• Αναζήτηση

Σύστημα Ελεγχόμενης Στάθμευσης με τη χρήση τεχνολογικών μέσων θα εφαρμόσει ο Δήμος Καλαμάτας

Ο Δήμος Καλαμάτας, σε συνέχεια των προτάσεων του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ)  διατίθεται να οργανώσει την παρά την οδό στάθμευση, εφαρμόζοντας σύγχρονο και ευέλικτο Σύστημα Ελεγχόμενης Στάθμευσης (ΣΕΣ), όπως αυτό προτάθηκε από το ΣΒΑΚ. Το ΣΕΣ θα εφαρμοσθεί αρχικά στην περιοχή του κέντρου της πόλης και στη συνέχεια θα επεκταθεί και ευρύτερα του κέντρου, όπου με την πάροδο του χρόνου, θα ανακύπτουν επιπλέον ανάγκες ελέγχου της στάθμευσης. Η χρήση των πλέον σύγχρονων τεχνολογικών μέσων κρίνεται αναγκαία προς αυτή την κατεύθυνση.

To θέμα έρχεται προς συζήτηση στη Δημοτική Επιτροπή, τη Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου 2025, για την έγκριση των παραδοτέων της παροχής υπηρεσίας με τίτλο: “Ωρίμανση δράσης για την υλοποίηση του Συστήματος Ελεγχόμενης Στάθμευσης με χρήση τεχνολογικών μέσων για τον Δήμο Καλαμάτας”, σύμφωνα με το άρθρο 7 της υπ’ αριθμόν 103146/29-09- 2023 σχετικής Σύμβασης (δείτε ΕΔΩ την εισήγηση).

Στη μελέτη έχει γίνει απογραφή των θέσεων στάθμευσης στην προτεινόμενη περιοχή εφαρμογής του συστήματος, έχουν μελετηθεί αναλυτικά τα χαρακτηριστικά της στάθμευσης στην υφιστάμενη κατάσταση, ενώ η μελέτη συνοδεύεται από τεχνικοοικονομική αξιολόγηση του έργου (χρηματοοικονομική ανάλυση) καθώς και από προτεινόμενο σχέδιο διαχείρισης της ελεγχόμενης στάθμευσης.

Τα αναμενόμενα οφέλη από την εφαρμογή του ΣΕΣ θα είναι:

-Η διασφάλιση της στάθμευσης των κατοίκων, με την παροχή προνομίων υπέρ των κατοίκων, για την αποτροπή στάθμευσης επισκεπτών στις περιοχές αμιγούς και γενικής κατοικίας, όπου η εξασφάλιση της ελεύθερης (χωρίς περιορισμούς) στάθμευσης οχημάτων κατοίκων πρέπει να έχει προτεραιότητα.

-Η δυνατότητα βραχυχρόνιας στάθμευσης στους επισκέπτες της κεντρικής περιοχής, σε οδικά τμήματα ή περιοχές γενικότερα όπου χωροθετούνται κεντρικές λειτουργίες της πόλης όπως είναι το εμπόριο, η αναψυχή, οι υπηρεσίες, η διοίκηση, η εκπαίδευση, κ.α.). Ταυτόχρονα, μέτρα αποθάρρυνσης της υπέρμετρης και αλόγιστης χρήσης Επιβατικού Ιδιωτικού Αυτοκινήτου (Ε.Ι.Χ) αυτοκινήτου από και προς την κεντρική περιοχή της πόλης και της στάθμευσης μεγάλης χρονικής διάρκειας (μακροχρόνια στάθμευση), κυρίως μέσω της τιμολογιακής πολιτικής, της αστυνόμευσης, της βελτίωσης της εξυπηρέτησης από τα αστικά και υπεραστικά λεωφορεία, τα οχήματα ΤΑΧΙ, κ.α.

-Η βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών μέσω του περιορισμού της παράνομης στάθμευσης. Η παράνομη στάθμευση επιφέρει τα αρνητικά αποτελέσματα της μείωσης του επιπέδου εξυπηρέτησης και οδικής ασφάλειας κατά μήκος των οδών κόμβων, συνηθέστερα εξαιτίας της μείωσης του διαθέσιμου λειτουργικού πλάτους οδών, πεζοδρομίων και διαβάσεων εξυπηρέτησης πεζών και ειδικά των ΑμεΑ. Με τη μείωση της παράνομης στάθμευσης θα ενισχυθεί επίσης η αποτελεσματικότητα αστυνόμευσης της κεντρικής περιοχής της πόλης.

