Τo μεγαλύτερο deal start up εταιρείας ελληνικών συμφερόντων σηματοδοτεί η συμφωνία που έκλεισε η InstaShop για την εξαγορά της από τον γερμανικό όμιλο Delivery Hero, έναντι του ποσού – ρεκόρ των 360 εκατ. δολαρίων.
Το InstaShop δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες του να κάνουν τις παραγγελίες τους από σουπερμάρκετ αλλά και τοπικά καταστήματα και να λαμβάνουν τα προϊόντα τους όποτε αυτοί θελήσουν, ακόμη και μόλις μισή με μία ώρα μετά από την παραγγελία.
Τι είναι το Instashop
Το InstaShop αποτελεί ουσιαστικά μία εφαρμογή, η οποία δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες του να κάνουν τις παραγγελίες τους από σουπερμάρκετ, αλλά και τοπικά καταστήματα και να λαμβάνουν τα προϊόντα τους όποτε αυτοί θελήσουν, ακόμη και μόλις μισή με μία ώρα μετά από την παραγγελία.
Οι καταναλωτές μπορούν να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους απευθείας από το κινητό τους ή από υπολογιστή, με τρία απλά κλικ και να παραλάβουν τις παραγγελίες τους εντός ολίγων λεπτών ή σε προκαθορισμένη ώρα. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι, ανάλογα με την τοποθεσία του πελάτη, η εκτιμώμενη ώρα παράδοσης των παραγγελιών κυμαίνεται από 30 έως 60 λεπτά. Ο πελάτης μπορεί να πληρώσει είτε με μετρητά, είτε με κάρτα.
Παρέχει στους καταναλωτές πρόσβαση σε μια ευρεία γκάμα καταστημάτων, που εκτείνεται από σούπερ μάρκετ, παντοπωλεία και καταστήματα τροφίμων, έως φαρμακεία, pet shops και καταστήματα πώλησης ειδών σπιτιού.
Αξίζει να σημειωθεί ότι αν και Έλληνες οι ιδρυτές της, ωστόσο, η έδρα της εταιρείας βρίσκεται εκτός συνόρων, στο Ντουμπάι, προφανώς λόγω του περίπλοκου επιχειρηματικού περιβάλλοντος στην Ελλάδα, όπου εξακολουθούν να υπάρχουν σοβαρά προβλήματα όπως η δυσκολία πρόσβασης σε χρηματοδότηση από τις τράπεζες, η αδυναμία συνεργασίας με κρατικούς φορείς κλπ.
Πώς δημιουργήθηκε η εταιρεία
Η εταιρεία ξεκίνησε τη δραστηριότητά της το 2015 ως μια ιδέα του Γιάννη Τσιώρη, ο οποίος εργαζόταν τότε στο τμήμα Marketing Intelligence της Philips για τη Μέση Ανατολή και την Τουρκία, με στόχο να καλύψει το κενό που εντόπισε στις διαδικτυακές αγορές τροφίμων στην περιοχή.
Σύντομα και ενώ διαπίστωσε πραγματικό ενδιαφέρον, καθώς έκλεισε την πρώτη συμφωνία με τοπικό σουπερμάρκετ πριν καν έχει έτοιμη την εφαρμογή, ο κ. Τσιώρης παραιτήθηκε από την καριέρα του στη Philips, και έφτιαξε μια ολιγομελή ομάδα μαζί με την Ιωάννα Αγγελιδάκη, συν-ιδρύτρια της εταιρείας.
Η πρώτη επένδυση ήρθε λίγους μήνες μετά από τους Venture Friends, των Απόστολου Αποστολάκη και Γιώργου Δημόπουλου, καθώς και την επενδυτική εταιρεία του Ντουμπάι, Jabbar. Με την πρώτη χρηματοδότηση ξεκίνησε η ραγδαία ανάπτυξη της InstaShop. Μέσα σε πέντε χρόνια, οι παραγγελίες αυξήθηκαν από κάποιες εκατοντάδες την ημέρα σε μια χώρα, σε δεκάδες χιλιάδες σε πέντε χώρες και σήμερα η InstaSshop είναι η μεγαλύτερη διαδικτυακή αγορά τροφίμων στη Μέση Ανατολή.
Συγχαρητήρια Μητσοτάκη
Τα συγχαρητήρια του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για την εξαγορά ρεκόρ απέσπασε η ελληνικών συμφερόντων Instashop, που εξαγοράστηκε για 360 εκατ. δολάρια από τον κολοσσό Delivery Hero, που έχει έντονη παρουσία στο χώρο του delivery στην Ελλάδα.
«Συγχαρητήρια στην InstaShop, για τη μεγαλύτερη εξαγορά ελληνικής ίδρυσης Start-up επιχείρησης που έχει γίνει ως τώρα. Με δραστηριότητες Έρευνας και Ανάπτυξης που έχουν έδρα την Ελλάδα και αρχική ελληνική επένδυση, καταδεικνύει πως το οικοσύστημα των Start-up που έχουμε ανθεί και ενδυναμώνεται συνεχώς», επισήμανε στην ανάρτησή του στο Twitter ο πρωθυπουργός.
Ποιοι είναι οι Γερμανοί που την αγόρασαν
Για την γερμανική Delivery Hero δεν είναι η πρώτη φορά που απέκτησε μία ελληνική εταιρεία, καθώς το 2015 είχε εξαγοράσει την e-food.gr, έναντι 21 εκατ. ευρώ. Σχεδόν ταυτόχρονα απέκτησε την τουρκική Yemek Sepeti (για την οποία κατέβαλε 589 εκατ. δολάρια), αποκτώντας εμμέσως ποσοστό και στην επίσης ελληνική εταιρεία clickdelivery.gr η οποία ανήκε στην εν λόγω τουρκική εταιρεία.
Αφού συστήθηκε στην ελληνική αγορά, η Delivery Hero, αρχές του 2019, ανακοίνωσε την απόκτηση μίας ακόμα online πλατφόρμας παραγγελίας έτοιμου φαγητού, της deliveras.gr, της οποίας το τίμημα ανήλθε στα 4,7 εκατ. ευρώ. Η εξαγορά πραγματοποιήθηκε στις 31 Ιανουαρίου 2018. Επίσης, το Σεπτέμβριο του 2019 ο γερμανικός κολοσσός, είχε αποκτήσει τη Foody, μία κυπριακή startup εταιρεία, κορυφαία στον τομέα των on line παραγγελιών φαγητού, με ιδρυτή τον Αργύρη Αργυρού.
Όσον αφορά τη διεθνή της δράση, η παρουσία της εταιρείας επεκτείνεται σε 40 και πλέον χώρες ανά τον κόσμο, με πωλήσεις που ξεπερνούν το 1,1 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, το 2018, πραγματοποιήθηκαν περισσότερες από 369 εκατομμύρια παραγγελίες.