Ακούμε διαρκώς για το “τέρας” της γραφειοκρατίας, για την δυσκολία εύρεσης άμεσων λύσεων και επεμβάσεων από το δημόσιο τομέα.
Η εξέλιξη και η αύξηση των απαιτήσεων σε νομικά, σε περιβαλλοντικά αλλα και ο όγκος της δουλειάς, εχει βρει το δημόσιο τομέα και ιδιαίτερα την τοπική αυτοδιοίκηση και τις υπηρεσίες της απαρχαιωμένες τόσο σε εξοπλισμό-εφαρμογές όσο και στην κατάρτιση του προσωπικού.
Δεν μπορούμε να μένουμε όμως σε αυτήν την παγιωμένη κατάσταση. Θα πρέπει άμεσα το υπουργείο να προχωρήσει σε πιλοτικό πρόγραμμα εκπαίδευσης και κατάρτισης του προσωπικού των υπηρεσιών. Παράλληλα όμως θα πρέπει να αναθέσει σε εταιρίες την δημιουργία ενιαίας εφαρμογής διαχείρισης “πελατών” (πολιτών) (CRM) και Project Management δηλαδή διαχείρισης έργου. Έτσι από τη μια θα διευκολυνθεί η αποδοτικότητα των υπαλλήλων αλλά και την εξυπηρέτηση του πολίτη.
Παγκοσμίως υπάρχει ραγδαία άνοδος του project management η οποία οφείλεται στα πολυσύνθετα πλέον projects-έργα και στις επιπτώσεις που ίσως υπάρξουν σε περίπτωση καθυστέρησης κάποιου, λόγω κακοδιαχείρισης. Η δυνατότητα του PM να εργάζονται πολλοί σε ένα έργο δίνει άλλη διάσταση στην παραγωγικότητα. Πόσες φορές έχετε ακούσει “Κύριε το θέμα σας το χειρίζεται άλλος υπάλληλος που λείπει σήμερα σε άδεια”.
Πρόκειται για οφέλη τόσο σε εργατοώρες, σε ανθρώπινο δυναμικό αλλά και στην εξοικονόμηση πόρων. Οι δαιδαλώδεις διαδικασίες και η ανάγκη συνεργασίας υπαλλήλων από διάφορες υπηρεσίες από σε διαφορετικό Νομό απαιτούν την άμεση εφαρμογή της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης.
Είμαστε αναγκασμένοι να περάσουμε στην επόμενη μέρα, ο κόσμος δεν έχει ανάγκη από χορούς και πανηγύρια αλλά από το να του κάνουμε τη ζωή του και την επιχειρηματικότητα του όσο το δυνατόν καλύτερη!