• Αναζήτηση

Πύργος – Τσακώνα: Νέες μελέτες και η εναλλακτική «μηδενική λύση» για τη διέλευση από Καϊάφα και Ζαχάρω – Απάντηση σε Γ. Λαμπρόπουλο

Σε απάντηση στην ερώτηση του βουλευτή κ. Ιωάννη Λαμπρόπουλου με θέμα: «Εκπόνηση μελέτης οδοποιίας και υποστηρικτικών μελετών για το τμήμα που αφορά τη διέλευση του Αυτοκινητόδρομου από την Περιφέρεια του Δήμου Ζαχάρως» το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ενημέρωσε για την πρόοδο του έργου που αφορά τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα και ιδιαίτερα το τμήμα που διέρχεται από τον Δήμο Ζαχάρως, το οποίο είχε συναντήσει νομικά και περιβαλλοντικά εμπόδια.

Τρέχουσα Κατάσταση του Έργου

Το έργο της Ολυμπίας Οδού περιλαμβάνει τα ακόλουθα τμήματα:

  1. Πάτρα – Πύργος (μήκος 74,5 χλμ.)
  2. Πύργος – Αλφειός (μήκος 13 χλμ.)
  3. Αλφειός – Καλό Νερό – Τσακώνα (μήκος 76,2 χλμ.)

Οι περιβαλλοντικοί όροι για το τμήμα Πύργος – Τσακώνα εγκρίθηκαν το 2006, όμως ακυρώθηκαν από το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) το 2010, έπειτα από προσφυγές που αφορούσαν τη διέλευση του δρόμου από την περιφέρεια του Δήμου Ζαχάρως.

Νέες Μελέτες και Εναλλακτικές Λύσεις

Για την ολοκλήρωση του έργου, απαιτείται νέα περιβαλλοντική αδειοδότηση, η οποία προϋποθέτει την εκπόνηση των εξής μελετών:

  • Νέα τοπογραφική αποτύπωση
  • Οριστική γεωλογική και γεωτεχνική μελέτη
  • Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ)

Η Ολυμπία Οδός έχει ήδη λάβει εντολή από το υπουργείο να εκπονήσει τις σχετικές μελέτες. Οι υπάρχουσες προμελέτες οδοποιίας αφορούν τα τμήματα:

  • Αλφειός – Σαμικό
  • Σαμικό – Ζαχάρω
  • Ζαχάρω – Ελαία
  • Ελαία – Καλό Νερό

Ωστόσο, λόγω της ακύρωσης των προηγούμενων περιβαλλοντικών όρων, εξετάζονται εναλλακτικές διαδρομές για το τμήμα Σαμικό – Ζαχάρω – Ελαία, καθώς το ΣτΕ είχε επιβάλει τη διερεύνηση νέας χάραξης ανατολικά της υφιστάμενης Εθνικής Οδού, πιθανώς μέσω σήραγγας στον ορεινό όγκο Λαπίθα.

Μια άλλη εναλλακτική που αξιολογείται είναι η «μηδενική λύση», δηλαδή η διατήρηση του δρόμου μέσω της υφιστάμενης Παλαιάς Εθνικής Οδού (ΠΕΟ).

Επόμενα Βήματα

Μετά την ολοκλήρωση των ως άνω μελετών και την υποβολή των σχετικών τεχνικών στοιχείων θα εκπονηθεί Ανάλυση Κόστους – Οφέλους, για το σύνολο του άξονα που θα περιλαμβάνει επίκαιρες κυκλοφοριακές μετρήσεις καθώς και νέο Κυκλοφοριακό Μοντέλο. Η λύση που θα επιλεγεί, μετά την εξέταση των ανωτέρω στοιχείων θα απαιτηθεί να αδειοδοτηθεί περιβαλλοντικά.

Ροή Ειδήσεων