Ενα ακόμα πρόβλημα προέκυψε με τα θέματα της Βιολογίας που «έπεσαν» στους υποψηφίους των Πανελλαδικών 2020.
Υστερα από τη διαγραφή δυο υποερωτημάτων σε θέματα της Βιολογίας από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων -σύμφωνα με το Esos, επειδή ήταν… εκτός ύλης- ακολούθησε μια νέα διαμαρτυρία από την Επιτροπή Παιδείας της Πανελλήνιας Ενωσης Βιοεπιστημόνων.
Στην επιστολή της, η Επιτροπή Παιδείας της Πανελλήνιας Ενωσης Βιοεπιστημόνων αναφέρει:
«Η Επιτροπή Παιδείας της Πανελλήνιας Ένωσης Βιοεπιστημόνων διαμαρτύρεται εντόνως για την απαράδεκτη οδηγία της Κ.Ε.Ε. που έφτασε σήμερα ( Δευτέρα 22/06/2020) το μεσημέρι στα Βαθμολογικά Κέντρα όλης της χώρας και η οποία αφορούσε τις ενδεικτικές απαντήσεις του Θέματος Β5 της Βιολογίας Προσανατολισμού Ημερήσιου και Εσπερινού ΓΕΛ με το ΝΕΟ σύστημα.
»Ειδικότερα η διαμαρτυρία μας αφορά την οδηγία για το ερώτημα: “B5.Να αναφέρετε ποιες περιοχές του DNA ενός προκαρυωτικού κυττάρου μεταγράφονται, αλλά δεν μεταφράζονται σε αμινοξέα” στην οποία αναφέρεται ότι μπορεί να ληφθεί ως σωστή απάντηση, μεταξύ των υπόλοιπων σωστών απαντήσεων που αναγράφονται, και η απάντηση: “ε.πρωταρχικά τμήματα RNA (κατά την αντιγραφή του DNA)”».
Σύμφωνα με την ειδική επιτροπή, «η επιλογή αυτή δεν προκύπτει από πουθενά από το σχολικό βιβλίο. Σύμφωνα με το σχολικό βιβλίο, τα πρωταρχικά τμήματα είναι τμήματα (νουκλεοτίδια) RNA που συντίθενται απέναντι από τα νουκλεοτίδια DNA στις θέσεις έναρξης αντιγραφής κατά την αντιγραφή του DNA. Δεν είναι αποτέλεσμα μεταγραφής γονιδιώματος, για την ακρίβεια δεν προκύπτει πουθενά από το σχολικό βιβλίο ότι μεταγραφή είναι οποιαδήποτε σύνθεση RΝΑ. Αντιθέτως ως μεταγραφή αναφέρεται μόνο η σύνθεση RNA κατά την γονιδιακή έκφραση.»
Η επιστολή για τα θέματα της Βιολογίας των Πανελλαδικών 2020 καταλήγει ως εξής:
«Κατά συνέπεια δεν είναι δυνατό να γίνει αποδεκτή σε αυτό το ερώτημα η απάντηση αυτή ως σωστή. Θα θέλαμε να τονίσουμε ότι οι πανελλαδικές εξετάσεις είναι βασισμένες σε μια συγκεκριμένη ύλη με συγκεκριμένα σχολικά εγχειρίδια και όχι διαγωνισμός γενικών γνώσεων Βιολογίας. Επιπλέον, εάν υιοθετηθεί οδηγεί σε κατάφωρη αδικία των μαθητών/τριων που εξετάστηκαν προφορικά και για τους/τις οποίους/οίες δεν υπήρχε η σχετική οδηγία στις ενδεικτικές λύσεις της Κ.Ε.Ε. προς τα ειδικά βαθμολογικά κέντρα. Ζητάμε την άμεση ανάκληση της οδηγίας. Είναι το λιγότερο που μπορεί να κάνει η Κ.Ε.Ε. εάν επιθυμεί να διαφυλάξει το κύρος της, αλλά και το κύρος του μαθήματος της Βιολογίας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.»