Επίκαιρη ερώτηση στην Βουλή κατέθεσε ο Βουλευτής Μεσσηνίας και Τομεάρχης Ανάπτυξης και Επενδύσεων του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Αλέξης Χαρίτσης προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, που αφορά το έργο αναβάθμισης του οδικού άξονα Καλό Νερό – Τσακώνα και τις καθυστερήσεις στην υλοποίηση του.
Όπως τονίζει στην ερώτηση του ο Αλ.Χαρίτσης, παρ’ ότι στο συγκεκριμένο έργο έχουν εγκριθεί οι απαραίτητες μελέτες και η έγκριση περιβαλλοντολογικών όρων, μέχρι σήμερα δεν έχει υπάρξει καμία δέσμευση από την πλευρά του Υπουργείου ώστε το έργο να προχωρήσει, πλην παλαιότερων δηλώσεων του Υπουργού Υποδομών Κώστα Καραμανλή, ότι «αποφάσεις για την υλοποίηση του θα υπάρξουν μετά την έγκριση από την Ε.Ε. του τμήματος Πάτρα-Πύργος.»
Ο Αλ.Χαρίτσης ζητά απαντήσεις και την βούληση του Υπουργού για το συγκεκριμένο έργο, απαραίτητο για την οδική ασφάλεια λόγω της επικινδυνότητας και της πυκνής κυκλοφορίας ειδικά τους θερινούς μήνες, αλλά και της διασύνδεσης του αυτοκινητόδρομου του “Μορέα” με τις τουριστικές περιοχές της Πύλου και της Τριφυλίας.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ Η ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ
Αθήνα, 30 Αυγούστου 2021
ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον κο Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών
Θέμα: «Καμία εξέλιξη στην υλοποίηση του έργου αναβάθμισης του οδικού άξονα Καλό Νερό – Τσακώνα»
Το έργο αναβάθμισης του οδικού άξονα Καλό Νερό – Τσακώνα συνιστά έργο πνοής και διαχρονικό αίτημα των κατοίκων της Μεσσηνίας, αφού θα αποτελέσει την διασύνδεση της Ολυμπίας Οδού με τον αυτοκινητόδρομο του «Μωρέα», με άμεση θετική επίπτωση στην οδική ασφάλεια λόγω της πυκνής του κυκλοφορίας ιδίως τους θερινούς μήνες αλλά και της τουριστικής ανάπτυξης της δυτικής Μεσσηνίας, καθώς εξυπηρετεί τουριστικές περιοχές της Τριφυλίας και της Πύλου. Στο συγκεκριμένο έργο μήκους 28 χλμ. και προϋπολογισμού 160.000.000 euro, έχουν εγκριθεί οι απαραίτητες μελέτες, η οριστική μελέτη οδοποιίας και η έγκριση περιβαλλοντολογικών όρων. Μέχρι σήμερα όμως δεν υπάρχει καμία δέσμευση από πλευράς του Υπουργείου Υποδομών το συγκεκριμένο έργο να προχωρήσει, ενώ σύμφωνα με παλαιότερες δηλώσεις του αρμόδιου Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών: «για το έργο αυτό θα υπάρξουν συζητήσεις και αποφάσεις για ένταξή του, στη σύμβαση παραχώρησης του Πάτρα – Πύργος, αμέσως μετά την έγκριση της Ευρωπαϊκής Ένωσης του τμήματος Πάτρα – Πύργος». Επιπροσθέτως αναφέρουμε ότι ο συγκεκριμένος οδικός άξονας διασυνδέεται με τον αυτοκινητόδρομο Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα αλλά και θα αποτελέσει συνδεκτικό κρίκο της Αδριατικής Οδού, με την διασύνδεση του έργου Πύργος – Καλό Νερό, έργο που επίσης καθυστερεί, προσφέροντας σημαντικότατα αναπτυξιακά οφέλη στην ευρύτερη περιοχή της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου και καθιστώντας τον λιμένα της Καλαμάτας ως σημαντικό διαμετακομιστικό κέντρο για όλη την νότια Ελλάδα.
Κατόπιν αυτών ερωτάται ο κος Υπουργός,
- Για ποιόν λόγο το έργο αναβάθμισης του Ο.Α. Καλό Νερό-Τσακώνα, έργο απαραίτητο για την οδική ασφάλεια εφ’ όσον είναι μεγάλης επικινδυνότητας, το οποίο διαθέτει εγκρίσεις μελετών οδοποιίας και περιβαλλοντολογικών όρων, δεν προχωρά ως προς την υλοποίηση του και «αναμένει» τις εγκρίσεις της Ε.Ε. για το τμήμα Πάτρα-Πύργος;
O ερωτών Βουλευτής
Χαρίτσης Αλέξανδρος (Αλέξης)