Η προσέγγιση ενός σταθμού διοδίων, όπως άλλωστε και η απομάκρυνσή μας από αυτόν, κρύβει κινδύνους. Με δεδομένο, λοιπόν, ότι κανείς δεν θέλει να εμπλακεί σε ένα ατύχημα ή να βρεθεί χωρίς άδειας οδήγησης και με ένα βαρύ χρηματικό πρόστιμο να το περιμένει, οφείλει να υπακούσει όχι μόνον στην κοινή λογική αλλά και σε κανόνες που ορίζονται από τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
Αυτό που οι περισσότεροι αγνοούν είναι ότι στους σταθμούς διοδίων ισχύουν και όρια ταχύτητας τα οποία μάλιστα για ευνόητους λόγους αυστηροποιούνται καθώς προσεγγίζουμε το σημείο ελέγχου και πληρωμής.
Εδώ κρύβεται μια μεγάλη παγίδα, καθώς στην περίπτωση που κάποιος διατηρήσει την ταχύτητα ταξιδιού π.χ. των 130 χλμ./ώρα, τότε κινδυνεύει να βρεθεί έως και 70 χλμ./ώρα πάνω από τα ισχύοντα όρια.
Στους σταθμούς διοδίων προβλέπεται η βαθμιαία μείωση της επιτρεπόμενης ταχύτητας με ρυθμό που δεν υπερβαίνει τα 20 χλμ./ώρα. Αρχικώς η μέγιστη ταχύτητα μειώνεται στα 100 χλμ./ώρα, σε 200 μέτρα πέφτει στα 80 χλμ./ώρα και στη συνέχεια στα 60 χλμ./ώρα.
Με δεδομένο μάλιστα ότι σε έναν σταθμό διοδίων θα αναγκαστούμε, έστω και καθυστερημένα, να μειώσουμε την ταχύτητά μας, ο τροχονομικός έλεγχος γίνεται πιο εύκολος και η βεβαίωση της παράβασης που σχετίζεται με την υπερβολική ταχύτητα πιο πιθανή.
Δεν είναι όμως μόνο η υπερβολική ταχύτητα η οποία μπορεί να μας στοιχίσει ακριβά προσεγγίζοντας έναν σταθμό διοδίων. Ένα βαρύ πρόστιμο περιμένει και εκείνους που θα επιχειρήσουν να προσπεράσουν ένα όχημα, καθώς 300 μέτρα πριν από τους σταθμούς απαγορεύεται. Η απαγόρευση αυτή αίρεται 20 μέτρα μετά την έξοδο από τον σταθμό των διοδίων, όταν και κανονικοποιούνται οι λωρίδες κυκλοφορίας.
Καλό θα ήταν, λοιπόν, λίγο πριν την άφιξή μας σε έναν σταθμό διοδίων να προσαρμόσουμε όχι μόνο την ταχύτητά μας αλλά και τη γενικότερη συμπεριφορά μας, αποφεύγοντας τους ελιγμούς και τις απότομες αλλαγές λωρίδας στην προσπάθειά να εξασφαλίσουμε μια ευνοϊκότερη θέση.
Πηγή: carandmotor.gr