Τριμελής ομάδα μαθητών του 4ου ΓΕΛ Καλαμάτας προκρίθηκε στον τελικό του διαγωνισμού STEM STARS που διοργανώνεται στην Ελλάδα με σκοπό να επιβραβεύσει μαθήτριες και μαθητές 14-18 χρονών με ιδιαίτερη κλίση και ταλέντο στις φυσικές επιστήμες, την τεχνολογία, τη μηχανική, τα μαθηματικά (STEM).
Ο φετινός διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 27/03 και αποσπάσματα από τις εργασίες παρουσιάστηκαν σε ειδική προβολή του Athens Science Festival. Η ανακοίνωση των νικητών/τριών έγινε σε ειδική τελετή βράβευσης την Κυριακή 28 Μαρτίου, παρουσία του Αμερικανού Πρέσβη και της Υπουργού Παιδείας. Η νικήτρια ομάδα θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στον διεθνή διαγωνισμό “International Science and Engineering Fair,” τον μεγαλύτερο διεθνή διαγωνισμό επιστημών.
Η ομάδα του 4ου ΓΕΛ Καλαμάτας συμμετείχε με την εργασία «υδροπονία ΣΤΟ σχολείο, υδροπονία ΣΤΑ σχολεία» στο πλαίσιο της οποίας εγκαταστάθηκε ένα σύστημα επιπλέουσας υδροπονίας στην ταράτσα του σχολείου, με σκοπό την παραγωγή μαρουλιών. Πολύτιμη τεχνογνωσία προσέφεραν οι καθηγητές του Εργαστηρίου Λαχανοκομίας, του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου.
Για την ολοκλήρωση της προσπάθειας και τα παραδοτέα εργάστηκαν οι μαθητές της Β΄ Λυκείου: Νεκτάριος Κόσσυφας, Περσεφόνη Μουτσίου, Αστρινή Πετροπούλου και η εκπαιδευτικός- βιολόγος Πελαγία Κάτσου. Η εκπαιδευτικός Αγγελική Αναγνωστοπούλου προετοίμασε τους μαθητές στην ορολογία περί υδροπονίας ώστε να ανταποκριθούν στις ερωτήσεις που έθεσε η επιτροπή αξιολόγησης στα αγγλικά.
Οι μαθητές του 4ου ΓΕΛ Καλαμάτας έχουν ως τελικό στόχο η Υδροπονία στο Σχολείο, μέσα από την ιστοσελίδα τους, να μεταλλαχθεί σε Υδροπονία στα Σχολεία, ως ένα μακρόχρονο πρόγραμμα συνεργασίας και δημιουργικότητας.