Ότι θα κατέβαινε και εκείνος στην πορεία για τα Τέμπη την Κυριακή, εάν δεν ήταν πολιτικό πρόσωπο, ανέφερε μεταξύ άλλων ο υπουργός Επικρατείας, Άκης Σκέρτσος.
Αναλυτικότερα, μιλώντας το πρωί στο Action 24, ο κ Σκέρτσος σημείωσε χαρακτηριστικά: «Αν δεν ήμουν πολιτικό πρόσωπο θα κατέβαινα και εγώ στην πορεία. Θεωρώ απολύτως υγιές το κοινωνικό αίτημα για σύγχρονους και ασφαλείς σιδηρόδρομους, για ποιοτική και γρήγορη απονομή δικαιοσύνης».
«Αν είχα την παραμικρή υπόνοια ότι υπάρχει συγκάλυψη θα είχα φύγει από την κυβέρνηση», υπογράμμισε σε άλλο σημείο της συνέντευξής του ο υπ. Επικρατείας.
Αναφερόμενος στους συγγενείς των θυμάτων είπε:
«Οι άνθρωποι που έχασαν τους συγγενείς τους στα Τέμπη βιώνουν έναν Γολγοθά και δεν θα πρέπει να τους πειράζουμε. Να μην τους αγγίζουμε καν και κανείς να μην εργαλειοποιεί τον πόνο τους». Και πρόσθεσε: «Σεβασμός στο ανθρώπινο δράμα, να δείξουμε εμπιστοσύνη στη Δικαιοσύνη και να την αφήσουμε να κάνει τη δουλειά της […]. Πλήρη γνώση της υπόθεσης έχει μόνο ο εισαγγελέας και ο τελικός δικαστής και αυτοί είναι οι μόνοι που σε μία δημοκρατία μπορεί να κρίνουν».
Ερωτηθείς για τη Hellenic Train, ο υπουργός είπε ότι όλοι ελέγχονται για το πώς κάνουν τη δουλειά τους και είναι υπόλογοι στην κοινωνία.
«Η περίφημη σύμβαση 717, τηλεδιοίκηση και σηματοδότηση στους σιδηροδρόμους» που ήταν τα βασικά ελλείμματα πριν το δυστύχημα των Τεμπών, έχουν παραδοθεί από τον Σεπτέμβριο του 2023 και μόνο το κομμάτι Δομοκός – Λάρισα δεν λειτουργεί λόγω της καταστροφής του Daniel» επισήμανε.
«Ο σιδηρόδρομος είναι τώρα πιο ασφαλής από ότι ήταν το 2023 και μπορεί να γίνει ασφαλέστερος. Εκκρεμούν συστήματα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης και έργα υποδομής. Όποιος ισχυριστεί ότι παρέχει 100% ασφάλεια, λέει ψέματα», είπε ο υπουργός Επικρατείας.
Σε ερώτημα που του έγινε για την πιθανή μεταφορά παράνομων φορτίων ο υπουργός απάντησε: «Ισχυρίζεται κανείς ότι δεν γίνεται λαθρεμπόριο στην Ελλάδα; Όχι, γιατί το λαθρεμπόριο συμβαίνει παντού. Έχουμε στοιχεία για λαθρεμπόριο στις σιδηροδρομικές μεταφορές; Ο αρμόδιος φορέας είναι η ΑΑΔΕ, οι τελωνειακές αρχές. Από το 2022 έως το 2024 έχουν αυξηθεί οι έλεγχοι για παράνομα φορτία με ενεργειακά προϊόντα και καύσιμα και έχουν φέρει αυξημένα πρόστιμα 180%. Εμείς έχουμε πόλεμο με κάθε μορφή ανομίας».
Για τον ΟΣΕ ο κ. Σκέρτσος είπε ότι είναι εν κινήσει η μεταρρύθμισή του τα τελευταία χρόνια ώστε να πάμε σε έναν ενιαίο Οργανισμό, ωστόσο υποστήριξε ότι έπρεπε η διαδικασία να επικοινωνηθεί καλύτερα. «Έπρεπε να έχουμε σπάσει τον τοίχο της έντασης που υπάρχει για το θέμα και να επικοινωνήσουμε πιο αποτελεσματικά όσα έχουν για την ασφάλεια» και πρόσθεσε: «Οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι έχουν να κάνουν πολλά βήματα για να φτάσουν στο επίπεδο των ευρωπαϊκών».