• Αναζήτηση

Πώς θα λειτουργεί το «καλάθι του νοικοκυριού» – Ποια προϊόντα περιλαμβάνει (video)

Νέα όπλα στη μάχη κατά της ακρίβειας ρίχνει στη μάχη το υπουργείο Ανάπτυξης προκειμένου να συγκρατηθούν τις τιμές στα βασική είδη στα σούπερ μάρκετ. Χθες δόθηκε στη δημοσιότητα η βασική λίστα των προϊόντων με βάση την οποία το κάθε σούπερ μάρκετ ξεχωριστά θα καταρτίσει το δικό του καλάθι που θα περιέχει συγκεκριμένους κωδικούς προϊόντων.

 

Τα προϊόντα που θα συμπεριλαμβάνονται στο «καλάθι του νοικοκυριού» θα αναρτηθούν στην πλατφόρμα e-katanalotis και θα μπορεί το υπουργείο και ο καταναλωτής να τα παρακολουθούν και να διαπιστώνουν πώς και αν μεταβάλλονται, με βάση έναν ιδιότυπο δείκτη που θα λειτουργεί εν είδη τιμαρίθμου. Η κατάρτιση της λίστας θα πρέπει να γίνει μέχρι τέλος του μήνα.

Κάθε σούπερ μάρκετ θα προσδιορίσει συγκεκριμένους κωδικούς προϊόντων που θα βάλει στο καλάθι του από τις συγκεκριμένες 31 κατηγορίες, ώστε να παρακολουθείται στενά η πορεία των τιμών στο συγκεκριμένο καλάθι.

Όπως εκτιμά το υπουργείο Ανάπτυξης το συγκεκριμένο μέτρο θα είναι αποτελεσματικό και θα βάλει φρένο στο τσουνάμι των αυξήσεων.

Εν τω μεταξύ ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης σήμερα το πρωί θα έχει συνάντηση, μέσω τηλεδιάσκεψης με εκπροσώπους του ΣΕΒ προκειμένου να αναζητήσουν τρόπους συγκράτησης των τιμών.

 

Ο υπουργός θα έχει διαδοχικές επαφές και τις επόμενες ημέρες με εκπροσώπους στον τομέα της παραγωγής και εμπορίας βασικών προϊόντων.

Στη λίστα περιλαμβάνονται τα εξής βασικά προϊόντα:

