“Ο Ελληνικός Τουρισμός εξακολουθεί για δεύτερη χρονιά, να, δοκιμάζεται από τον αόρατο εχθρό της πανδημίας με εξίσου αόρατη αντιμετώπιση”
Η ταξιδιωτική κίνηση, όπως ομολογούν επίσημοι κυβερνητικοί παράγοντες της βρετανικής αγοράς, παραμένει σε αναστολή, την ίδια στιγμή που άλλες χώρες αποστολής τουριστών όπως η Γερμανία, προσπαθούν να πείσουν όσους επιθυμούν να κάνουν διακοπές, να τις περιορίσουν “εντός των τειχών”, όχι μόνο για να συγκρατήσουν τη μετάδοση της ασθένειας αλλά, κυρίως, για να τονώσουν την ήδη πληγείσα εθνική τους οικονομία.
Η Ελλάδα, ως χώρα υποδοχής τουριστών, που βασίζεται κυρίως στις ξένες κατά βάση αγορές επιχειρεί να συνάψει διμερείς συμφωνίες οι οποίες όμως υπολείπονται διότι διακρίνονται από ασάφεια ως προς το περιεχόμενό τους, δεδομένου ότι δεν υπάρχει, τουλάχιστον μέχρι στιγμής, πρόβλεψη για την αντιμετώπιση του κόστους των τεστ που αποτελούν βασικό αντικίνητρο για να επιχειρήσει κάποιος – πολύ περισσότερο μια οικογένεια – να ταξιδέψει.
“Η αδράνεια λοιπόν εξουδετερώνει κάθε προσπάθεια προβολής της χώρας μας ακόμα και με την ήδη δρομολογημένη συνδιαφήμιση με ταξιδιωτικούς οργανισμούς και αεροπορικές εταιρίες, δίνοντας την εντύπωση ότι προχωράμε στο δεύτερο βήμα χωρίς να έχουμε διασφαλίσει το πρώτο που είναι το βασικό”
Οι Έλληνες ξενοδόχοι, παλεύοντας να κρατήσουν όρθιες τις επιχειρήσεις τους που στην πλειονότητά τους είναι μικρομεσαίες, παρακολουθούν με αγωνία τις εξελίξεις της νέας τουριστικής χρονιάς που αν δεν σταθεί ικανή να σώσει έστω και τις βασικές λειτουργικές τους δαπάνες, κινδυνεύουν να οδηγηθούν είτε στο κλείσιμο των επιχειρήσεών τους είτε να παραδοθούν άνευ όρων σε κάθε επιθετική εξαγορά των ξένων και να απολέσουν την ελληνικότητα τους . Και όλα αυτά, την ώρα που εξαντλούν κάθε περιθώριο που διαθέτουν για να πείσουν, τουλάχιστον τους παραδοσιακούς τους πελάτες, να τους εμπιστευτούν και να νοιώσουν ασφαλείς χάρη στην πιστή τήρηση των υγειονομικών κανόνων που εφαρμόζουν.
Παράλληλα στη Μεσσηνία οι επιχειρηματίες, φροντίζουν να αναδεικνύουν κάθε προσπάθεια εμπλουτισμού του τουριστικού προϊόντος ώστε να προσθέσουν στη “φαρέτρα” τους επί πλέον κίνητρα επισκεψιμότητας .
Ιδιαίτερο παράδειγμα αποτελεί η πρωτοβουλία του τοπικού παραδοσιακού οινοποιείου της οικογένειας Λαφαζάνη, με ιστορία ετών στον κλάδο, που δημιούργησε και μας ανακοίνωσε ένα νέο κρασί εξαιρετικής οινοποιίας με την ονομασία “Κώδικας” με γράμματα από την ίδια γραμματοσειρά που χρησιμοποιούσε η Φιλική εταιρία, τιμώντας τα 200 χρόνια από την Επανάσταση του 1821.
Από την πλευρά μας, χαιρετίζουμε τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία που αποδεικνύει ότι, ακόμα και στους χαλεπούς καιρούς που διανύουμε, η εφευρετικότητα και η καινοτομία παραμένουν ως βασικά χαρακτηριστικά της ιδιωτικής πρωτοβουλίας προσθέτοντας σημαντική αξία στην Μεσσηνιακή Γαστρονομία.
Θέλουμε να πιστεύουμε ότι έστω και τώρα η δημόσια πρωτοβουλία θα μας βγάλει από το καθεστώς της ασάφειας και της αδράνειας που περιγράψαμε, με την επισήμανση ότι δεν επιχειρούμε να αρθρώσουμε αντιπολιτευτικό λόγο αλλά να αναδείξουμε τα προβλήματα του κλάδου μας στις πραγματικές τους διαστάσεις και να συνεισφέρουμε κατά το δυνατόν στην επανεκκίνηση της οικονομίας με τη συμμετοχή μας στην λειτουργία των ξενοδοχείων και των τουριστικών επιχειρήσεων γενικότερα”.