Πέρυσι οι περισσότεροι αιφνιδιάστηκαν. Αρκετοί αδιαφόρησαν, ουκ ολίγοι, ακόμη και μεγάλες λιανεμπορικές αλυσίδες, την αποδοκίμασαν, αν όχι τη χλεύασαν.
Η επιτυχία της ωστόσο, πέρα από κάθε πρόβλεψη και προσδοκία, οδήγησε φέτος σε δραστική αλλαγή στάσης. Ο λόγος φυσικά για την Black Friday, την ημέρα των μεγάλων προσφορών, που φέτος είναι την ερχόμενη Παρασκευή 24 Νοεμβρίου. Τα πολλαπλάσια οφέλη σε τζίρο, ακόμη και ο εξαπλασιασμός του σε κάποιες περιπτώσεις, οδήγησαν φέτος και τους πιο επιφυλακτικούς να προετοιμαστούν κατάλληλα, τουλάχιστον σε επικοινωνιακό επίπεδο, αν και μένει να δούμε εάν η προετοιμασία θα είναι και στο πλέον σημαντικό επίπεδο, αυτό της επάρκειας αποθεμάτων.
Το πιο ενδιαφέρον ίσως στοιχείο είναι ότι φέτος αποφάσισαν να οργανωθούν και οι μικρομεσαίες εμπορικές επιχειρήσεις, διεκδικώντας μερίδιο από τις λιανεμπορικές αλυσίδες, εγχώριες και ξένες, με τη σχετική προτροπή για συμμετοχή σε αυτή την προαιρετική ενέργεια να γίνεται από τον ίδιο τον πρόεδρο της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) Βασίλη Κορκίδη. Οι μικρομεσαίοι πέρυσι συμμετείχαν σε μικρό βαθμό στην Black Friday, πολλοί δε εξ αυτών ύστερα από απόφαση που έλαβαν μόλις το πρωί της ημέρας των μεγάλων προσφορών. Η καθιέρωση πλέον της Black Friday στη συνείδηση εμπόρων και καταναλωτών οδήγησε φέτος και τη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή να προβεί στην έκδοση οδηγιών προς επιχειρηματίες και καταναλωτές.
Συνέχεια άρθρου εδώ
Πηγή: kathimerini.gr