2,5 χρόνια Κυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας και κανένα έργο δεν έχει ξεκινήσει ακόμα! Η ενημέρωσή μας για τα έργα, γίνεται μέσω των βαρύγδουπων ανακοινώσεων, των απανωτών υποσχέσεων και αναβολών και μέσω των αντιπαραθέσεων των στελεχών της.
Απογοητευτική η εικόνα που παρουσιάζουν σημαντικά έργα:
Το Φιλιατρινό Φράγμα, που δεν μπορεί να λειτουργήσει λόγω απουσίας των κατάντη δικτύων, για το οποίο η χρηματοδότηση είναι εξασφαλισμένη από το 2019.
Η διαχείριση των απορριμμάτων από την Περιφέρεια Πελοποννήσου, που εδώ και 10 χρόνια ήταν έργο προτεραιότητας και σήμερα κανείς δεν γνωρίζει «τι μέλλει γενέσθαι» από την σωρεία των κακών επιλογών και της κακής διαχείρισής του.
Το Λιμάνι της Κυπαρισσίας, που μετά την πρόσφατη κακοκαιρία φανήκαν ξανά οι κακοτεχνίες του.
Ακόμα και η πρόσφατη ένταξη του Μιναγιώτικου φράγματος στις ΣΔΙΤ, εφόσον προχωρήσει, θα στοιχίσει «ο κούκος αηδόνι» στους αγρότες και στην τοπική κοινωνία.
Για τα τόσο απαραίτητα για τα επόμενα χρόνια αντιπλημμυρικά έργα και έργα έγγειων βελτιώσεων, οι παρεμβάσεις γίνονται αποσπασματικά, χωρίς σχέδιο και πλήρεις μελέτες. Επικεντρώνονται στην μερική απομάκρυνση των φερτών υλών και στην ελάχιστη και προβληματική λειτουργία των ρεμάτων και των δικτύων.
Ας δούμε πιο αναλυτικά όμως την πορεία των οδικών έργων στο Νομό:
Δρόμος Καλαμάτα – Ριζόμυλος -Πύλος – Μεθώνη: Εδώ και δύο χρόνια τον χαρακτηρίζουν οι συνεχείς υποσχέσεις, οι αναβολές και οι αντιπαραθέσεις για τις εντυπώσεις, μεταξύ των στελεχών της ΝΔ για την καταλληλότερη χάραξη. Αυτή της παραλιακής χάραξης, μιας λύσης συμφερόντων και αυτής, που προτάθηκε τελικά από το ΣΥΡΙΖΑ και υλοποιείται. Έργο που, όταν ξεκινήσει, δεν θα περιλαμβάνει όλο το τμήμα.
Δρόμος Τσακώνα – Καλό Νερό: Για τα επόμενα τουλάχιστον 3 χρόνια, το έργo θα βρίσκεται στο «πουθενά». Ουσιαστικά, απουσιάζει από τη νέα σύμβαση της Ολυμπίας Οδού, όπως έγινε το 2013 για το Πάτρα – Πύργος.
Δρόμος Ριζόμυλος – Κορώνη (παράκαμψη Πεταλιδίου):Παράδειγμα προς αποφυγή ! Ένα έργο που ξεκίνησε πριν 23 χρόνια. Με τις λάθος αποφάσεις, τις σκοπιμότητες, την αδιαφάνεια και τους εγωισμούς, είναι ζήτημα αν θα έχει ολοκληρωθεί το 2026 και με υπέρογκο κόστος και μόνο η παράκαμψη του Πεταλιδίου .
Δύο Οδικά έργα ΕΣΠΑ, Μεσσήνη – Εύα- Λάμπαινα και Φιλιατρά – Γαργαλιάνοι: Αν και καθυστερημένα φτάνουμε στις συμβάσεις των έργων, εκκρεμούν οι απαλλοτριώσεις, που είναι το πάγιο πρόβλημα στην σωστή και ταχεία ολοκλήρωση των έργων.
Έργα συντηρήσεων και βελτιώσεων εθνικών και επαρχιακών οδών: Δυστυχώς περιορίζονται κύρια σε επιφανειακές εργασίες για τις εντυπώσεις (ασφαλτοστρώσεις, διαγραμμίσεις) και όχι σε σοβαρές διαχρονικές βελτιώσεις, που αφορούν στις υψομετρικές ανωμαλίες και τα εκατέρωθεν έργα για οριοθέτηση και εγκυβωτισμό των οδών, για διαβρώσεις και αποστραγγίσεις ομβρίων υδάτων. Αποτέλεσμα είναι, μετά από λίγο χρονικό διάστημα, να σπαταλούνται πόροι για επανάληψη των ίδιων εργασιών.
Με αυτή την κακή εικόνα, εύλογα καταλήγει κανείς στο συμπέρασμα ότι πρόκειται για επαναλαμβανόμενη «συστημική» ανικανότητα, καθώς με τις καθυστερήσεις, χάνει η κοινωνία και οι μόνοι που ωφελούνται είναι οι εντυπώσεις και οι εμπλεκόμενοι με το έργο (πχ. αποζημιώσεις, ρήτρες ….).
Η κατάσταση επιδεινώνεται όταν η κυβέρνηση θεωρεί ότι καθετί που δρομολογήθηκε από άλλους είναι απορριπτέο, όταν αξιοποιεί την πανδημία για «τσεκούρεμα» των δημοκρατικών συλλογικών διαδικασιών και των πόρων, όταν την ενδιαφέρει πως θα μαζέψει ψήφους, πως θα εξυπηρετήσει συγκεκριμένα συμφέροντα και όχι πως θα ωφεληθεί ο τόπος.
Επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ επιτεύχθηκε ένας συνεχής, επίμονος, διαφανής και δημοκρατικός διάλογος με τους φορείς και την κοινωνία (όπως τα Αναπτυξιακά Συνέδρια) που όχι μόνο έφεραν τα μεγάλα και μικρά έργα, που χρειάζεται η περιοχή αλλά έγιναν και σημαντικά βήματα γι αυτά. Κάτι τέτοιο πρέπει να γίνεται, να επικαιροποιείται συνεχώς και να βρίσκεται υπό διαρκή έλεγχο.
Επειδή η ανικανότητα της Κυβέρνησης της ΝΔ δεν εντοπίζεται μόνο στην αντιμετώπιση της διπλής κρίσης (πανδημία , ακρίβεια) αλλά και στα έργα στο νομό μας, η απάντηση πρέπει να έλθει από την ίδια την κοινωνία και τους φορείς της περιοχής που σε άλλες εποχές είχαν πρωταγωνιστικό ρόλο.
Η ΝΕ Επιτροπή Περιβάλλοντος & Υποδομών του ΣΥΡΙΖΑ –ΠΣ Μεσσηνίας