Όταν είσαι σταθερά η 2η ακριβότερη χώρα στην Ευρωζώνη στην τιμή της αμόλυβδης, τότε είναι προφανές ότι κάτι δεν πάει καλά.
Η πρώτη και πιο εύκολη διαπίστωση είναι ότι οι φόροι καυσίμων στη χώρα μας αντιστοιχούν σε εισοδήματα Βορειοευρωπαίων και όχι πολιτών, που προσπαθούν να σταθούν στα πόδια τους μετά από μια οκταετή αφαίμαξη εισοδημάτων.
Είναι ενδεικτικό ότι στο ίδιο συγκριτικό τεστ με τις υπόλοιπες χώρες της Ε.Ε., η Ελλάδα «πέφτει» στην 7η θέση στις τιμές της βενζίνης προ φόρων. Σύμφωνα, δε, με τα στοιχεία από το Παρατηρητήριο Τιμών, από τα 1,64 ευρώ της μέσης τιμής, τα 1,030 ευρώ είναι φόροι και τέλη, δηλαδή πολύ απλά το 62,71% αυτού που πληρώνουν οι Έλληνες για κάθε λίτρο βενζίνης, καταλήγει απευθείας στα κρατικά ταμεία.
Ωστόσο, δεν είναι μόνο αυτό, καθώς ακόμα κι αν δεν υπολογίσει κανείς τους φόρους, η τιμή της βενζίνης στη χώρα μας είναι πολύ πάνω από το μέσο όρο της Ευρωζώνης, δείγμα του ότι κάτι δεν λειτουργεί σωστά και στην αλυσίδα του ανταγωνισμού. Και κάπως έτσι φτάνουμε στις τεράστιες διαφορές με τα νησιά και κυρίως με τις Κυκλάδες, όπου όσοι βρίσκονται εκεί για διακοπές αλλά και οι μόνιμοι κάτοικοι, βρίσκονται αντιμέτωποι με τιμές που απέχουν περίπου 23,5 λεπτά από μέσο όρο της Επικράτειας.
Διαβάστε περισσότερα εδώ: iefimerida.gr