Κοινοβουλευτική Ερώτηση του βουλευτή Μεσσηνίας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ
Αλέξη Χαρίτση
«Οι φετινές μειώσεις αφίξεων και οι διακοπές πτήσεων αποδεικνύουν τις «κούφιες» υποσχέσεις Μητσοτάκη για τον εκσυγχρονισμό του αεροδρομίου Καλαμάτας»
Κοινοβουλευτική παρέμβαση πραγματοποίησε σήμερα ο Βουλευτής Μεσσηνίας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Αλέξης Χαρίτσης, με ερώτηση που απευθύνει προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών και αφορά την συνεχιζόμενη απαξίωση και τα προβλήματα λειτουργίας του αεροδρομίου Καλαμάτας «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος».
Ο Αλέξης Χαρίτσης αφού χαρακτηρίζει το αεροδρόμιο «…μοναδικό περιουσιακό στοιχείο για την τουριστική ανάπτυξη του νομού Μεσσηνίας, αλλά και της ευρύτερης περιοχής της νότιας Πελοποννήσου» τονίζει ότι «παράλληλα όμως με τον μεγάλο όγκο επιβατών και πτήσεων που έχει να διαχειριστεί αναδείχθηκαν οι πολύ μεγάλες ελλείψεις των υποδομών του, που έχουν προ πολλού εξαντλήσει της δυνατότητες εξυπηρέτησης του, όπως η έλλειψη χωρητικότητας της αίθουσας αναμονής, η επέκταση του χώρου στάθμευσης αεροσκαφών, του κτηρίου του αεροσταθμού και του περιβάλλοντα χώρου.»
Παράλληλα, ο κ. Χαρίτσης υπενθυμίζει προς τον αρμόδιο Υπουργό τις αλλεπάλληλες κοινοβουλευτικές ερωτήσεις που κατέθεσε κατά την προηγούμενη κοινοβουλευτική περίοδο προς τον προκάτοχό του, χωρίς κανένα αποτέλεσμα, αφού όπως τονίζει «οι απαντήσεις-«υποσχέσεις» των Υπουργών της κυβέρνησης, αλλά και οι αλλεπάλληλες εξαγγελίες του κ. Μητσοτάκη κατά την διάρκεια των επισκέψεων του στην Μεσσηνία, που χρονολογούνται από το 2019 για «…το ταχύτερα αναπτυσσόμενο περιφερειακό αεροδρόμιο της χώρας, όπου οι διαδικασίες θα είναι ξεχωριστές από τα υπόλοιπα…», παραμένουν 4 χρόνια μετά «κούφια λόγια» χωρίς αντίκρισμα, εφ’ όσον οι διαδικασίες υλοποίησης των έργων εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης του αεροδρομίου παραμένουν στάσιμες.»
Τα αποτελέσματα αυτής της κυβερνητικής απραξίας, τονίζει ο Αλ. Χαρίτσης, έχουν ως αποτέλεσμα «την φετινή χρονιά, από τον Ιανουάριο έως και τον Ιούλιο 2023, σύμφωνα με το μηνιαίο στατιστικό δελτίο του ΙΝΣΕΤΕ για τον ελληνικό τουρισμό, να παρατηρείται μείωση των διεθνών αεροπορικών αφίξεων στον αερολιμένα
Καλαμάτας σε σχέση με την περσινή χρονιά (-13 χιλ./-14,9%), γεγονός που δημιούργησε αρνητικές οικονομικές επιπτώσεις στις τουριστικές επιχειρήσεις του νομού Μεσσηνίας και της νότιας Πελοποννήσου».
Επιπρόσθετα η ενδεχόμενη διακοπή των πτήσεων του δρομολογίου Καλαμάτα – Θεσσαλονίκη μετά και τον δεύτερο άγονο διαγωνισμό που πραγματοποιήθηκε, δημιουργεί συνθήκες διακοπής λειτουργίας του αεροδρομίου με το τέλος της θερινής σεζόν, εφ’ όσον δεν θα πραγματοποιείται καμία πτήση κατά τους χειμερινούς μήνες.
Κατόπιν των παραπάνω, ο Αλ. Χαρίτσης ζητά από τον Υπουργό απαντήσεις στα κάτωθι ερωτήματα:
1. Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε και ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης της επέκτασης του αλλά και των παρεμβάσεων άμεσης αποκατάστασης των υποδομών του αεροδρομίου που αφορούν στην εξυπηρέτηση επιβατών;
2. Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε ώστε να μην διακοπεί το δρομολόγιο Καλαμάτας – Θεσσαλονίκης;
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης
Αθήνα, 13 Σεπτεμβρίου 2023
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς
Τον κο Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών
Θέμα: «Οι φετινές μειώσεις αφίξεων και οι διακοπές πτήσεων αποδεικνύουν τις «κούφιες» υποσχέσεις Μητσοτάκη για τον εκσυγχρονισμό του αεροδρομίου Καλαμάτας»
Το αεροδρόμιο «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος» της Καλαμάτας συνιστά μοναδικό περιουσιακό στοιχείο για την τουριστική ανάπτυξη του νομού Μεσσηνίας, αλλά και της ευρύτερης περιοχής της νότιας Πελοποννήσου. Η ιλιγγιώδης εκτόξευση των διεθνών πτήσεων την τελευταία 15ετία, με αύξηση αφίξεων κατά 400%, το ανέδειξε ως την σημαντικότερη πύλη εισόδου ξένων επισκεπτών που άφησε θετικό αποτύπωμα στην τουριστική και αναπτυξιακή πορεία του νομού μας και συνολικά της Πελοποννήσου. Παράλληλα όμως με τον μεγάλο όγκο επιβατών και πτήσεων που έχει να διαχειριστεί αναδείχθηκαν οι πολύ μεγάλες ελλείψεις των υποδομών του, που έχουν προ πολλού εξαντλήσει της δυνατότητες εξυπηρέτησης του, όπως μεταξύ άλλων η έλλειψη χωρητικότητας της αίθουσας αναμονής, η επέκταση του χώρου στάθμευσης αεροσκαφών, του κτηρίου του αεροσταθμού και του περιβάλλοντα χώρου.
