Η πρωτοφανής υγειονομική κρίση που έπληξε όλο τον κόσμο, επόμενο ήταν να γονατίσει την εύθραυστη Ελληνική οικονομία.
Μία οικονομία που πάλευε να σταθεί όρθια μετά τη λαίλαπα μνημονίων, κατασχέσεων, ανεργίας και υπανάπτυξης.
Η Περιφέρεια Πελοποννήσου που το 2011 δεν υπήρχε καν στον τουριστικό χάρτη με την ενιαία της μορφή, λόγω της επίμονης και εύστοχης αντίδρασης του τότε Περιφερειάρχη κ.Πέτρου Τατούλη, να συνδέσει ευφυώς την εξωστρέφεια με το ΕΣΠΑ, οδήγησε βήμα-βήμα την Πελοπόννησο να στέκεται ανταγωνιστικά στο διεθνές τουριστικό στερέωμα, αναπτύσσοντας πολλές καινοτόμες πρωτοβουλίες , εντάσσοντας στο διαχρονικό δίπολο ήλιος και θάλασσα και τις εμπειρίες, τις δραστηριότητες στη φύση και τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού. Η πολιτική μας οδήγησε στις στρατηγικές συνεργασίες, στην διατήρηση της αυθεντικότητας του προορισμού, στην καινοτομία, στη σύνδεση γαστρονομίας και τουρισμού, στην αειφορία κλπ.
Η Μυθική Πελοπόννησος ( brand της Πελοποννήσου) έφτασε να πρωταγωνιστεί σε πολλές περιπτώσεις, αλλά και να κερδίζει σταδιακά επισκέπτες. Νέες πτήσεις, νέοι προορισμοί, νέες αγορές είδαν επιχειρηματικά για πρώτη φορά την τουριστική Πελοπόννησο κι έστρεψαν τις επιχειρηματικές τους δραστηριότητες τουριστικοί πράκτορες σχεδόν από όλον τον κόσμο στην Πελοπόννησο.
Άρχισε να κινείται δυναμικότερα η επιχειρηματικότητα στον τουριστικό μας τομέα, με νέες επενδύσεις, ανακαινίσεις τουριστικών μονάδων, επέκταση δραστηριοτήτων τουριστικών γραφείων και νέα στάνταρ ποιότητας στην εστίαση, στις μεταφορές και γενικά σε μία μεγάλη γκάμα επαγγελμάτων.
Η κατάσταση του σήμερα :Μετά από μία πολύμηνη καραντίνα , ο τουρισμός μας παρουσιάζει κάμψη, οι επαγγελματίες του τουρισμού αγωνιούν, οι κρατήσεις ανύπαρκτες, τουριστικές περιοχές σχεδόν άδειες και πτήσεις φτάνουν διστακτικά, όχι από τους μεγάλους τουριστικούς ομίλους, αλλά μεμονωμένων πρωτοβουλιών.
Η αγωνία στο ζενίθ, οι υποχρεώσεις πνίγουν την επιχειρηματικότητα , η ανεργία διογκώνεται και όλοι προσβλέπουν στα αντανακλαστικά της Κυβέρνησης.
Είδαμε μία επιτυχή διαχείριση στη μη ευρύτερη διάχυση της επιδημίας και κάποιες σοβαρές πρωτοβουλίες στη στήριξη της επιχειρηματικότητας, είδαμε όμως και μία υπερβολή μονομερώς στη στήριξη του κλάδου της ενημέρωσης.
Στην Περιφέρειά μας δυστυχώς, βλέπουμε απόλυτη ακινησία και αργά αντανακλαστικά, σπατάλη χρημάτων σε άσχετα πράγματα και δράσεις, υπερπροβολή προσώπων και στήριξη σκανδαλωδώς επιλεκτικά κάποιων ΜΜΕ .
Ο τουρισμός της Πελοποννήσου που συνδέεται με πολλά επαγγέλματα καθιζάνει και οι ιθύνοντες της Πελοποννήσου περιμένουν να έρθει ο εσωτερικός τουρισμός , όχι επειδή στόχευσαν σ΄ αυτόν με δράσεις κλπ, αλλά τ΄ακούσαμε κι αυτό, επειδή
έχουμε ….άπλα, πουλάμε φιλοξενία και δεν χρειάζεται πλοίο για να έρθουν οι επισκέπτες. Από δράσεις, δυστυχώς μηδέν.
