Το αεροπλάνο Τ-2 που κατέπεσε στην Καλαμάτα, ήταν ήδη μισού αιώνα και με πολλά προβλήματα, σύμφωνα με Αντιπτέραρχο ε.α.
Ο επισμηναγός Επαμεινώνδας Κωστέας έχασε τη ζωή του, την Τετάρτη (27/12), όταν κατά τη διάρκεια εκπαιδευτικής άσκησης στην Καλαμάτα έπεσε το αεροπλάνο τύπου Τ-2E Buckeye της 363 Μοίρας Εκπαίδευσης Αέρος της 120 Πτέρυγας Εκπαίδευσης Αέρος.
Παρ’ όλα αυτά, ο Αντιπτέραρχος ε.α. Αθανάσιος Παπανικολάου είχε κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου για τα αεροπλάνα τύπου Τ-2E Buckeye της 363, αφού ήταν πολύ παλιά, και όπως χαρακτηριστικά είχε πει στο «Militaire» με τον Πάρι Καρβουνόπουλο, «έπρεπε να είχαν αποσυρθεί από το 2021».
Τι είχε πει ο Αντιπτέραρχος για τα T-2E Buckeye
Αναλυτικά, στη συνέντευξη που είχε παραχωρήσει ο Αντιπτέραρχος ε.α. Αθανάσιος Παπανικολάου, είχε δηλώσει από το 2019 για τα αεροπλάνα Τ-2E Buckeye: «Για το επιχειρησιακό στάδιο είχαμε τα Τ-2 που, αυτή τη στιγμή, είναι 50 ετών, τα είχαμε πάρει, νομίζω, το 1975. Πολύ μεγάλα σε ηλικία και πολύ χρησιμοποιημένα».
Επίσης, ο ίδιος είχε πει: «Τα Τ-2 είχαν προβλήματα στα ανταλλακτικά τους, στους κινητήρες, αλλά και στο σύστημα εκτινασσόμενου καθίσματος των χειριστών». Ακόμα, ο Αντιπτέραρχος εα. Αθανάσιος Παπανικολάου πρόσθεσε: «Αυτή τη στιγμή που μιλάμε, στα 45 αεροπλάνα Τ-6 διαθέσιμα πρέπει να είναι 10. Συν το γεγονός ότι έπρεπε να αποσυρθούν, τότε, 10 αεροπλάνα από τα Τ-2».
Ως εκ τούτου, ο Αντιπτέραρχος ε.α. Αθανάσιος Παπανικολάου έκανε το 2012 μια μελέτη, η οποία έδειξε ότι για να κρατήσουμε τα Τ-2 μέχρι το 2021 – βάσει των αναγκών που υπήρχαν – έπρεπε να μειωθεί ο αριθμός εισακτέων στη Σχολή Ικάρων, αλλά και να προσαρμοστούν τα εκπαιδευτικά προγράμματα.
Τελικά, αποφασίστηκε – από το 2013 – ότι «έπρεπε να πάρουμε γύρω στους 50 Ικάρους για να καλύψουμε τις ανάγκες που υπήρχαν, βέβαιοι λιγότεροι χρειάζονταν». Εντούτοις, αδράνησε η προσαρμογή των προγραμμάτων και επανήλθε στο προσκήνιο το 2017.