• Αναζήτηση

Έρευνα – Λιανεμπόριο: Αύξηση των πωλήσεων αλκοόλ – «Βουτιά» στα αντισηπτικά

Με μικρή αύξηση της τάξης του 1,3% έκλεισε ο τζίρος στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων (καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., σε Ηπειρωτική Ελλάδα & Κρήτη, εξαιρούμενων των νησιών) το 2021, σύμφωνα με στοιχεία της NielsenIQ.

Σύμφωνα με τους παράγοντες της αγοράς, η επίδοση των σούπερ μάρκετ κρίνεται ιδιαίτερα ικανοποιητική αν σκεφτούμε ότι συγκρίνεται με μία πολύ υψηλή βάση, το 2020, όπου η ανάπτυξη του κλάδου κινήθηκε σε διψήφια επίπεδα.

Ο τομέας των FMCGs (ταχυκίνητων προϊόντων), στο σύνολό τους, παρουσιάζει σχετικά πιο μετριοπαθή τάση, στο +0,7%, πολύ κοντά στην εκτίμηση που είχε κάνει η NielsenIQ στις αρχές της χρονιάς.

Ξεχώρισαν τα τρόφιμα

Όσον αφορά στις επιμέρους κατηγορίες των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, τα Τρόφιμα & Ποτά είναι η μοναδική μεγάλη κατηγορία, που παρουσίασε θετική τάση της τάξεως του +1,6%, ενώ οι κατηγορίες που αφορούν στα Προϊόντα Προσωπικής Περιποίησης, καθώς και στα Προϊόντα Οικιακής Χρήσης σημείωσαν μείωση στις πωλήσεις τους σε αξία κατά -1,7% και -2,4% αντίστοιχα.

Με διψήφια ανάπτυξη τα είδη Bazaar

Την καλύτερη επίδοση κατέγραψε το σύνολο των κατηγοριών Bazaar (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κλπ.) καθώς αναπτύχθηκε με 14,9%, ενώ τα Φρέσκα και επί Ζυγίω προϊόντα αναπτύχθηκαν οριακά θετικά με +0,3%.

Στο +8,1% τα hypermarkets

Όσον αφορά στις διαφορετικές μορφές καταστημάτων οι μεγάλες αίθουσες άνω των 2,500τ.μ. (hypermarkets) συνέχισαν και το 2021 να παρουσιάζουν την μεγαλύτερη αύξηση, καθώς αύξησαν τους τζίρους τους σε ποσοστό 8,1%. Σε ρυθμό ανάπτυξης, αν και αρκετά πιο συγκρατημένο, ακολούθησαν οι μικρότερες αίθουσες, έως 400 τ.μ. , στο +1,5%, γεγονός που σημαίνει ότι οι αγοραστές επιλέγουν και τα μικρότερα καταστήματα για την ευκολία τους, αλλά και τα καθημερινά τους ψώνια.

Εξαίρεση η Αττική

Παρατηρώντας την απόδοση των διαφορετικών γεωγραφικών περιοχών, η NielsenIQ θεωρεί άξιο σχολιασμού το γεγονός ότι όλες οι επιμέρους γεωγραφικές περιοχές παρουσίασαν θετικές τάσεις -με πιο υψηλή αυτή της Πελοποννήσου στο +4,5% – με μοναδική εξαίρεση την Αττική, η οποία κινήθηκε πτωτικά στο -0,4%.

Προτίμησαν αλκοολούχα, φυτικά ροφήματα και κατεψυγμένα λαχανικά

Σε επίπεδο κατηγοριών, στα Τρόφιμα & Ποτά, αρκετές από τις κατηγορίες αλκοολούχων ποτών παρουσίασαν ιδιαίτερα υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης σε σχέση με πέρυσι (Βότκα +18,4%, Ρούμι +16,5%, Ουίσκι +13,3%), ενώ επίσης πολύ υψηλά ποσοστά αύξησης των πωλήσεών τους παρουσίασαν, μεταξύ άλλων, κατηγορίες όπως τα Φυτικά Ροφήματα (+20,9%), καθώς και τα κατεψυγμένα λαχανικά (+16,5%).

Έντονη η πτώση για αντισηπτικά και σαπούνια

Όσον αφορά στις κατηγορίες προσωπικής υγιεινής και περιποίησης, οι δύο κατηγορίες που σημείωσαν τις πιο αρνητικές τάσεις στις πωλήσεις τους το 2021 είναι τα αντισηπτικά (-37,9%) καθώς και τα σαπούνια για το πλύσιμο των χεριών (-17,7%), γεγονός που οφείλεται εν μέρει και στην εξορθολογίκευση της χρήσης τους, σε σχέση με το 2020. Χρησιμοποιώντας παρόμοια λογική, η NielsenIQ και την επίσης πολύ έντονα αρνητική τάση των καθαριστικών σπιτιού (-13,9%), καθώς και της κατηγορίας των χλωρινών (-12,6%).

Ροή Ειδήσεων