Παρευρέθηκα χθες στην κινητοποίηση μεσσηνιακών φορέων και αιρετών, καθώς και ενεργών πολιτών στην πλατεία Συντάγματος στην Αθήνα, στηρίζοντας το αίτημα ολόκληρης της Μεσσηνίας για την κατασκευή ενός νέου, ασφαλή και σύγχρονου δρόμου για το τμήμα “Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα”. Από την πρώτη στιγμή έχω υποστηρίξει και συνεχίζω να στηρίζω την προσπάθεια αυτή, πιστεύοντας ότι αποτελεί αδήριτη ανάγκη να πολλαπλασιάζουμε και να ενισχύουμε κάθε αίτημα και κάθε δράση που έχει ως σκοπό την αναβάθμιση και βελτίωση των υποδομών της περιοχής μας.
Είναι γεγονός ότι η κυβέρνηση ποτέ δεν έβγαλε από την ατζέντα της την υλοποίηση του οδικού αυτού άξονα. Κι αυτό διότι πρόκειται για ένα έργο που εξαρχής μελετήθηκε, προδιαγράφηκε και εντάχθηκε σε έναν συγκεκριμένο παλαιότερο σχεδιασμό προκειμένου να λάβει όλες τις εγκρίσεις και στη συνέχεια να υλοποιηθεί. Είναι επίσης δεδομένο ότι λόγω γνωστών ζητημάτων που σχετίζονται με την απόρριψη στο ανώτατο επίπεδο της περιβαλλοντικής αδειοδότησης ενός τμήματος περίπου 22 χιλιομέτρων στο ύψος των λουτρών Καϊάφα, ο δρόμος είναι αδύνατο να κατασκευαστεί βάσει του αρχικού του σχεδιασμού.
Παρ’ όλα αυτά, η προοπτική κατασκευής του δρόμου δεν εγκαταλείφθηκε και με τη βούληση και υποστήριξη του ίδιου του πρωθυπουργού το αρχικό αδιέξοδο ξεπεράστηκε. Κατόπιν διευρυμένης σύσκεψης στο πιο υψηλό πολιτικό επίπεδο, ζητήθηκε από την παραχωρησιούχο κοινοπραξία της Ολυμπίας Οδού να καταθέσει συγκεκριμένες μελετητικές προτάσεις με στόχο να βρεθούν οι κατάλληλες λύσεις και να προχωρήσει η διαδικασία. Τα βήματα αυτά όντως πραγματοποιήθηκαν, αποτελώντας την καλύτερη απόδειξη ότι η κυβέρνηση παραμένει δεσμευμένη στην κατασκευή του δρόμου. Σήμερα βρισκόμαστε σε ένα ακόμα κομβικό σημείο, κατά το οποίο εδώ και λίγους μήνες οι προτάσεις αυτές έχουν υποβληθεί στις αρμόδιες υπηρεσίες, χωρίς ωστόσο να ανακοινωθούν οι τελικές επιλογές και τα επόμενα βήματα.
Συμπληρώνοντας τη χθεσινή κινητοποίηση στην πλατεία Συντάγματος, ανέλαβα την πρωτοβουλία και μαζί με μια αντιπροσωπία των φορέων επισκεφθήκαμε τον υφυπουργό παρά τω πρωθυπουργώ κ. Θανάση Κοντογεώργη και θέσαμε τα ζητήματα, τις ανησυχίες και τους προβληματισμούς μας σχετικά με την ανάγκη για τη ριζική αναβάθμιση του οδικού αυτού τμήματος. Σταθήκαμε στην ανάγκη να προχωρήσει η πρωθυπουργική δέσμευση, να υπάρξει ενημέρωση σε σχέση με τις μελέτες, να κοινοποιηθεί η επιλογή που έχει προκριθεί και να παρασχεθεί όλη η πληροφόρηση σχετικά με τη συνολική μελετητική ωρίμανση και κοστολόγηση του έργου. Και εφόσον υλοποιηθούν τα βήματα αυτά, εν τέλει να διαμορφωθεί ο απαραίτητος οδικός χάρτης με τις επόμενες ενέργειες σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο για την επιτυχημένη και ολοκληρωμένη κατασκευή του έργου.
Οφείλω δημόσιες ευχαριστίες στον κ. Κοντογεώργη για την άμεση και ουσιαστική ανταπόκρισή του, καθώς και για τη δέσμευσή του ότι πολύ σύντομα θα υπάρξουν οι απαντήσεις που ζητήθηκαν. Υπάρχει όμως και άλλη μία εκκρεμότητα: να συγκληθεί από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μια διευρυμένη σύσκεψη με τη συμμετοχή των βουλευτών Μεσσηνίας και Ηλείας και των Περιφερειαρχών Πελοποννήσου και Δυτικής Ελλάδας, με στόχο να συζητηθεί το ζήτημα στην ολότητά του. Παράλληλα θα πρέπει να δρομολογηθεί σύντομα η υλοποίηση βασικών ρυθμίσεων ασφάλειας για τον υφιστάμενο δρόμο, στα πρότυπα αυτών που πραγματοποιήθηκαν για το τμήμα “Πάτρα-Πύργος”, έτσι ώστε να ελαχιστοποιηθούν ή και να εξαλειφθούν τα τροχαία δυστυχήματα που λαμβάνουν χώρα με μεγάλη συχνότητα.
Από την πλευρά μου δεσμεύομαι ότι με μεθοδικό και συντεταγμένο τρόπο θα συνεχίσουμε να διεκδικούμε τις λύσεις που ο τόπος μας χρειάζεται. Και αποτελεί βαθιά μου πεποίθηση ότι σύντομα θα έχουμε τις θετικές εξελίξεις που αναζητούμε, προκειμένου η Μεσσηνία και η Ηλεία να αποκτήσουν έναν ασφαλή και σύγχρονο δρόμο υψηλών προδιαγραφών, αντάξιο των απαιτήσεων και αναγκών της περιοχής μας.