Αυτοψία σε σούπερ μάρκετ πραγματοποίησε ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, την πρώτη ημέρα εφαρμογής των μέτρων κατά της ακρίβειας.
«Σήμερα είναι η πρώτη ημέρα εφαρμογής των νέων μέτρων που έχει λάβει η κυβέρνηση. Είναι μέτρα δραστικά, διαρθρωτικού χαρακτήρα και αποσκοπούν να διορθώσουν δομικές στρεβλώσεις στην αγορά, οι οποίες έχουν κυριαρχήσει τα τελευταία χρόνια. Ήδη, παρακολουθήσαμε και διαπιστώσαμε ότι στο βρεφικό γάλα οι τιμές στο ράφι έχουν μειωθεί κατά 15% τουλάχιστον. Θα προχωρήσουμε και θα διαπιστώσουμε εάν έχουν μειωθεί οι τιμές και στα υπόλοιπα προϊόντα», ανέφερε ο κ. Σκρέκας μιλώντας στις κάμερες.
«Οι κατηγορίες όπου περιμένουμε να μειωθούν οι τιμές είναι βασικές για το νοικοκυριό, αφορούν απορρυπαντικά, καθαριστικά, προϊόντα προσωπικής υγιεινής, βρεφικές πάνες, προϊόντα έμμηνου ρύσεως», πρόσθεσε.
Όπως αναφέρει η ανακοίνωση του υπουργείου Ανάπτυξης, η απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει στη μεταρρύθμιση που υποχρεώνει τους προμηθευτές να μειώσουν κατά 30% τις προσφορές προς τις εταιρείες λιανεμπορίου, με την υποχρέωση να μειώσουν ισόποσα τις τιμές τιμοκαταλόγου, οδήγησε σε μειώσεις σε περισσότερα από 3.000 προϊόντα (1.500 είχαν φτάσει στο ΥΠΑΝ έως την ώρα έναρξης του Υπουργικού Συμβουλίου). Οι κατηγορίες περιλαμβάνουν γενικά καθαριστικά προϊόντα (απορρυπαντικά ρούχων, απορρυπαντικά πιάτων, καθαριστικά επιφανειών παντός είδους, χλωρίνες) και προϊόντα προσωπικής υγιεινής (σαμπουάν και conditioner, αφρόλουτρα, σαπούνια, οδοντόκρεμες, βρεφικές και παιδικές πάνες). Η μεταρρύθμιση έχει επιφέρει σημαντική μέση μείωση τιμών τιμοκαταλόγου στις επτά κατηγορίες προϊόντων. Συγκεκριμένα, στις βρεφικές και παιδικές πάνες η μέση μείωση τιμής είναι 18,1%, στα σαμπουάν, στα αφρόλουτρα και στα conditioner 17%, στις οδοντόκρεμες 15,1%, στα απορρυπαντικά ρούχων 15,6%, στα απορρυπαντικά πιάτων 16%, στα καθαριστικά παντός είδους 15,8% και στα σαπούνια 12,7%.
Μέση μείωση τιμών τιμοκαταλόγου ανά κατηγορία προϊόντος:
Κατηγορία προϊόντος – Μέση μείωση
Βρεφικές και παιδικές πάνες: -18,1%
Σαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner: -17,0%
Απορρυπαντικά πιάτων: -16,0%
Καθαριστικά παντός είδους: -15,8%
Απορρυπαντικά ρούχων: -15,6%
Οδοντόκρεμες: -15,1%
Σαπούνια: -12,7%
Το όφελος όμως για τους καταναλωτές θα εξαρτηθεί από την πολιτική των προσφορών και των εκπτώσεων που θα ακολουθήσουν οι προμηθευτές από δω και στο εξής.