• Αναζήτηση

Προς πώληση 128 ξενοδοχεία και τουριστικά καταλύματα – Τα 31 σε Αρκαδία και Αχαΐα

Η ραγδαία αύξηση των ξενοδοχείων και τουριστικών καταλυμάτων προς πώληση στους δημοφιλείς χειμερινούς προορισμούς καταδεικνύει σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος. Με βάση την τελευταία έρευνα του E-Real Estates, 128 ακίνητα έχουν βγει στην αγορά, σημειώνοντας αύξηση 60% σε σχέση με το 2023, και η πλειονότητα αφορά μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις.

Η κατάσταση στους χειμερινούς τουριστικούς προορισμούς, όπως η Αράχωβα, τα Καλάβρυτα, το Καρπενήσι και η Πορταριά, φαίνεται να έχει επιδεινωθεί, με τις αναρτημένες αγγελίες για πωλήσεις ξενοδοχείων να αυξάνονται σημαντικά. Ενδεικτικά, οι αγγελίες στην Αράχωβα αυξήθηκαν από 14 το 2023 σε 30 το 2024, ενώ στο Καρπενήσι από 7 σε 23.

Στην πλειοψηφία τους πρόκειται για ξενοδοχεία και καταλύματα που λειτουργούσαν σε οικογενειακή βάση

Συγκεκριμένα, τη φετινή χρονιά έχουν δημοσιευτεί 30 αγγελίες (14 το 2023) που αφορούν στην Αράχωβα, 16 (13 το 2023) στα Καλάβρυτα, 23 (7 το 2023) στο Καρπενήσι, 17 (14 το 2023) στην Πορταριά, 16 (8 το 2023) στην Αρκαδία, 13 (7 το 2023) στην Ήπειρο, 4 (5 το 2023) στη Βέροια, 2 (3 το 2023) στην Καλαμπάκα, 3 στην Νάουσα και 2 στη Φλώρινα και τα Γρεβενά. Στοιχεία που καταγράφουν μια αύξηση της τάξεως του 60% σε σχέση με το 2023.

Σύμφωνα με τις αναρτημένες αγγελίες, μεγάλη διαθεσιμότητα καταγράφεται κυρίως σε ξενοδοχεία μικρότερης κατηγορίας από 10 έως 30 δωμάτια. Πρόκειται για ξενοδοχειακές μονάδες και τουριστικά καταλύματα που όλα αυτά τα χρόνια λειτουργούσαν σε οικογενειακή βάση αποτελώντας βασικό «πυλώνα» της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας και εν γένει της ραχοκοκαλιάς της ελληνικής οικονομίας.

«Η δυναμική φιλοξενίας στους ορεινούς προορισμούς δεν υπερβαίνει τα 100.000 κρεβάτια, σύμφωνα με τους επαγγελματίες του κλάδου. Επομένως, το γεγονός ότι μόνο στους δημοφιλείς ορεινούς προορισμούς της χώρας διατίθενται προς πώληση τόσα πολλά ξενοδοχεία και τουριστικά καταλύματα μέσω ιστοσελίδων αγγελιών ακινήτων, καταδεικνύει ένα σοβαρό πρόβλημα», αναφέρει ο πρόεδρος του Πανελλαδικού Κτηματομεσιτικού Δικτύου E- Real Estates, Θεμιστοκλής Μπάκας.

Ποιες είναι οι αιτίες

Βάσει της έρευνας, ένας συγκερασμός πραγμάτων οδηγεί τους ιδιοκτήτες στην πώληση και σίγουρα δεν υπάρχει ένας λόγος. Αφενός οι οικονομικές εκκρεμότητες του εκάστοτε επιχειρηματία, οι διαδοχικές κρίσεις, τα δάνεια, οι λοιπές χρόνιες ρυθμίσεις, το ενεργειακό κόστος που σε συνάρτηση με τον πληθωρισμό και την ανατίμηση των αγαθών στην εφοδιαστική αλυσίδα, συρρίκνωσαν τα εισοδήματα και αύξησαν τα έξοδα. Αφετέρου, η έντονη εποχικότητα, η μειωμένη προσβασιμότητα, η κυριαρχία του αεροπλάνου ως μέσο άφιξης των τουριστών, το μη ικανοποιητικό επίπεδο υπηρεσιών, οι ελλείψεις σε ειδικές τουριστικές υποδομές, οι δυσλειτουργίες που παρουσιάζονται στους τουριστικούς προορισμούς, η ανάγκη για ριζική ανασυγκρότηση της προβολής τους στις διεθνείς αγορές και τέλος η ανάδειξη νέων μορφών τουρισμού.

Η καθιέρωση της Ελλάδας ως τουριστικού προορισμού τεσσάρων εποχών αποτελεί διαρκή στόχο του ελληνικού τουρισμού. Ωστόσο, πρόκειται για μια δύσκολη διαδικασία, καθώς παρουσιάζεται έλλειψη οργανωμένης τουριστικής πολιτικής.

«Η κύρια κατεύθυνση για την αξιοποίηση του ορεινού χώρου είναι η προστασία των φυσικών πόρων, η αναβάθμιση και ανάδειξη επιλεγμένων πόρων του χώρου, που ενδιαφέρουν τον τουρισμό, η βελτίωση της προσβασιμότητας (πχ. το οδικό δίκτυο), η συγκρότηση τοπικών πολυθεματικών δικτύων, η αξιοποίηση του οικιστικού πλεονάσματος και των εγκαταλελειμμένων οικισμών, καθώς και η προβολή των προορισμών», τονίζει ο κ. Μπάκας.

Και καταλήγει: «Παράλληλα, βασική προϋπόθεση για την ανάπτυξη του χειμερινού τουρισμού αποτελεί και η ανάπτυξη του εξωτερικού τουρισμού. Στην Ελλάδα η υφιστάμενη κατάσταση στον χειμερινό τουρισμό σχετικά με τον εξωτερικό τουρισμό, οριοθετείται στην ανεπάρκεια γενικών υποδομών και στο υψηλό κόστος παροχής υπηρεσιών σε σχέση με γειτονικές χώρες, γεγονός που δεν είναι ελκυστικό για τις αγορές του εξωτερικού».

Αναλυτικός πίνακας με τα ξενοδοχεία προς πώληση

Ροή Ειδήσεων