονικό του δυστυχήματος
Το διθέσιο αεροσκάφος Τ-2 ξεκίνησε το πρωί της Τετάρτης από την 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος και κατέπεσε μόλις 500 μέτρα μετά την απογείωσή του, κοντά στο στρατιωτικό αεροδρόμιο, στην περιοχή του χωριού Άρι, κοντά στη Μικρομάνη.
Σύμφωνα με πληροφορίες, πριν από την πτώση του αεροσκάφους ακούστηκαν εκρήξεις και όλα δείχνουν ότι ο πιλότος δεν πρόλαβε να πατήσει το κουμπί εκτίναξης.
Καλαμάτα: Νεκρός ο χειριστής του αεροσκάφους
Αμέσως μετά την είδηση της συντριβής, σε συναγερμό τέθηκαν ΕΚΑΒ, Πυροσβεστική και Αστυνομία, ενώ στο σημείο ακούστηκαν εκρήξεις.
Τα χαρακτηριστικά του αεροσκάφους Τ-2 Buckeye που συνετρίβη στην Καλαμάτα
Το Τ-2 Buckeye είναι το μοναδικό εκπαιδευτικό jet της Πολεμικής Αεροπορίας και με αυτό ολοκληρώνουν την εκπαίδευσή τους οι Ίκαροι και οι νέοι ανθυποσμηναγοί.
Το Τ-2Ε μπορεί να μεταφέρει μέχρι και 3.500 lb οπλισμού σε 6 πτερυγικούς φορείς συμπεριλαμβανομένων και ατρακτιδίων πολυβόλων και ρουκετών. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για εκπαίδευση με οπλικό φορτίο, αλλά και να αναλάβει πολεμικό ρόλο αν απαιτηθεί. Φέρει τρίχρωμη παραλλαγή πράσινου, καφέ και άσπρου.
Πηγή: www.iefimerida.gr