Ο Κυριάκος Βελόπουλος, πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης και βουλευτής Β3′ Νότιου Τομέα Αθηνών κατέθεσε ερώτηση προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Σταϊκούρα σχετικά με την επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου Πελοποννήσου.
Είχε προηγηθεί ερώτησή του με Αρ. Πρωτ.: 1923/24-01-2023 εν θέματι «Σταδιακή επαναλειτουργία μετρικού δικτύου Πελοποννήσου»
- https://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/c0d5184d-7550-4265-8e0b-078e1bc7375a/12195213.pdf, στην οποία απάντησε ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος ΑΕ. με Αρ. Πρωτ.: 9004649/27-01-2023
- https://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/67715b2c-ec81-4f0c-ad6a- 476a34d732bd/12218450.pdf
Σε συνδυασμό με της θέσεις της προσφάτου συσταθείσας Επιτροπής κινήματος για τη διάσωση και την επαναλειτουργία του ιστορικού σιδηρόδρομου της Πελοποννήσου, εκ νέου επανέρχεται, προκειμένου να αναδείξει «το χρονίζον ζήτημα της αναλγησίας και του εμπαιγμού της Πολιτείας να παρέμβει δραστικά και καταλυτικά, ώστε να επαναξιοποιηθεί ο σιδηρόδρομος Πελοποννήσου». Ο Κ. Βαλόπουλος σημειώνει ότι «όπως διατείνεται το νεοσυσταθέν Κίνημα, θέση την οποία συμμεριζόμαστε, «…είναι πλέον ορατός ο κίνδυνος σταδιακής εξαφάνισης της γραμμής και οριστικής ματαίωσης της επαναλειτουργίας της, η οποία από Κόρινθο μέχρι Καλαμάτα, παρότι ανακαινίστηκε με σημαντική δαπάνη, βρίσκεται υπό καθεστώς αναστολής λειτουργίας από το 2011».»
Συμπληρωματικά καταθέτει ερωτήματα, τα οποία προκύπτουν από το περιεχόμενο του απαντητικού έγγραφου του ΟΣΕ Α.Ε. και χρήζουν απάντησης, για να αποσαφηνιστεί, εάν η Πολιτεία πράττει το καθήκον της, υλοποιώντας τις πρωτοβουλίες της εν τοις πράγμασι.
Ο Κυριάκος Βελόπουλος ρωτά των Υπουργό:
- Πραγματοποιήθηκαν όλες οι απαραίτητες ενέργειες για την επαναλειτουργία του υπάρχοντος δικτύου Πατρών – Πύργου – Καλαμάτας – Τριπόλεως – Ναυπλίου – Κορίνθου, ως αναμένονταν προ ενός έτους και πλέον, κι αν ναι, ποιες ήταν οι εν λόγω και ποιο ήταν το αποτέλεσμα αυτών στη βάση της επαναλειτουργίας του εν λόγω δικτύου;
- Αναβαθμίστηκε το Μηχανοστάσιο της Τριπόλεως, ως κεντρική μονάδα συντήρησης σιδηροδρομικού υλικού του αναφερόμενου δικτύου, ως είχε αποφασιστεί;
- Δημοπρατήθηκαν οι άξονες Κόρινθος – Άργος – Ναύπλιο και Κάτω Αχαΐας – Πύργου, ως είχε ανακοινωθεί ότι βρίσκονταν «σε τροχιά δημοπράτησης» και δεδομένου ότι επί των μελετών Βιωσιμότητας αυτών των αξόνων θα βασιζόταν και η υλοποίηση Μελέτης Σκοπιμότητας και Βιωσιμότητας του ενιαίου δικτύου Πελοποννήσου;