Την πιθανότητα ύπαρξης άγνωστου καυσίμου, τις αστοχίες στη διαχείριση του σημείου του δυστυχήματος και το ότι η μη εφαρμογή της σύμβασης 717 οδήγησε στο δυστύχημα και στον θάνατο 57 ανθρώπων διαπιστώνει το πόρισμα του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ) για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη που παρουσιάζεται αυτή την ώρα στα γραφεία της ΕΣΗΕΑ.
Το πόρισμα θα σταλεί στον εφέτη ανακριτή προκειμένου να περιληφθεί στη δικογραφία.
Παπαδημητρίου: Η μη ιεροποίηση του χώρου του δυστυχήματος δημιούργησε απώλεια σοβαρών στοιχείων
Κατά την έναρξη του της ανακοίνωσης ο πρόεδρος του ΕΔΟΣΑΑΜ Χρήστος Παπαδημητρίου τόνισε ότι ο Οργανισμός δεν είχε διοικηση και διερευνητές όταν έγινε το δυστύχημα, ενώ τόνισε ότι «το πόρισμα γράφεται με πλήρη ανεξαρτησία και το συμβούλιο το ΕΟΔΑΣΑΑΜ το υιοθέτησε χωρίς να αλλάξει ούτε κόμμα».

INTIME NEWS
«Τα Τέμπη που αποτελούν εθνική τραγωδία, που θέλει κάθαρση, δεν αποτελεί αντικείμενο της έρευνας. Ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ είναι μία αρχή που πρέπει να αναδείξει τα εγκληματικά λάθη που οδήγησε στο να συμβεί αυτό το φρικτό δυστύχημα. Το έργο της τιμωρίας των ενόχων ανήκει στην δικαιοσύνη», είπε ο κ. Παπαδημητρίου.
«Ασχοληθήκαμε και με τη σύμβαση 717, πέραν όμως αυτής, είναι και η διαχρονική εγκατάλειψη του σιδηρόδρομου και τα μνημόνια που οδήγησαν στην αποψίλωση του ΟΣΕ από προσωπικό. Σκοπός της διερεύνησης είναι να γίνουν οι συστάσεις ασφαλείας ώστε τα βήματα που ξεκίνησαν κατόπιν της τραγωδίας να γίνει ακόμη πιο γρήγορα, να διορθωθούν πράγματα που λειτουργούν εσφαλμένα ώστε να μην ξανασυμβεί ποτέ ξανά τέποιο δυστύχημα ή να υπάρξει ξανά νεκρός στον σιδηρόδορμο».
«Όσοι καθυστέρησαν την 717 συνέβαλαν στο να σκοτωθούν αυτά τα παιδιά»
Κ. Καπετανίδης: Πιθανή η παρουσία άγνωστου καυσίμου
«Η έκθεση 180 σελίδων αν δεν πέσει στις ελληνικές καλένδες θα έχουμε έναν πολύ καλύτερο και ασφαλή σιδηρόδρομο», δήλωσε κατά την έναρξη της ομιλίας του ο Κωνσταντίνος Καπετανίδης, μηχανικός προϊστάμενος μονάδας διερεύνησης ατυχημάτων του ΕΟΔΑΣΑΑΜ.
«Εκείνη την ημέρα υπήρχαν βλάβες και συνεχόμενες καθυστερήσεις δρομολογίων. Ο σταθμάρχης είχε να αντιμετωπίσει έναν τεράστιο αριθμό επικοινωνιών.
Η θέση εργασίας, ο σταθμάρχης δούλευε σε ένα control panel και οι επικοινωνίες έπρεπε να γίνεται στα δεξιά του, δηλαδή δεν έβλεπε τον πίνακα ελέγχου. Είχε επίσης συναισθηματική φόρτιση από προηγούμενο λάθος που είχε κάνει πριν».

INTIME NEWS
Η εντολή αναχώρησης του σταθμάρχη ήταν σωστή. Ο οδηγός έπρεπε να επαναλάβει την εντολή, αλλά δεν το έκανε. Προχώρησε και βρήκε τα κλειδιά διαγώνια, δεν σταμάτησε. Έπρεπε να ρωτήσει. Ο σταθμάρχης του είχε πει «ευθεία». Δεν το έκανε. Δεν γνωρίζουμε γιατί».
«Όσοι καθυστέρησαν την 717 συνέβαλαν στο να σκοτωθούν αυτά τα παιδιά»
«H διαχείριση ικανοτήτων των σταθμαρχών του ΟΣΕ δεν εγγυάται ότι είναι ικανοί για τις εργασίες που έχουν να κάνουν με την ασφάλεια. Δεν υπήρχε μηχανισμός συστηματικής παρακολούθησης της απόδοσης των σταθμαρχών. Οπότε το προσωπικό εργαζόταν πέρα από το όριο που είναι αποδεκτό», δήλωσε ο κ. Καπετανίδης.
Α. Αλεξάνδρου: Δεν έγινε σωστή χαρτογράφηση του σημείου
«Δεν υπήρξε κανένας συντονισμός σε επιχειρησιακό επιπεδο κατά τις διακδικασίες έρευνας και διάσωσης. Δεν έγινε σωστή χαρτογράφηση του σημείου. Υπήρξε απώλεια πληροφοριών για την κατανόηση του δυστυχήματος», ανέφερε ο Αστέριος Αλεξάνδρου, προϊστάμενος τμήματος σιδηροδρομικών ατυχημάτων ΕΟΔΑΣΑΑΜ.

INTIME NEWS
Bart Accou: Βρήκαμε ότι υπήρχε κάποιο καύσιμο
«Η συλλογή των στοιχείων δεν έγινε με τον κατάλληλο τρόπο για να προσδιορίσουμε τον τύπο του καυσίμου. Έγιναν προσωμοιώσεις. Βρήκαμε ότι κάποιο καύσιμο υπήρχε. Αυτό που μεταφερόταν επίσημα δεν δικαιολογεί την πυρόσφαιρα», δήλωσε ο Bart Accou, επικεφαλής ασφάλειας των επιχειρήσεων των σιδηροδρόμων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και συνέχισε:
«Αυτοί που δουλεύουν στον σιδηρόδρομο είναι πολύ αφοσιωμένοι. Γνωρίζουμε ότι γίνονται ενέργειες για ασφαλείς μετακινήσεις, αλλά για να φτάσουμε σε έναν ασφαλή σιδηρόδρομο θα πρέπει να εφαρμοστούν οι συστάσεις ασφαλείας που αναφέρουμε».
Παράλληλα, τόνισε ότι: «Είναι σχεδόν απίθανο τα έλαια σιλικόνης να δημιούργησαν την πυρόσφαιρα και να τροφοδότησαν τη φωτιά»