Τους τέσσερις τρόπους με τους οποίους οι πολίτες ηλικίας άνω των 85 ετών μπορούν να ζητήσουν να εμβολιαστούν εξήγησε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, κατά την παρουσίαση της πλατφόρμας για τα ραντεβού των πολιτών για τον εμβολιασμό Covid-19, που πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο Υγείας.
Οι επιλογές για τους πολίτες είναι είτε μέσω γραπτού μηνύματος είτε μέσω της άυλης συνταγογράφησης είτε μέσω φαρμακείων και ΚΕΠ είτε μέσω της σχετικής πλατφόρμας, στη σελίδα emvolio.gov.gr.
Σημειώνεται ότι οι εμβολιασμοί ξεκινούν από τις 16 Ιανουαρίου.
Οι τρόποι προγραμματισμού των ραντεβού εμβολιασμού:
Μέσω γραπτών μηνυμάτων (SMS), εφόσον οι πολίτες έχουν εγγραφεί στη άυλη συνταγογράφηση και είναι δικαιούχοι εμβολιασμού, όπως θα αναλυθεί στη συνέχεια.
Απευθείας από τους πολίτες με την είσοδό τους στην πλατφόρμα emvolio.gov.gr, όπως θα αναλυθεί στη συνέχεια.
Κατόπιν προσέλευσης των ιδίων ή τρίτων προσώπων για λογαριασμό τους στο πλησιέστερο ΚΕΠ. Σημειώνεται ότι σε περίπτωση τρίτων προσώπων, απαιτείται υπεύθυνη δήλωση, η οποία θα ενσωματωθεί σε δεύτερο χρόνο στην πλατφόρμα emvolio.gov.gr. Επίσης, ο τρίτος που θα προσέρχεται θα πρέπει να γνωρίζει τον ΑΜΚΑ του άμεσα ενδιαφερομένου, καθώς και τον ΑΔΤ, ή να φέρει φωτοτυπία τους.
Κατόπιν προσέλευσης των ιδίων ή τρίτων προσώπων για λογαριασμό τους στο πλησιέστερο φαρμακείο. Οι αναλυτικές οδηγίες και κατευθύνσεις για τον προγραμματισμό ραντεβού στα φαρμακεία θα παρασχεθούν άμεσα.
Μέσω της πλατφόρμας
Εφόσον οι πολίτες έχουν ελέγξει τη δυνατότητα και προτεραιότητα εμβολιασμού την τρέχουσα περίοδο, ακολουθούν το σύνδεσμο (emvolio.gov.gr/app) στον οποίο τους παραπέμπει η πλατφόρμα, για να προγραμματίσουν το ραντεβού. Συνδέονται στην πλατφόρμα κάνοντας χρήση των κωδικών TAXISNET. Αφού συνδεθούν επιτυχώς, οι πολίτες επιβεβαιώνουν ότι τα στοιχεία τους είναι ορθά. Οι πολίτες μπορούν να προχωρήσουν σε προσθήκες/διορθώσεις.
Πώς γίνεται ο προγραμματισμός ραντεβού: Επιλέγω το εμβολιαστικό κέντρο και την ημερομηνία που με εξυπηρετεί για την πρώτη δόση του εμβολίου. Τότε στην οθόνη εμφανίζεται ένας πίνακας με τις κοντινές ημερομηνίες στην επιλεγμένη και οι ζώνες ώρας μαζί με τη διαθεσιμότητα που υπάρχει – πράσινο για πολλά διαθέσιμα ραντεβού, κίτρινο για αρκετά, πορτοκαλί για λίγα και γκρι για μη διαθέσιμα ραντεβού.
Αφού επιλέξω ποια ζώνη ώρας με εξυπηρετεί, επαναλαμβάνω τη διαδικασία και για το δεύτερο ραντεβού: Πρώτα εμβολιαστικό κέντρο, μετά ημερομηνία και τέλος ζώνη ώρας. Ασφαλώς, στο δεύτερο ραντεβού το σύστημα δεν μου επιτρέπει να επιλέξω ημερομηνίες πέρα από την ενδεδειγμένη απόσταση μεταξύ των δύο δόσεων.
