• Αναζήτηση

Η Λαϊκή Συσπείρωση Πελοποννήσου για τον ένα χρόνο από τη λειτουργία του εργοστασίου της ΤΕΡΝΑ στην Καλλιρρόη

Για τον ένα χρόνο από τη λειτουργία του εργοστασίου της ΤΕΡΝΑ στην Καλλιρρόη και τη συζήτηση που έχει ανοίξει για τα αυξημένα κόστη.

Με αφορμή τον ένα χρόνο από την λειτουργία του «σκουπιδοεργοστασίου» της Καλλιρρόης, ο Δήμαρχος Καλαμάτας, «αποκάλυψε» ότι ήδη έχει χρεωθεί 1 εκατομμύριο ευρώ το ταμείο του Δήμου επιπλέον, από αυτό που πλήρωνε με το προηγούμενο καθεστώς.  Παράλληλα δήλωσε ότι κινδυνεύουν να παρακρατηθούν από τους ΚΑΠ του Δήμου ακόμα 643.000 € από το Τέλος Ταφής!

Συνοπτικά ο Δήμαρχος  Καλαμάτας επισημαίνει ότι:

  • 630.000 € επιπλέον καταβάλλει ο Δήμος Καλαμάτας για την διαχείριση των απορριμμάτων στην ΣΔΙΤ σε σχέση με αυτά που κατέβαλε πριν.
  • 400.000 €. επιπλέον για: καύσιμα, διόδια, συντήρηση οχημάτων, επιπλέον προσωπικό, ανανέωση εξοπλισμού.
  • 94,25€/τόνο πληρώνει ο Δήμος στην πόρτα του εργοστασίου της Καλλιρρόης (αντί για 69€ που έταζαν, 91,25 €, συν τα 3 ευρώ για τον ΦοΔΣΑ )
  • 643.000 €. χρωστάει ο Δήμος για Τέλος Ταφής μιας και το υπόλειμμα που θάβεται αντί για 40% που προέβλεπαν οι προδιαγραφές, ξεπερνάει το 80%!

Οι περιφερειακοί και δημοτικοί σύμβουλοι του ΚΚΕ έχουμε προειδοποιήσει για τα αποτελέσματα των Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Ειδικά για τη ΣΔΙΤ των απορριμμάτων στην Πελοπόννησο, μόνο το ΚΚΕ εναντιώθηκε, αποκαλύπτοντας στο λαό ότι το σκουπίδι θα πληρώνεται σαν χρυσάφι, ότι το περιβάλλον αντί να προστατεύεται θα κινδυνεύει και από τη σημερινή διαχείριση που προβλέπει χωματερές και από τη μελλοντική που προβλέπει καύση απορριμμάτων.

Όλοι οι Δήμοι της Πελοποννήσου, μηδενός εξαιρουμένου, συμφώνησαν και στήριξαν το σχέδιο διαχείρισης απορριμμάτων με ΣΔΙΤ.  Καταγγελίες σαν αυτές του Δήμαρχου Καλαμάτας, δεν του δίνουν καμιά νομιμοποίηση για αύξηση των δημοτικών τελών.

Ο λαός της Πελοποννήσου πρέπει να επαγρυπνεί γιατί ήδη πολλοί δήμοι έχουν αυξήσει τα δημοτικά τέλη και πολλοί άλλοι προετοιμάζουν αυξήσεις, με δεδομένο ότι ακόμα δεν έχουν ενεργοποιηθεί όλοι οι αντιδραστικοί όροι που υπάρχουν στη συμφωνία και προβλέπουν ρήτρες ποσότητας, ποιότητας, απόμειώσεις κλπ.

 

Η επαγρύπνηση πρέπει να ενταθεί και λόγω των σχεδιασμών που είναι σε εξέλιξη:

  • Για την κάλυψη του στόχου μείωσης του υπολείμματος των σκουπιδιών στο 40% και στη συνέχεια έως το 2030 στο 10%, έχει δρομολογηθεί η υλοποίηση των κατευθύνσεων της ΕΕ που προβλέπει την «ενεργειακή ανάκτηση» των σκουπιδιών, δηλαδή, την καρκινογόνα καύση. Κυβερνητικές διαρροές μιλάνε για δημιουργία εργοστασίου στην Πελοπόννησο, το οποίο μάλιστα θα πληρώνεται με την παράδοση σκουπιδιών στην πόρτα του με τον τόνο. Ποιος θα τα πληρώνει; Ποιος διασφαλίζει ότι η καύση πλαστικών δεν θα επιβαρύνει τη δημόσια υγεία;
  • Γιατί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιμένει ακόμα να αρνείται να εκταμιεύσει τα σχεδόν 70 εκατομμύρια που υποτίθεται θα χρηματοδοτούσε τα σκουπιδοεργοστάσια της ΤΕΡΝΑ. Έχουν ευθύνες όλες οι Περιφερειακές Διοικήσεις (Τατούλη – Νίκα- Πτωχού) και τα κόμματα που κυβέρνησαν από το 2012 (ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ, ΝΔ) για την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί. Υπάρχει κίνδυνος να φορτωθεί στις πλάτες των Πελοποννήσιων ένα ακόμα χρέος 10δων εκατομμυρίων που θα πληρωθεί υποχρεωτικά μέσα από τα Δημοτικά Τέλη. Θυμίζουμε τα 24 εκατομμύρια ευρώ που έχει προϋπολογίσει η Περιφέρεια Πελοποννήσου μόνο για το 2024, προκειμένου να συμβαδίσει με τις σύγχρονες οδηγίες της ΕΕ η διαχείριση των σκουπιδιών, εκατομμύρια που πηγαίνουν κατευθείαν  στην ΤΕΡΝΑ.

 

Τέλος, βάση των δηλώσεων του Δήμαρχου  Καλαμάτας φαίνεται ότι το  80% των απορριμμάτων θάφτηκαν στην Καλλιρρόη! Δεν έχουν καθόλου άδικο οι κάτοικοι του χωριού που διαμαρτύρονται και αποκαλούν το εργοστάσιο «χωματερή πολυτελείας». Πέρασε κάνας Αντιπεριφερειάρχης τις ημέρες του καύσωνα από την ευρύτερη περιοχή; Ή τα αρωματικά ζελεδάκια που βάζει η εταιρία θεωρούν ότι καλύπτουν τη βρόμα;

Ροή Ειδήσεων