Το Υπεραστικό ΚΤΕΛ Ν. ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΑΕ, που λειτουργεί ως ανώνυμη εταιρεία, στην πραγματικότητα, παραμένει μια ιδιότυπη μεταφορική επιχείρηση, διότι πίσω από το ΚΤΕΛ, υπάρχουν 94 μικρές εταιρείες (ατομικές εταιρείες ή κοινωνίες), οι οποίες πλήττονται σοβαρά από την κρίση, αφού δεν εργάστηκαν τους τελευταίους μήνες, έχουν πιεστικές ανάγκες ρευστότητας, καθώς και την αποπληρωμή δανείων, που είχαν λάβει για ανανέωση των λεωφορείων τους.
Παρά τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, δεν έχουν πρόσβαση σε κανένα από τα χρηματοδοτικά προγράμματα της Κυβέρνησης και έτσι καθίσταται αδύνατη η συνέχιση της λειτουργίας τους, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Συγκεκριμένα, στα δυο σε εξέλιξη χρηματοδοτικά προγράμματα (επιστρεπτέα προκαταβολή και ΤΕΠΙΧ ΙΙ) δεν μπορούν να συμμετάσχουν.
Στο πρώτο πρόγραμμα, γιατί προϋποθέτει την ύπαρξη ενός τουλάχιστον εργαζομένου, ενώ όπως είναι γνωστόν, σε αυτές τις ατομικές επιχειρήσεις και τις κοινωνίες, απασχολούνται κυρίως οι ιδιοκτήτες τους.
Στο δεύτερο πρόγραμμα το ΤΕΠΙΧ ΙΙ, επίσης δεν μπορούν να έχουν πρόσβαση, γιατί οι Τράπεζες, για την χορήγηση του δανείου, θέτουν ως προϋπόθεση, οι ιδιοκτήτες, να μην έχουν κάνει χρήση, του Νόμου περί προστασίας της Πρώτης Κατοικίας (Νόμος Κατσέλη).
Ως εκ τούτου, πολλές, κυρίως ατομικές επιχειρήσεις και αυτοαπασχολούμενοι, μένουν αβοήθητοι στην κρίση.
Κατόπιν αυτών,
ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ ΟΙ ΚΚ ΥΠΟΥΡΓΟΙ :
1. Θα στηριχτούν, με κάποιο οικονομικό πρόγραμμα, τα ΚΤΕΛ για να συνεχίσουν την λειτουργία τους;
2. Θα υποχρεωθούν οι Τράπεζες, με το χρηματοδοτικό πρόγραμμα ΤΕΠΙΧ ΙΙ, να χορηγήσουν δάνεια για κεφάλαιο κίνησης, στους ιδιοκτήτες λεωφορείων των ΚΤΕΛ;
Ο ερωτών Βουλευτής
Ιωάννης Δ. Λαμπρόπουλος