Ρεπορτάζ: Γιάννης Σινάπης
Συνεχίζονται οι εργασίες στην ευθεία της Μεσσήνης, στο ύψος του Aεροδρομίου, κάτω από τη σιδηροδρομική γραμμή για το σημαντικό έργο του οδικού άξονα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη.
Παράλληλα, όπως ενημερωθήκαμε, ετοιμάζεται το εργοτάξιο του τμήματος Καλαμάτα – Ριζόμυλος, στο πρώην κέντρο “Ρομέo” στο Δρακονέρι. Είναι το δεύτερο εργοτάξιο της αναδόχου κοινοπραξίας
“ΙΝΤΡΑΚΑΤ – ΑΚΤΩΡ”, καθώς το πρώτο έχει στηθεί εδώ και καιρό στον δρόμο προς Καλλιθέα.
Οι εργασίες για το σημαντικό οδικό έργο της Μεσσηνίας αναμένεται να ενταθούν από τον Σεπτέμβριο.
Να υπενθυμίσουμε ότι μηχάνημα στη διαδρομή από Aεροδρόμιο προς Καρυδιά, καθαρίζει τον χώρο κάτω από τη γραμμή του τρένου (που δεν λειτουργεί) και πάνω από αρδευτικό κανάλι του ΓΟΕΒκαι τον δρόμο της περιοχής (μπροστά από μεταποιητικές μονάδες). Και αυτό γιατί το κανάλι πρέπει να μεταφερθεί λίγα μέτρα πιο βόρεια, πιο κοντά στη γραμμή, ώστε σε όλο τον υπόλοιπο χώρο, σε αυτόν που καθαρίζεται, στο κανάλι και στον δρόμο, να δημιουργηθεί ένας σύγχρονος δίιχνος δρόμος (με δύο λωρίδες), που θα αποτελεί το ρεύμα κυκλοφορίας του νέου οδικού άξονα προς το Ασπρόχωμα και την Καλαμάτα. Γι’ αυτό και ο καθαρισμός θα γίνει στη διαδρομή από του “Παναγάκια” μέχρι σχεδόν τον Πάμισο.
Ο σημερινός δρόμος, η ευθεία στη διαδρομή Ασπρόχωμα – Μεσσήνη μέχρι περίπου την πύλη του στρατιωτικού αεροδρομίου, θα αποτελεί το ρεύμα κυκλοφορίας του νέου οδικού άξονα προς Μεσσήνη και Ριζόμυλο. Η σιδηροδρομική γραμμή θα είναι στη μέση και θα χωρίζει τα δύο ρεύματα κυκλοφορίας.
Το εργοτάξιο στήνεται στο “Ρομέο”, ώστε, καλώς εχόντων των πραγμάτων, οι κύριες εργασίες στο τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος να ξεκινήσουν και να προχωρήσουν με ένταση από την Ανάληψη προς της Βελίκα, από το 11ο έως το 18ο χιλιόμετρο του δρόμου, όπου οι απαλλοτριώσεις, επιτέλους, προχώρησαν, καθώς το δικαστήριο καθόρισε προσωρινή τιμή μονάδας. Οταν δοθεί το πράσινο φως από το υπουργείο Υποδομών, καταβληθεί από την Πολιτεία στους ιδιοκτήτες το 70% της αξίας που καθορίστηκε – πρόβλεψη του νόμου για τα ολυμπιακά έργα -,θα αποδοθούν οι εκτάσεις στην κατασκευάστρια κοινοπραξία και θα ξεκινήσουν οι εργασίες.
Στο τμήμα Ριζόμυλος – Πύλος όπου οι απαλλοτριώσεις καθυστερούν, έχουν ξεκινήσει σε δημόσιες εκτάσεις και φτιάχνονται κιβωτοειδείς οχετοί. Εκεί το έργο θα ξεκινήσει με την κατασκευή της μίας από τις τρεις μεγάλες γέφυρες, που προβλέπονται να φτιαχτούν στο τμήμα με τις στροφές πριν την Πύλο. Ειδικότερα, αναμένεται να ξεκινήσει η θεμελίωση της μίας γέφυρας, ανοίγματος 200 μέτρων, που θα φτιαχτεί με προβολοδόμηση, στο σημείο που είναι το παλιό λατομείο.
Η διάρκεια της σύμβασης της ΣΔΙΤ με την οποία υλοποιείται το έργο, είναι 360 μήνες (30 χρόνια), από τα οποία τα 4 είναι για την κατασκευή και τα άλλα 26 για τη συντήρηση. Το κόστος του έργου έχει εκτιμηθεί στα 312,23 εκ. ευρώ και η αποπληρωμή του θα γίνει με πληρωμές διαθεσιμότητας ή άλλες τμηματικές καταβολές, κατά την περίοδο λειτουργίας.
Το έργο περιλαμβάνει: Τη βελτίωση και αναβάθμιση περίπου 20 χλμ. υφιστάμενων οδών. Την κατασκευή νέας αρτηρίας σε ένα μήκος περίπου 30 χλμ. Την προσαρμογή και βελτίωση 7 χλμ. κάθετου οδικού δικτύου. Την κατασκευή νέου παράπλευρου οδικού δικτύου 40 χλμ., την κατασκευή 12 γεφυρών και πολλά συνοδευτικά τεχνικά έργα, όπως ισόπεδους κόμβους, υδραυλικά έργα, τοίχους αντιστήριξης κ.α., καθώς και κατασκευή 15 χλμ. τοπικών οδών πρόσβασης.
Ο οδικός άξονας Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη έχει μήκος 49 χιλιομέτρων και έχει χαρακτηριστεί από το υπουργείο Υποδομών ως τμήμα του δευτερεύοντος εθνικού δικτύου της χώρας.
πηγη: https://eleftheriaonline.gr/