Ο κλάδος των μεταφορών που συνδέεται άρρηκτα με τον τουρισμό μας, δεν έχει αγγίξει στην ουσία την ατζέντα της Περιφερειακής Αρχής αν και οι μεγάλες μειώσεις επισκεπτών, συμπαρασύρουν αρνητικά και τον κλάδο αυτόν.
Σε μία συνάντηση με τα ΚΤΕΛ Πελοποννήσου, δεσμευτήκατε κ. Νίκα, πως εντός του μηνός Ιουνίου θα έχετε μεριμνήσει για τη στήριξη των ΚΤΕΛ για τις άγονες γραμμές, την τουριστική προβολή μέσω των λεωφορείων -ακολουθώντας την πεπατημένη προσωπικά της δικής μου θητείας στην προεδρία της Ν.Ε.Τ.Π. της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, αλλά πριν 11 χρόνια ακριβώς, οπότε καταλαβαίνετε πως πλέον η διαφήμιση αυτή που έγινε το 2009 ήταν καινοτόμα και πρωτοποριακή, σήμερα είναι απόλυτα παρωχημένη-.
Συγχρόνως συνταχτήκατε με το αίτημα των ΚΤΕΛ, να πληρωθούν για το έργο της μεταφοράς των μαθητών, το διάστημα που ήσαν κλειστά τα σχολεία λόγω covid19.
Επειδή ο Ιούνιος πέρασε και παρά το ότι δηλώσατε πως εντός του Ιουνίου θα έχετε ενεργήσει, οι δεσμεύσεις σας στα ΚΤΕΛ φοβούμαι πως έμειναν μόνο στην επικοινωνία.
Αναρωτιέμαι όμως, γιατί εξαιρέσατε από το σχεδιασμό σας και τους λοιπούς μεταφορείς των μαθητών δηλαδή τα ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ και τα ΤΑΞΙ που πλήττονται εξίσου βάναυσα από την υγειονομική-οικονομική κρίση.
Η πραγματικότητα σήμερα είναι, πως με την καραντίνα λόγω covid19, σταμάτησαν οι μεταφορές των μαθητών για 2,5 περίπου μήνες και τα αναγκαία χρήματα που ανέμενε ο κλάδος των μεταφορών δηλ. τα ΚΤΕΛ, τα Τουριστικά λεωφορεία και τα ταξί, χάθηκαν, διότι έτσι ορίζει ο Νόμος.
Αυτή η εξέλιξη σε συνδυασμό με την μείωση τουρισμού και επιβατικής κίνησης, καθώς και την αδυναμία των τραπεζών να δώσουν σ΄αυτούς τους κλάδους άτοκα δάνεια, δημιουργεί σοβαρό κίνδυνο λουκέτων και απολύσεων εργαζομένων.
Αν όμως εσείς , έχετε εξεύρει τρόπο πληρωμής για τη μεταφορά των μαθητών και τους 2,5 μήνες της καραντίνας ή διεκδικήσετε σχετική νομοθετική ρύθμιση , αυτό πρέπει να το κάνετε ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ τους εμπλεκόμενους στο μεταφορικό έργο των μαθητών.
Επειδή η κατάσταση είναι σοβαρή και τα στελέχη σας, στις θέσεις ευθύνης κ.Νίκα αρκούνται μόνο στην ανούσια επικοινωνιακή προβολή και δεν αγγίζουν την ουσία των σοβαρών ζητημάτων επιβίωσης διαφόρων κλάδων που συνδέονται μεταξύ τους πχ μεταφορές, εστίαση, τουρισμός κλπ, παρακαλώ όπως ενεργήσετε συντονισμένα και μεθοδικά ως εκ του ρόλου που αναλάβατε, για να στηριχθεί ενεργά η εργασία και οι εργαζόμενοι.
ΑΝΤΩΝΙΑ ΜΠΟΥΖΑ
Περιφερειακή Σύμβουλος Πελοποννήσου
Υπεύθυνη Μεσσηνίας Νέας Πελοποννήσου
Πρώην Αντιπεριφερειάρχης Μεσσηνίας