Επί μία τετραετία, κατά την προηγούμενη κοινοβουλευτική περίοδο, με αλλεπάλληλες ερωτήσεις μας ζητήσαμε απαντήσεις από τους αρμόδιους Υπουργούς σχετικά με το χρονοδιάγραμμα εκτέλεσης των απαιτούμενων εργασιών εκσυγχρονισμού και επέκτασής του, ώστε το αεροδρόμιο να καλύψει τις συνεχώς αυξανόμενες ανάγκες του ως προς την εξυπηρέτηση των χιλιάδων επιβατών του. Επισημάναμε μάλιστα
χαρακτηριστικά ότι το αεροδρόμιο δεν μπορεί να πάει στο 2030 με τις υποδομές του 1990.
Δυστυχώς οι απαντήσεις-«υποσχέσεις» των Υπουργών της κυβέρνησης, αλλά και οι αλλεπάλληλες εξαγγελίες του κου Μητσοτάκη κατά την διάρκεια των επισκέψεων του στην Μεσσηνία, που χρονολογούνται από το 2019 για «…το ταχύτερα αναπτυσσόμενο περιφερειακό αεροδρόμιο της χώρας, όπου οι διαδικασίες θα είναι ξεχωριστές από τα υπόλοιπα…» παραμένουν 4 χρόνια μετά «κούφια λόγια» χωρίς αντίκρισμα, εφ’ όσον οι διαδικασίες υλοποίησης των έργων εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης του αεροδρομίου παραμένουν στάσιμες.
Τα αποτελέσματα αυτής της κυβερνητικής απραξίας και αδιαφορίας είναι πλέον ορατά. Την φετινή χρονιά, από τον Ιανουάριο έως και τον Ιούλιο 2023, σύμφωνα με το μηνιαίο στατιστικό δελτίο του ΙΝΣΕΤΕ για τον ελληνικό τουρισμό, παρατηρείται μείωση των διεθνών αεροπορικών αφίξεων στον αερολιμένα Καλαμάτας σε σχέση με την περσινή χρονιά (-13 χιλ./-14,9%), γεγονός που δημιούργησε αρνητικές οικονομικές επιπτώσεις στις τουριστικές επιχειρήσεις του νομού Μεσσηνίας και της νότιας Πελοποννήσου, όπως τονίζει και η Ένωση Ξενοδόχων Μεσσηνίας. Αυτές είναι οι συνέπειες από την μη εκτέλεση έργων βελτίωσης των λειτουργικών δομών του αεροδρομίου αλλά και των μεγάλων καθυστερήσεων στην υλοποίηση του έργου επέκτασης και χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών.
Επιπλέον, η ενδεχόμενη διακοπή των πτήσεων του δρομολογίου Καλαμάτα – Θεσσαλονίκη μετά και τον δεύτερο άγονο διαγωνισμό που πραγματοποιήθηκε, δρομολόγιο που πραγματοποιείται με ιδιαίτερη επιτυχία τα τελευταία 10 χρόνια, δημιουργεί συνθήκες διακοπής λειτουργίας του αεροδρομίου με το τέλος της θερινής σεζόν, εφ’ όσον δεν θα πραγματοποιείται καμία πτήση κατά τους χειμερινούς μήνες.
Να σημειωθεί τέλος ο χαμηλός βαθμός και τα αρνητικά σχόλια αξιολόγησης των ξένων χρηστών του διαδικτύου στην πλατφόρμα της Google, όπου το αεροδρόμιο της Καλαμάτας αξιολογείται ως το τρίτο χειρότερο της χώρας, λόγω των απαράδεκτων συνθηκών στην εξυπηρέτηση των επιβατών του.
Kατόπιν αυτών,
Επειδή ο αερολιμένας Καλαμάτας «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος» αποτελεί πυλώνα οικονομικής και τουριστικής ανάπτυξης για την Μεσσηνία και την ευρύτερη περιοχή της Πελοποννήσου.
Επειδή η συνεχιζόμενη απαξίωση των συνθηκών λειτουργίας και των υποδομών του αεροδρομίου συνέβαλλε στην φετινή μείωση αφίξεων και επιβατών διεθνών πτήσεων.
Επειδή η ενδεχόμενη διακοπή του δρομολογίου Καλαμάτας-Θεσσαλονίκης πρακτικά θα σημάνει την διακοπή λειτουργίας του αεροδρομίου κατά τους χειμερινούς μήνες.
Ερωτάται ο κ.Υπουργός,
3. Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε και ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης της επέκτασης του αλλά και των παρεμβάσεων άμεσης αποκατάστασης των υποδομών του αεροδρομίου που αφορούν στην εξυπηρέτηση επιβατών;
4. Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε ώστε να μην διακοπεί το δρομολόγιο Καλαμάτας – Θεσσαλονίκης;
Ο ερωτών Βουλευτής
Χαρίτσης Αλέξανδρος (Αλέξης)