Είναι λογικό πώς ένα καλό εργασιακό περιβάλλον οδηγεί και σε μία επιτυχημένη επιχείρηση. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό, λοιπόν, οι υπάλληλοι να είναι ικανοποιημένοι, πόσο μάλλον σε επιχειρήσεις – όπως ένα μπαρ ή ένα εστιατόριο -, στις οποίες έρχονται καθημερινά και συνεχώς σε επαφή με τους πελάτες.
Γι αυτό είναι σημαντικό να επιβραβεύουμε συχνά τους υπαλλήλους μας όταν κάνουν καλά τη δουλειά τους. Η αξία τους αναγνωρίζεται και η όρεξή τους για δουλειά αυξάνεται.
Πώς, όμως, μπορούμε να πούμε το «Μπράβο» με σωστό τρόπο;
Πείτε αυτό το «Μπράβο» δυνατά
Ο πιο απλός τρόπος να δηλώσετε σε κάποιον ότι είστε ικανοποιημένος από τις αποδόσεις του είναι να του το πείτε. Στο τέλος της ημέρας μπορείτε να ευχαριστήσετε τους υπαλλήλους σας και να τους πείτε ένα μπράβο για τη σκληρή δουλειά τους. Είναι μία απλή και ευγενική κίνηση που κάνει θαύματα.
Δυνατότητα ενεργής συμμετοχής στα θέματα του μαγαζιού
Μπορεί τον τελικό λόγο να έχει ο ιδιοκτήτης ή ο manager κάθε επιχείρησης, όμως στη διαδικασία αποφάσεων καλό θα ήταν να συμπεριλαμβάνουμε και τους υπαλλήλους που προσπαθούν. Μία καλή λύση θα ήταν η δημιουργία ενός «κουτιού προτάσεων», στο οποίο οι υπάλληλοι θα μπορούν να καταθέτουν τις ιδέες τους και αργότερα, όσες είναι καλές, να υλοποιούνται. Φυσικά, στους ακόμα πιο έμπιστους υπαλλήλους καλό θα ήταν να μιλάτε με ειλικρίνεια και διαφάνεια για τα θέματα του μαγαζιού, δείχνοντάς τους την εμπιστοσύνη σας.
Επιβράβευση με… μπόνους
Αν έχετε ξεχωρίσει κάποιον ή κάποιους υπαλλήλους για τις επιδόσεις τους, είναι τουλάχιστον δίκαιο να τους επιβραβεύσετε. Μία προαγωγή, μία θέση με περισσότερες ευθύνες, ένα χρηματικό μπόνους, ακόμα και μία μέρα άδειας στον «Υπάλληλο του μήνα»είναι αρκετά για να δώσουν κίνητρα για ακόμα καλύτερες επιδόσεις.
Μην κάνετε διακρίσεις
Μπορεί να επιβραβεύετε τους υπαλλήλους που δουλεύουν πιο σκληρά, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει να δείχνετε τη σαφή προτίμησή σας μόνο σε μερικούς και να κάνετε διακρίσεις. Μία τέτοια συμπεριφορά θα είχε μάλλον τα αντίστροφα από τα επιθυμητά αποτελέσματα, δημιουργώντας ένα κλίμα πόλωσης και ανταγωνισμού. Επί παραδείγματι, σε περιόδους εορτών, κάνετε ένα συμβολικό δώρο σε όλους τους υπαλλήλους.
Αποκτήστε προσωπικές σχέσεις με τους υπαλλήλους σας
Είναι μία άτυπη μορφή επιβράβευσης, αλλά όλοι θέλουμε να ενδιαφέρονται να εμάς. Αν με τους υπαλλήλους σας συνεργάζεστε χρόνια αλλά δεν έχετε ιδέα τι κάνουν στην προσωπική τους ζωή, τότε μάλλον θα πρέπει να φτιάξετε γέφυρες επικοινωνίας. Δείξτε το ειλικρινές σας ενδιαφέρον και ασχοληθείτε με τον άνθρωπο που εργάζεται για εσάς. Μπορείτε να δημιουργήσετε ένα φιλικό κλίμα συνεργασίας διοργανώνοντας, για παράδειγμα, ένα πάρτι για το προσωπικό ή γιορτάζοντας μαζί ένα σημαντικό επίτευγμα για το μαγαζί, όπως μία πολύ επιτυχημένη σεζόν.
Οι ευτυχισμένοι υπάλληλοι είναι ευγενικοί και αποδοτικοί και αυτό αρέσει στους πελάτες. Ένας χαμογελαστός σερβιτόρος ή ένας επικοινωνιακός barman θα σου αφήσει καλή εντύπωση για ένα μαγαζί και θα σε κάνει να το θυμάσαι και να θες να το επισκεφτείς ξανά, άλλωστε. Δεν αξίζει, λοιπόν, μία επιβράβευση;
Πηγή: supply.gr