• Αναζήτηση

Σούπερ μάρκετ: Οι Έλληνες καταναλωτές προτιμούν προσφορές και ιδιωτική ετικέτα

Η ιδιωτική ετικέτα και τα προϊόντα «σε προσφορά» διατήρησαν το 2024 μία σημαντική θέση στο καλάθι των Ελλήνων κατά τις αγορές τους στο σούπερ μάρκετ, ενώ οι καταναλωτές συνέχισαν να δείχνουν προτίμηση στους μικρούς χώρους, επιφάνειας έως 400 τμ.

Παράλληλα, ενισχυμένες ήταν οι πωλήσεις ανά τεμάχιο στις κατηγορίες των τροφίμων όπου οι τιμές αποκλιμακώθηκαν σε σχέση με το 2023 αλλά και σε εκείνες που συνδέονται με την αυξημένη κατανάλωση εντός σπιτιού, έναντι εκείνης στο «κανάλι» της εστίασης.

Τα παραπάνω προκύπτουν με βάση τα στοιχεία της εταιρείας Circana για τις πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ στο σύνολο του 2024, σύμφωνα με τα οποία η κατανάλωση ήταν αυξημένη κατά 2,8% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Ο τζίρος των επιχειρήσεων του οργανωμένου λιανεμπορίου ενισχύθηκε κατά 2,6% ενώ μεσοσταθμικά οι τιμές παρέμειναν σταθερές (-0,2%).

Τάσεις που υιοθετήθηκαν ή ενισχύθηκαν από την πλευρά των καταναλωτών εν μέσω των εντόνων πληθωριστικών πιέσεων της προηγούμενης διετίας, παρατηρήθηκαν στις αγορές τους και κατά τη διάρκεια του 2024. Έτσι, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, αυξήθηκε εκ νέου το προηγούμενο έτος (+4,4%), παρότι με ηπιότερο ρυθμό σε σχέση με το 2023 (+11,4%). Από το σύνολο των προϊόντων που πωλήθηκαν στα ράφια του σούπερ μάρκετ το 2024, το 26,7% ήταν Private Label, με τα τρόφιμα να είναι εκείνα που ενίσχυσαν, σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, τις πωλήσεις αυτές.

Παράλληλα, το 25,8% των συνολικών πωλήσεων σε αξία το 2024, αφορούσε σε προϊόντα τα οποία ήταν σε καθεστώς προσφοράς ή προωθητικής ενέργειας. Ποσοστό οριακά αυξημένο σε σχέση με το 2023 (+0,4 ποσοστιαίες μονάδες). Στα είδη προσωπικής υγιεινής ανήλθε στο 28,8%, στα προϊόντα για τη φροντίδα του σπιτιού στο 25,9% ενώ στα τρόφιμα στο 25,6%.

Τη μεγαλύτερη αύξηση κατανάλωσης, παρουσίασαν τα γαλακτοκομικά με άνοδο 6,1% στον όγκο των πωλήσεων και τα αλκοολούχα ποτά με 5,1%. Πρόκειται για τις μοναδικές κατηγορίες στο σύνολο των τροφίμων που εμφάνισαν αποκλιμάκωση της τιμής ανά τεμάχιο, κατά -2,1% και -0,7% αντίστοιχα. Ειδικά όσον αφορά στα γαλακτοκομικά υπενθυμίζεται ότι στις αρχές της περιόδου των έντονων πληθωριστικών πιέσεων, ήταν μία από τις κατηγορίες που οδηγούσαν την «κούρσα» των ανατιμήσεων. Ενισχυμένες ήταν επίσης οι πωλήσεις σε όγκο στα αναψυκτικά (+4,6%), κατηγορία που μαζί με τα αλκοολούχα ποτά, σχετίζεται με την αυξημένη τάση που παρατηρείται για κατανάλωση στο σπίτι, αντί για την έξοδο στα καταστήματα εστίασης.

Οι καταναλωτές, τέλος, προτίμησαν τα μικρά καταστήματα, τα οποία τους προσφέρουν σε μεγαλύτερο βαθμό ευκολία στις αγορές τους καθώς και πιο άμεση πρόσβαση. Τα καταστήματα επιφάνειας έως 400 τ.μ. εμφάνισαν το 2024 τον μεγαλύτερο ρυθμό ανάπτυξης, κατά 5,5% και ακολούθησαν τα υπερ-μάρκετ (2.500 τ.μ. και άνω) με +3,1%. Κατά 2,6% ενισχύθηκαν οι πωλήσεις στα καταστήματα από 1.000 έως 2.500 τ.μ. και κατά 1,5% στα σούπερ μάρκετ επιφάνειας από 400 έως 1.000 τ.μ.

Πηγή: cnn.gr

Ροή Ειδήσεων