-Η μείωση της ρύπανσης, η βελτίωση των περιβαλλοντικών συνθηκών της πόλης και της αισθητικής εικόνας, κυρίως εξαιτίας της εξάλειψης της παράνομης στάθμευσης και των αρνητικών της συνεπειών (καθυστερήσεις στη διερχόμενη κυκλοφορία, περιορισμός ορατότητας, μη ευχερής διέλευση πεζών και οχημάτων στο δίκτυο και ειδικά στις διασταυρώσεις, κ.α.).

-Η διευκόλυνση και ενθάρρυνση της χρήσης δίκυκλων με ειδικές προβλέψεις γι’ αυτά.

-Η αύξηση των εσόδων του Δήμου, τα οποία στη συνέχεια μπορούν να διατεθούν με ανταποδοτικό τρόπο στο κοινωνικό σύνολο και σε μέτρα «πράσινης ανάπτυξης».

Αποτελέσματα απογραφής στάθμευσης στην πόλη της Καλαμάτας

Σύμφωνα με τη μελέτη έγινε απογραφή στάθμευσης παρά το κράσπεδο για δημόσια χρήση από το ευρύ κοινό τον Οκτώβριο του 2023, στις ώρες υψηλής ζήτησης στάθμευσης 10:00-13:00, στην Πράσινη και στην Κυανή περιοχή που πρόκειται να εγκατασταθεί το ΣΕΣ. Συγκεκριμένα:

Πράσινη περιοχή: Χωροθετείται στο κεντρικό τμήμα της πόλης και έχει εμβαδό 507 στρ. Περικλείεται από τα εξής οδικά τμήματα(από βόρεια&δεξιόστροφα):ΤζάνεΥπαπαντής-Φαρών-Βασ.Κωνσταντίνου-Σόλωνος-Ύδρας-Νέδοντος-Σπάρτης-(Τζάνε). Η περίμετρος αυτή έχει μήκος 3.250 μ. περίπου.

Κυανή περιοχή: Χωροθετείται στο κεντρο-δυτικό και νότιο τμήμα της πόλης και έχει εμβαδό 318 περίπου στρ. Περικλείεται από τα εξής οδικά τμήματα (από βόρεια&δεξιόστροφα):Λείκων-Νέδοντος-Ύδρας-Σόλωνος-Βασ.Κωνσταντίνου- ΦαρώνΠλάτωνος-Μακεδονίας-Θεμιστοκλέους-Νέδοντος-Κεφαλά-Πάροδος 1η ΚλαδάΚλαδά-Μπουλούκου-(Λείκων). Η περίμετρος αυτή έχει μήκος 4.220 μ. περίπου. Η συνολική περιοχή εφαρμογής του ΣΕΣ (2 περιοχές, Πράσινη &Κυανή) καλύπτει επιφάνεια εμβαδού 825 στρ. περίπου και περίμετρο 4.090 μ. περίπου. Οι 2 περιοχές συνορεύουν μεταξύ τους με τον άξονα των οδών Νέδοντος -Ύδρας-Σόλωνος-Βασ. Κωνσταντίνου, σε μήκος 1.700 μ. περίπου.

Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στο αν εφαρμόζεται ή όχι το μέτρο της ελεγχόμενης στάθμευσης (χρονικός περιορισμός στάθμευσης και χρέωση) και όπου υπάρχουν άλλοι περιορισμοί ως προς τη χρήση των θέσεων, για παράδειγμα θέσεις αποκλειστικής χρήσης δημοσίων υπηρεσιών, θέσεις για οχήματα ΑμεΑ, θέσεις οχημάτων ΤΑΧΙ και οργανωμένες θέσεις στάθμευσης δίκυκλων.

ses kalamata 1

Στα οδικά τμήματα εσωτερικά των περιμέτρων των 3 Ζωνών, εκτός των θέσεων που θα δημιουργηθούν αποκλειστικά για μόνιμους κάτοικους (κάρτα κατοίκου), τονίζεται πως θα πρέπει να διατηρηθούν οι υφιστάμενες και να δημιουργηθούν νέες ειδικές θέσεις για ΑμεΑ, πιάτσες ΤΑΧΙ, σε εισόδους/εξόδους Σχολικών Μονάδων, για μηχανοκίνητα δίκυκλα, για τις οποίες έχουν εκδοθεί ή θα εκδοθούν μελλοντικά κανονιστικές αποφάσεις και δημοσίευση σε ΦΕΚ.

Ροή Ειδήσεων