Του Φώτη Φωτεινού
Από την Καλαμάτα ξεκινά η προσπάθεια του Υπερταμείου για την αξιοποίηση των 23 εναπομεινάντων κρατικών περιφερειακών αεροδρομίων.
Το αμέσως προσεχές διάστημα, το Υπερταμείο θα προκηρύξει διεθνή διαγωνισμό για την πολυετή παραχώρηση του αεροδρομίου της Καλαμάτας, το οποίο αναμένεται να δώσει σημαντική ώθηση στον τουρισμό της ευρύτερης περιοχής.
Ο διαγωνισμός θα αποτελείται από δύο φάσεις: Από την εκδήλωση αρχικού ενδιαφέροντος και από την κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών, στην οποία θα οριστικοποιηθεί η διάρκεια της παραχώρησης.
Σε κάθε περίπτωση και σύμφωνα με αναλυτές της αεροπορικής αγοράς, ο διαγωνισμός για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας θα περιέχει αρκετά στοιχεία από τον αντίστοιχο για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που κατέληξαν στη Fraport Greece.
Η Καλαμάτα αναμένεται να συγκεντρώσει το ενδιαφέρον αρκετών “μνηστήρων”, όπως διαχειριστών αεροδρομίων, κατασκευαστικών εταιρειών και fund, καθώς πρόκειται για το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της Πελοποννήσου.
Σημαντικά τα τουριστικά οφέλη για την Πελοπόννησο
“Η αξιοποίηση του αεροδρομίου της Καλαμάτας θα δώσει ισχυρή ώθηση στον τουρισμό, όχι μόνον της περιοχής, αλλά και της κεντρικής και νότιας Πελοποννήσου συνολικότερα. Θα διευρύνει και θα αναβαθμίσει την ποιοτική αεροπορική σύνδεση της Καλαμάτας με σημαντικές ταξιδιωτικές αγορές του εξωτερικού, λειτουργώντας ως καταλύτης για την περαιτέρω ανάπτυξη και αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος, με προφανή οφέλη για την κοινωνία και την οικονομία της περιοχής”, ανέφερε, σε παλαιότερη δήλωση, στέλεχος του Υπερταμείου, με ευθύνη για την αξιοποίηση των 23 κρατικών περιφερειακών αεροδρομίων.
Δήλωση σχετικά με την εξέλιξη της διαγωνιστικής διαδικασίας έκανε χθες και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης από τη Μεσσήνη.
“Και αν δει κανείς πόσο επιτυχημένες ήταν οι παρεμβάσεις που έγιναν στα υπόλοιπα περιφερειακά αεροδρόμια, τα 14, τα οποία αυτήν τη στιγμή τα διαχειρίζεται η Fraport, μπορεί να αντιληφθεί τι σημαίνει αναβάθμιση του αεροδρομίου της Καλαμάτας για την τουριστική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής.
Και βέβαια είναι ένα αεροδρόμιο το οποίο έχει διπλό χαρακτήρα, καθώς εδώ θα γίνει και η μεγάλη παρέμβαση, η μεγάλη επένδυση, η οποία θα αναβαθμίσει και τις δυνατότητες της Πολεμικής μας Αεροπορίας να εκπαιδεύει με υπερσύγχρονα αεροσκάφη τους νέους πιλότους”, δήλωσε, μεταξύ άλλων, ο πρωθυπουργός.
Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με στοιχεία του 2019, στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας διακινήθηκαν 341.000 επιβάτες, εκ των οποίων οι 317.000 προέρχονταν από το εξωτερικό.
Εντείνεται ο ανταγωνισμός μεταξύ των αεροδρομίων στην Ελλάδα
Μετά και τη δρομολογούμενη παραχώρηση του αεροδρομίου της Καλαμάτας σε ιδιώτες, διαπιστώνει κανείς ότι σχεδόν όλα τα μεγάλα αεροδρόμια της χώρας βρίσκονται υπό τον έλεγχο ιδιωτών, καθώς:
– Στο αεροδρόμιο της Αθήνας, το management ασκείται από την PSP του Καναδά.
– Τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια εκμεταλλεύεται η Fraport Greece, το πλειοψηφικό ποσοστό της οποίας ανήκει στη γερμανική Fraport.
– Η ελληνική ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η ινδική GMR κατασκευάζουν και θα διαχειρίζονται το νέο αεροδρόμιο της Κρήτης, στο Καστέλι.
– Ποια αεροδρόμια δύναται να ακολουθήσουν; Ίσως τα αεροδρόμια της Πάρου και της Χίου, είναι κάτι το οποίο θα αποφασίσει το Υπερταμείο.
πηγή: capital.gr