Νέα όπλα στη μάχη κατά της ακρίβειας ρίχνει στη μάχη το υπουργείο Ανάπτυξης προκειμένου να συγκρατηθούν τις τιμές στα βασική είδη στα σούπερ μάρκετ. Χθες δόθηκε στη δημοσιότητα η βασική λίστα των προϊόντων με βάση την οποία το κάθε σούπερ μάρκετ ξεχωριστά θα καταρτίσει το δικό του καλάθι που θα περιέχει συγκεκριμένους κωδικούς προϊόντων.
Τα προϊόντα που θα συμπεριλαμβάνονται στο «καλάθι του νοικοκυριού» θα αναρτηθούν στην πλατφόρμα e-katanalotis και θα μπορεί το υπουργείο και ο καταναλωτής να τα παρακολουθούν και να διαπιστώνουν πώς και αν μεταβάλλονται, με βάση έναν ιδιότυπο δείκτη που θα λειτουργεί εν είδη τιμαρίθμου. Η κατάρτιση της λίστας θα πρέπει να γίνει μέχρι τέλος του μήνα.
Κάθε σούπερ μάρκετ θα προσδιορίσει συγκεκριμένους κωδικούς προϊόντων που θα βάλει στο καλάθι του από τις συγκεκριμένες 31 κατηγορίες, ώστε να παρακολουθείται στενά η πορεία των τιμών στο συγκεκριμένο καλάθι.
Όπως εκτιμά το υπουργείο Ανάπτυξης το συγκεκριμένο μέτρο θα είναι αποτελεσματικό και θα βάλει φρένο στο τσουνάμι των αυξήσεων.
Εν τω μεταξύ ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης σήμερα το πρωί θα έχει συνάντηση, μέσω τηλεδιάσκεψης με εκπροσώπους του ΣΕΒ προκειμένου να αναζητήσουν τρόπους συγκράτησης των τιμών.
Ο υπουργός θα έχει διαδοχικές επαφές και τις επόμενες ημέρες με εκπροσώπους στον τομέα της παραγωγής και εμπορίας βασικών προϊόντων.
Στη λίστα περιλαμβάνονται τα εξής βασικά προϊόντα:
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ | ΠΡΟΪΟΝΤΑ | |
1 | PYZI | Ρύζι τύπου «Καρολίνα» μακρύκοκκο |
2 | ΨΩΜΙ |
|
3 | ΖΥΜΑΡΙΚΑ | Μακαρόνια Νο 6 |
4 | XOIPINO | Συσκευασμένα |
5 | ΠΟΥΛΕΡΙΚΑ | Συσκευασμένα |
6 | ΑΛΛΑΝΤΙΚΑ | Γαλοπούλα ή/και πάριζα |
7 | ΨAPIA KATEΨΥΓΜΕΝΑ | Ένα τουλάχιστον προϊόν |
8 | ΓΑΛΑ ΝΩΠΟ ΠΛΗΡΕΣ | Γάλα φρέσκο πλήρες |
9 | ΓΑΛΑ ΝΩΠΟ ΜΕ ΜΕΙΩΜΕΝΑ ΛΙΠΑΡΑ | Γάλα φρέσκο χαμηλά λιπαρά <2% |
10 | ΓΑΛΑ ΔΙΑΤΗΡΗΜΕΝΟ | Γάλα εβαπορέ |
11 | ΓIAOYPTI |
|
12 | TYPIA |
|
13 | ΑΛΛΑ ΕΙΔΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ | Χυμός τομάτας διατηρημένος |
14 | AYΓA | Κλωβοστοιχίας και Αχυρώνα |
15 | ΜΑΡΓΑΡΙΝΗ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΦΥΤΙΚΑ ΛΙΠΗ | Μαργαρίνες |
16 | ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ | Παρθένο ελαιόλαδο |
17 | ΑΛΛΑ ΒΡΩΣΙΜΑ ΕΛΑΙΑ | Ηλιέλαιο |
18 | ΛAXANIKA KATEΨΥΓΜΕΝΑ | Τουλάχιστον ένα από αρακάς, μπάμιες, φασολάκια κατεψυγμένα |
19 | ZAXAPH | Λευκή ζάχαρη |
20 | ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΤΡΟΦΕΣ |
|
21 | ΚΑΦΕΣ |
|
23 | ΤΣΑΪ-ΧΑΜΟΜΗΛΙ | Τσάι ή Χαμομήλι |
24 | KAKAO ΚΑΙ ΣΟΚΟΛΑΤΑ ΣΕ ΣΚΟΝΗ | Κακάο σε σκόνη |
25 | ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΟ ΝΕΡΟ (ΜΕΤΑΛΛΙΚΟ) | Εμφιαλωμένο μεταλλικό νερό (500 ml ή 1lt) |
26 | ΧΥΜΟΙ ΦΡΟΥΤΩΝ | Χυμός πορτοκάλι |
27 | ΕΙΔΗ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ |
|
28 | ΕΙΔΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ |
|
29 | ΕΙΔΗ ΓΙΑ ΜΩΡΑ |
|
30 | ΤΡΟΦΕΣ ΓΙΑ ΚΑΤΟΙΚΙΔΙΑ ΖΩΑ |
|
31 | ΑΝΑΨΥΚΤΙΚΑ | Ένα τουλάχιστον είδος αναψυκτικού |
Θετικό χαρακτήρισε το «καλάθι του νοικοκυριού», ο πρόεδρος του Συλλόγου μικρών και μεσαίων Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος, Γιάννης Πηλίδης, επισημαίνοντας πως με αυτό τον τρόπο ενεργοποιεί τον ανταγωνισμό, γεγονός που θα ωφελήσει τον καταναλωτή.
Όπως είπε στο Newsbomb.gr, ο Σύλλογος μικρών και μεσαίων Σούπερ Μάρκετ έχει ξεκινήσει ήδη διαπραγματεύσεις με τους προμηθευτές, ενώ προέβλεψε πως οι ανατιμήσεις δεν θα σταματήσουν. Και προσέθεσε: Έρχονται κάθε μήνα δεκάδες κατάλογοι με νέες τιμές. Όλες οι εταιρείες κάνουν ανατιμήσεις κάθε μήνα.
Αναφορικά με το γιατί δεν μπήκε ο καφές εσπρέσο, ο κ. Πηλίδης ανέφερε πως θεωρείται είδος πολυτελείας.
Παράλληλα ο κ. Πηλίδης έκανε λόγο για δύσκολες διαπραγματεύσεις σε ότι αφορά στα τυροκομικά και στα γαλακτοκομικά. Σύμφωνα με τον ίδιο, επειδή τα τυριά διοχετεύονται στην αγορά 4 μήνες μετά την παραγωγή τους, είναι δύσκολο οι προμηθευτές να δώσουν στα σούπερ μάρκετ μεγάλες ποσότητες, καθώς η τιμή του γάλακτος αυξάνεται και άρα οι τιμές πρέπει να αναπροσαρμόζονται.