Οι χειμερινές εκπτώσεις την τελευταία δεκαετία από την περίοδο της οικονομικής κρίσης, μέχρι τις πρόσφατες εισαγόμενες οικονομικές προκλήσεις στον πληθωρισμό και την ενέργεια, αποτελούν μια ευκαιρία για τον εμπορικό κόσμο της χώρας και την μικρομεσαία επιχειρηματικότητα να μπορέσει να πάρει κάποιες οικονομικές ανάσες, μετά την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων.
Στην γεωγραφική- εμπορική αγορά της Πελοποννήσου οι Εμπορικοί Σύλλογοι και οι άνθρωποι της μικρομεσαίας οικονομίας, δηλώνουν αποκλειστικά στο Notospress συγκρατημένα αισιόδοξοι και οικονομικά μουδιασμένοι μιας και αντιλαμβάνονται ότι η αγοραστική ικανότητα, κρατούν προς το παρόν αμυντική στάση.
Οι πρόεδροι των Εμπορικών Συλλόγων Ναυπλίου, Καλαμάτας και Τρίπολης μίλησαν στο Notospress αναφορικά με την δύσκολη οικονομική εξίσωση των φετινών χειμερινών εκπτώσεων και το τι αναμένουν στο τέλος, μόλις όπως λέει η γλώσσα της αγοράς: «γίνει το ταμείο της ημέρας».
Πετρούλα Παπαδοπούλου: πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ναυπλίου
«H κίνηση στην αγορά παρότι είναι περίοδος εκπτώσεων, με τα μέχρι στιγμής δεδομένα είναι υποτονική. Η ανταπόκριση των καταναλωτών δεν είναι μεγάλη. Το πραγματικό εισόδημα έχει συρρικνωθεί εξαιτίας των ανατιμήσεων και της ακρίβειας των προϊόντων, όπως επίσης και του γεγονότος ότι οι εκπτώσεις ξεκίνησαν αμέσως μετά την εορταστική περίοδο. Εδώ να πούμε ότι η περίοδος των εορτών κυμάνθηκε σε ικανοποιητικά επίπεδα, καθώς οι καταναλωτές έκαναν τις αγορές τους. Ευελπιστούμε να κινηθεί θετικά τις επόμενες ημέρες η αγορά γιατί οι εκπτώσεις στα καταστήματα του Ναυπλίου είναι πραγματικές και ξεπερνούν σε πολλές περιπτώσεις το 40%».
Αναφορικά με την ακρίβεια και κατά πόσο επηρεάζει τις τιμές η κ. Παπαδοπούλου δήλωσε:
«Στην αγορά υπάρχουν δελεαστικές τιμές και η σχέση ποιότητας – τιμής είναι στο καλύτερο δυνατό επίπεδο. Όσο προχωράμε προς το τέλος των εκπτώσεων, οι τιμές σε κάποιες περιπτώσεις αναμένεται να κατέβουν κι άλλο».
Γιώργος Εγγλέζος: πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Καλαμάτας
«Υπάρχει μια συγκρατημένη αισιοδοξία και στάση θα έλεγα, η οποία δείχνει έναν προβληματισμό της αγοράς. Η απουσία της οικονομικής ευμάρειας στο καταναλωτικό κοινό μέχρι στιγμής είναι κάτι το οποίο άμεσα επηρεάζει κι εμάς. Υπάρχει μια άμυνα αυτή την στιγμή στο καταναλωτικό κοινό της Πελοποννήσου και αυτό γιατί υπάρχει η αβεβαιότητα των τελευταίων ετών με τις εισαγώμενες κρίσεις στον πληθωρισμό και την ενέργεια.
Αναφορικά με την ακρίβεια και κατά πόσο επηρεάζει τις τιμές ο κ. Εγγλέζος δήλωσε:
«To κύμα ακρίβειας και οι επιπτώσεις του είναι κάτι το οποίο απομακρύνει τον καταναλωτή από τις μικρομεσαίες αγορές και παράλληλα συρρικνώνει το χρήμα στην αγορά. Παρατηρώ προσωπικά, ότι το αγοραστικό κοινό στρέφεται σε αγορές και επενδύσεις πιο μακρόπνοες και πιο σταθερές που έχουν να κάνουν με τον κατασκευαστικό κλάδο. Αυτό είναι κάτι που δεν εξυπηρετεί ούτε τον καταναλωτή ούτε το σύνολο της μικρομεσαίας αγοράς και επιχειρηματικότητας».
Θεοδόσιος Ζούζουλας: Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Τρίπολης
«Οι φετινές χειμερινές εκπτώσεις κυμαίνονται στα περσινά επίπεδα. Η πλειονότητα των καταστημάτων μας στην Τρίπολη ανταποκρίνεται και υπάρχουν εκπτώσεις συνδυαστικά με πολύ καλές τιμές και αγοραστικές ευκαιρίες. Αυτό οποίο περιμένουμε σαν λιανική αγορά το επόμενο διάστημα μαζί με την πορεία των εκπτώσεων, είναι και η βελτίωση των καιρικών συνθηκών, που θα επιτρέψουν στους καταναλωτές να κάνουν τις αγορές τους με μεγαλύτερη άνεση και αυτό να έχει ανταποδοτικότητα και σε εμάς. Μέχρι στιγμής, το θετικό είναι ότι κινούμαστε στα ίδια επίπεδα με πέρυσι».
Αναφορικά με την ακρίβεια και κατά πόσο επηρεάζει τις τιμές ο Ζούζουλας δήλωσε:
«To λιανεμπόριο είναι το πρώτο το οποίο επηρεάζεται πάντα απο την ακρίβεια και μάλιστα χωρίς να μπορεί να αυξήσει τις τιμές του, παρότι το κόστος αυξάνεται. Θεωρούμε ότι παρά τις αυξημένες οικονομικές υποχρεώσεις των καταναλωτών και το ”συγκρατημένο πορτοφόλι” σε σχέση με τους λογαριασμούς ενέργειας και τις υπόλοιπες υποχρεώσεις, ο κόσμος θα κάνει τις αγορές του και θα κινηθεί προς την αγορά».