Το 70% θα αγγίξει και πιθανόν να ξεπεράσει η πρόοδος της κατασκευής για τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος μέσα στον Δεκέμβριο.
Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com τα έργα εκτιμάται ότι θα ξεπεράσουν το 70% μέχρι το τέλος του έτους παρά του ότι ο φετινός χειμώνας έχει πολλές βροχές που φρενάρει πολλές φορές τον ρυθμό των εργασιών.
Πλέον με το υπολειπόμενο 30% να αναμένεται να καλυφθεί εντός του 2025, το ερώτημα είναι πότε θα λειτουργήσει συνολικά ο νέος άξονας. Αυτό που έχει ενδιαφέρον καταρχάς είναι πως το 2025 θα είναι οριστικά το έτος που η Ηλεία θα υποδεχθεί για πρώτη φορά λειτουργία κλειστού αυτοκινητόδρομου.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της προόδου η ΤΕΡΝΑ οδηγεί την κούρσα της προόδου έχοντας φτάσει το 86% στο τμήμα Γαστούνη-Πύργος. Η AKTOR έκανε το μεγάλο rebound και πλέον το τμήμα της Καραίικα-Γαστούνη έπιασε το 64,5% ενώ στο πρώτο τμήμα Μιντιλόγλι-Καραίικα που τρέχει η AVAX, η πρόοδος φτάνει το 63%.
Αναφορικά με την οδοστρωσία (την προετοιμασία δηλαδή του καταστρώματος του αυτοκινητόδρομου) αυτή έχει φτάσει να έχει καλύψει πάνω από τα 50 από τα συνολικά 75 χιλιόμετρα, δηλαδή έχει καλύψει περίπου τα 2/3 του έργου.
Από αυτό το στατιστικό υπολογίζεται πως χοντρικά στα μισά, δηλαδή περίπου στα 25 χιλιόμετρα έχουν προχωρήσει τα ασφαλτικά. Ειδικά στο τμήμα της ΤΕΡΝΑ απομένουν 3-4 χιλιόμετρα. Μέχρι το Πάσχα εκτιμάται από πηγές κοντά στο έργο ότι θα έχει πιαστεί το 85% και μετά η αντίστροφη μέτρηση για την παράδοση στην κυκλοφορία θα έχει ήδη ξεκινήσει.
Ο δρόμος προς την ολοκλήρωση
Πλέον μέσα στο 2025 θα δούμε τον δρόμο να λειτουργεί. Θα είναι το μεγαλύτερο έργο οδικής υποδομής που θα ολοκληρώσει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών που είναι άλλωστε και ένα από τα έργα-σημαίες του. Συμβατικά επρόκειτο μέχρι τις 18 Μαρτίου να λειτουργήσει το τμήμα Κάτω Αχαϊα-Πύργος και λίγους μήνες αργότερα το υπόλοιπο τμήμα από το Μιντιλόγλι μέχρι την Κάτω Αχαϊα.
Αυτό το ορόσημο πιθανόν να μην μπορεί να πιαστεί αλλά φαίνεται πως αυτό πιθανότατα να μπορεί να γίνει μέχρι το καλοκαίρι. Αν και δεν έχει κλειδώσει ακόμα, αν η ολοκλήρωση περίπου των 55-56 χιλιομέτρων απέχει κάποιους μήνες από εκείνη του πρώτου δύσκολου τμήματος (που γίνεται διαπλάτυνση του υφιστάμενου άξονα), ίσως να το δούμε να δίδεται στην κυκλοφορία.
Στο πρώτο τμήμα δίδεται η μεγάλη μάχη όπου κυκλοφορία και έργα διεξάγονται ταυτόχρονα και όπως είναι κατανοητό, είναι και πιο δύσκολη η καθημερινή πρόοδος.
Η συνολική λειτουργία του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος φαίνεται πως οδεύει για τον Οκτώβριο ή τον Νοέμβριο του 2025 κλείνοντας ένα 20ετές κεφάλαιο για την υλοποίηση του. Προς το παρόν δεν έχει αποφασιστεί πως θα πραγματοποιηθεί η παράδοση του αυτοκινητόδρομου, δηλαδή αν γίνει τμηματικά η συνολικά.
Με την λειτουργία του Πάτρα-Πύργος, η Ολυμπία Οδός θα μεγαλώσει κατά 75 χιλιόμετρα και θα φτάσει τα 285 χιλιόμετρα. Η σύνδεση του υφιστάμενου άξονα με τον νέο αυτοκινητόδρομο θα γίνει στο Μιντιλόγλι, εκεί που σήμερα τερματίζει ο κλειστός άξονας, μετά την ευρεία παράκαμψη της Πάτρας.
Το ευτύχημα στο έργο του Πάτρα-Πύργος, είναι πως τα έργα εδώ και περίπου 2 χρόνια εκτελούνται χωρίς την μεγάλη πίεση που υπήρχε λόγω των πολλών τροχαίων στην εθνική οδό Πατρών-Πύργου.
Με την δρομολόγηση και ολοκλήρωση του έργου οδικής ασφάλειας, τα τροχαία και ειδικά τα θανατηφόρα μειώθηκαν σε συντριπτικό ποσοστό με αποτέλεσμα να έχει μειωθεί και η πίεση για την ολοκλήρωση του έργου.
Με την λειτουργία του νέου αυτοκινητόδρομου, η απόσταση Πάτρα-Πύργος θα μειωθεί αισθητά σε κάτι περισσότερο από 35 λεπτά κερδίζοντας πάνω από 40 λεπτά απαιτητικής οδήγησης.
Το σημαντικότερο όμως είναι πως θα κινείται σε κλειστό αυτοκινητόδρομο που διαθέτει δύο λωρίδες και ΛΕΑ ανά ρεύμα κυκλοφορίας και τα επίπεδα οδικής ασφάλειας θα είναι τα υψηλότερα που υπάρχουν και που ισχύουν στους αυτοκινητόδρομους της χώρας.
Η απόσταση Αθήνα-Πύργος θα μπορεί να επιτυγχάνεται σε λιγότερο από 3 ώρες αλλάζοντας τα δεδομένα στις επιβατικές και εμπορευματικές οδικές μεταφορές της περιοχής.