Όταν επιλέξω τα στοιχεία και των δύο ραντεβού, στην οθόνη εμφανίζονται όλα τα στοιχεία και των δύο ραντεβού για τελικό έλεγχο και επιβεβαίωση. Τα επιβεβαιώνω οριστικά και εμφανίζεται η σελίδα επιτυχούς ολοκλήρωσης, με τα στοιχεία των ραντεβού, τον κωδικό εμβολιασμού και ένα QR code. Αυτή τη σελίδα την εκτυπώνω ή σημειώνω τον κωδικό εμβολιασμού. Με αυτόν τον κωδικό και την ταυτότητά του, πηγαίνω στο ραντεβού και εμβολιάζομαι.
Άυλη συνταγογράφηση μέσω SMS
Τα μηνύματα της άυλης συνταγογράφησης έχουν αρχίσει ήδη να βρίσκουν τους παραλήπτες, που είναι πάνω από 50.000 πολίτες άνω των 85 ετών, όπως τόνισε ο κ. Πιερρακάκης. Αν είναι κάποιος εγγεγραμμένος στην άυλη συνταγογράφηση, θα λάβει μέσα στις επόμενες ώρες δύο SMS που θα περιέχουν τα εξής στοιχεία: κωδικό εμβολιασμού, ημέρα, ώρα και τόπο για το ραντεβού. Αυτά είναι τα στοιχεία της προ-κράτησης με βάση τα στοιχεία που είναι δηλωμένα στην άυλη συνταγογράφηση. Σε αυτά τα μηνύματα αναγράφεται ένας κωδικός, τον οποίο στέλνει μέσα σε 72 ώρες στο 13034, εφόσον το ραντεβού είναι επιθυμητό για εκείνον. Τι γίνεται αν δεν επιβεβαιώσω την προ-κράτηση μέσα στις 72 ώρες ή αν τα στοιχεία που προτείνονται δεν τον εξυπηρετούν; Ακολουθεί τη διαδικασία που θα έκανε αν δεν ήταν εγγεγραμμένος στην άυλη συνταγογράφηση, δηλαδή είτε με φυσική παρουσία, είτε ηλεκτρονικά.
Οι πολίτες ενημερώνονται μέσω γραπτών μηνυμάτων (SMS) από το 13034 για την προκράτηση ραντεβού, έχουν τη δυνατότητα να επιβεβαιώσουν το ραντεβού μέσω SMS, εντός 72 ωρών, διαφορετικά η θέση απελευθερώνεται και τέλος λαμβάνουν άμεσα απάντηση από το EMVOLIO σχετικά με την επιτυχή επιβεβαίωση.
Σε περίπτωση που οι πολίτες επιθυμούν να το τροποποιήσουν το προκρατημένο ραντεβού, θα πρέπει να εισέλθουν στην πλατφόρμα emvolio.gov.gr
Πώς αλλάζουμε ραντεβού: όπως το κλείσαμε -φαρμακείο ή ΚΕΠ και emvolio.gov.gr. Όπως τόνισε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, μπορεί να γίνει αλλαγή ραντεβού, αλλά μία φορά και τρεις ημέρες πριν από το ορισμένο ραντεβού.
Φαρμακεία και ΚΕΠ
Μεταβαίνοντας σε ένα φαρμακείο μπορεί κανείς να κλείσει το ραντεβού για το εμβόλιο. Το ίδιο ισχύει και στα ΚΕΠ. Οι πολίτες πρέπει να έχουν μαζί τους τον ΑΜΚΑ και την αστυνομική τους ταυτότητα. Έπειτα, με τον κωδικό που λαμβάνουν, πηγαίνουν με αυτόν τον κωδικό και την ταυτότητά τους στο εμβολιαστικό κέντρο.
Αίτηση εξέτασης στοιχείων σε περίπτωση μη εύρεσης ΑΜΚΑ
Σε περίπτωση που οι πολίτες ανήκουν στην τρέχουσα εμβολιαστική περίοδο και δεν έχουν ΑΜΚΑ ή ο αριθμός ΑΜΚΑ τους δεν μπορεί να αναγνωριστεί από το σύστημα, τότε μεταβαίνουν στη σελίδα «Αίτηση εξέτασης στοιχείων» (emvolio.gov.gr/aitisi). Κατόπιν συμπλήρωσης όλων των απαραίτητων πεδίων και επιλογής της υποβολής, αποστέλλεται αίτημα για εξέταση από αρμόδια επιτροπή. Κατόπιν εξέτασης του αιτήματος, και βάσει της απόφασης της αρμόδιας επιτροπής, θα δοθεί δυνατότητα στους συγκεκριμένους πολίτες να συνδεθούν στην πλατφόρμα emvolio.gov.gr και να προγραμματίσουν το ραντεβού τους.