Αναζήτηση πληροφοριών για αγαθά και υπηρεσίες, ειδήσεις, πληροφορίες για την υγεία, βιντεοκλήσεις, θέαση ταινιών και σειρών μέσα από πλατφόρμες αλλά και μέσω live streaming και φυσικά αγορές από ηλεκτρονικά καταστήματα ήταν οι «πρωταθλητές» του 2020 όσον αφορά τη χρήση του Διαδικτύου.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που δημοσιοποίησε χθες η Eurostat, οι Ελληνες χρησιμοποίησαν το Ιντερνετ το 2020 κυρίως για τα εξής: αναζήτηση πληροφοριών για αγαθά και υπηρεσίες (69%), ενημέρωση από ειδησεογραφικά sites (69%), λήψη και αποστολή e-mail (59%), συμμετοχή σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Facebook, Twitter κ.ά., επίσης σε ποσοστό 59%).
Πολύ μεγάλη ήταν πλέον η χρήση του Διαδικτύου για την ανταλλαγή μηνυμάτων μέσω των διαφόρων εφαρμογών (Messenger, Viber κ.ά.) και όχι μέσω των κλασικών sms, ενώ την τιμητική τους είχαν την πρώτη χρονιά της πανδημίας οι κλήσεις, συμπεριλαμβανομένων των βιντεοκλήσεων, με το 57% του πληθυσμού να χρησιμοποιεί το Ιντερνετ για αυτό τον σκοπό.
Ο εγκλεισμός στο σπίτι σε συνδυασμό με τα κλειστά για πολλούς μήνες θέατρα και σινεμά έκανε επίσης σχεδόν απαραίτητο συστατικό της καθημερινότητας τις πλατφόρμες τύπου Netflix. Από την άλλη, το γεγονός ότι ο κορωνοϊός εισέβαλε στη ζωή μας είχε ως συνέπεια μεγάλο μέρος του πληθυσμού να αναζητεί ιατρικές πληροφορίες στο Ιντερνετ (52%).
Από τα στοιχεία της Eurostat επιβεβαιώνεται η αλματώδης αύξηση των ηλεκτρονικών αγορών το 2020. Το γεγονός δε ότι το ποσοστό των καταναλωτών που έκαναν έστω και μία ηλεκτρονική αγορά μέσα στο 2020, αν και αυξήθηκε στο 46% από 39% το 2019, παραμένει σημαντικά χαμηλότερο σε σύγκριση με την υπόλοιπη Ευρώπη δείχνει αν μη τι άλλο τη δυναμική και τα περιθώρια περαιτέρω ανάπτυξης που υπάρχουν στον εν λόγω κλάδο. Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι το αντίστοιχο ποσοστό έως το 2015, τη χρονιά των capital controls, ήταν κάτω από 30%. Το 2015 διαμορφώθηκε σε 32% και μέχρι και το 2019 ήταν κάτω από 40%. Το αντίστοιχο ποσοστό στην Ευρωπαϊκή Ενωση είναι 64%. Από όσους πραγματοποίησαν αγορές, το 14% έκανε τους τρεις τελευταίους μήνες 3 αγορές αξίας κάτω των 50 ευρώ, το 50% αγορές αξίας από 100 έως 499 ευρώ, το 6% προέβη σε αγορές από 500 έως 999 ευρώ, ενώ ένα 3% ψώνισε από το Διαδίκτυο προϊόντα αξίας άνω των 1.000 ευρώ.
Δήμητρα Μανιφάβα
kathimerini.gr