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ
ΠΡΟΪΟΝΤΑ
1PYZIΡύζι τύπου «Καρολίνα» μακρύκοκκο
2ΨΩΜΙ
  • Ψωμί για τοστ
  • Ψωμί φραντζόλα
  • Φρυγανιές
3ΖΥΜΑΡΙΚΑΜακαρόνια Νο 6
4XOIPINOΣυσκευασμένα
5ΠΟΥΛΕΡΙΚΑΣυσκευασμένα
6ΑΛΛΑΝΤΙΚΑΓαλοπούλα ή/και πάριζα
7ΨAPIA KATEΨΥΓΜΕΝΑΈνα τουλάχιστον προϊόν
8ΓΑΛΑ ΝΩΠΟ ΠΛΗΡΕΣΓάλα φρέσκο πλήρες
9ΓΑΛΑ ΝΩΠΟ ΜΕ
ΜΕΙΩΜΕΝΑ ΛΙΠΑΡΑ
Γάλα φρέσκο χαμηλά λιπαρά <2%
10ΓΑΛΑ ΔΙΑΤΗΡΗΜΕΝΟΓάλα εβαπορέ
11ΓIAOYPTI
  • Γιαούρτι από γάλα αγελάδος χωρίς γεύσεις
  • Γιαούρτι από γάλα αγελάδος χωρίς γεύσεις
    (Χαμηλά λιπαρά <2%)
12TYPIA
  • Φέτα
  • Γκούντα
  • Τυρί με Χαμηλά Λιπαρά
13ΑΛΛΑ ΕΙΔΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣΧυμός τομάτας διατηρημένος
14AYΓAΚλωβοστοιχίας και Αχυρώνα
15ΜΑΡΓΑΡΙΝΗ ΚΑΙ
ΑΛΛΑ ΦΥΤΙΚΑ ΛΙΠΗ
Μαργαρίνες
16ΕΛΑΙΟΛΑΔΟΠαρθένο ελαιόλαδο
17ΑΛΛΑ ΒΡΩΣΙΜΑ ΕΛΑΙΑΗλιέλαιο
18ΛAXANIKA KATEΨΥΓΜΕΝΑΤουλάχιστον ένα από αρακάς, μπάμιες,
φασολάκια κατεψυγμένα
19ZAXAPHΛευκή ζάχαρη
20ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΤΡΟΦΕΣ
  • Παιδικές τροφές (φόρμουλα μωρών)
  • Παιδικές τροφές (γάλα βρεφικής ηλικίας)
21ΚΑΦΕΣ
  • Ελληνικός καφές
  • Στιγμιαίος καφές
  • Γαλλικός καφές
23ΤΣΑΪ-ΧΑΜΟΜΗΛΙΤσάι ή Χαμομήλι
24KAKAO ΚΑΙ ΣΟΚΟΛΑΤΑ ΣΕ
ΣΚΟΝΗ
Κακάο σε σκόνη
25ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΟ ΝΕΡΟ (ΜΕΤΑΛΛΙΚΟ)Εμφιαλωμένο μεταλλικό νερό (500 ml ή 1lt)
26ΧΥΜΟΙ ΦΡΟΥΤΩΝΧυμός πορτοκάλι
27ΕΙΔΗ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ
ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ
  • Απολυμαντικά χεριών και αντισηπτικά
  • Απορρυπαντικά πλυντηρίου (υγρά και σε σκόνη –
    όχι ταμπλέτες)
  • Απορρυπαντικά για σφουγγάρισμα και
    καθαρισμού επιφανειών – χλωρίνες
  • Απορρυπαντικά πιάτων για πλύσιμο στο χέρι
  • Χαρτί κουζίνας
28ΕΙΔΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ
ΥΓΙΕΙΝΗΣ
  • Οδοντόκρεμες
  • Χαρτί υγείας
  • Σερβιέτες
  • Ταμπόν
  • Σαμπουάν
  • Σαπούνια σε στερεή κατάσταση
  • Πάνες ακράτειας
29ΕΙΔΗ ΓΙΑ ΜΩΡΑ
  • Πάνες για μωρά
  • Είδη ατομικής υγιεινής για μωρά (μωρομάντηλα)
  • Είδη ατομικής υγιεινής για μωρά (σαμπουάν)
30ΤΡΟΦΕΣ ΓΙΑ ΚΑΤΟΙΚΙΔΙΑ
ΖΩΑ
  • Τροφή για σκύλους
  • Τροφή για γάτες
31ΑΝΑΨΥΚΤΙΚΑΈνα τουλάχιστον είδος αναψυκτικού

Θετικό χαρακτήρισε το «καλάθι του νοικοκυριού», ο πρόεδρος του Συλλόγου μικρών και μεσαίων Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος, Γιάννης Πηλίδης, επισημαίνοντας πως με αυτό τον τρόπο ενεργοποιεί τον ανταγωνισμό, γεγονός που θα ωφελήσει τον καταναλωτή.

Όπως είπε στο Newsbomb.gr, ο Σύλλογος μικρών και μεσαίων Σούπερ Μάρκετ έχει ξεκινήσει ήδη διαπραγματεύσεις με τους προμηθευτές, ενώ προέβλεψε πως οι ανατιμήσεις δεν θα σταματήσουν. Και προσέθεσε: Έρχονται κάθε μήνα δεκάδες κατάλογοι με νέες τιμές. Όλες οι εταιρείες κάνουν ανατιμήσεις κάθε μήνα.
Αναφορικά με το γιατί δεν μπήκε ο καφές εσπρέσο, ο κ. Πηλίδης ανέφερε πως θεωρείται είδος πολυτελείας.

Παράλληλα ο κ. Πηλίδης έκανε λόγο για δύσκολες διαπραγματεύσεις σε ότι αφορά στα τυροκομικά και στα γαλακτοκομικά. Σύμφωνα με τον ίδιο, επειδή τα τυριά διοχετεύονται στην αγορά 4 μήνες μετά την παραγωγή τους, είναι δύσκολο οι προμηθευτές να δώσουν στα σούπερ μάρκετ μεγάλες ποσότητες, καθώς η τιμή του γάλακτος αυξάνεται και άρα οι τιμές πρέπει να αναπροσαρμόζονται.

Ροή Ειδήσεων